REKLAMA

Skoda Fabia – Do kompletu

Do hatchbacka dołącza kombi - innych wersji nadwoziowych Fabii Skoda nie przewiduje.

Skoda Fabia Kombi
Pomimo mocno pochylonego, dynamicznego tyłu auto jest mistrzem pakowności. Nie zaszkodziłyby mu gumowe nakładki ochronne na zderzaki.
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 51 800 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Najmniejsze Skody w wersji kombi od zawsze cieszyły się dużą popularnością. Przy kompaktowych rozmiarach, choć sporo większych od hatchbacka, umożliwiały przewóz bagażu w ilości, jakiej nie powstydziłyby się auta z klasy średniej.

Nowe kombi ma rozstaw osi taki, jak poprzednik, długość zwiększyła się tylko o 7 mm, a szerokość jest nawet mniejsza o 4 mm. Lecz udało się nie tylko powiększyć bagażnik o 54 l przy normalnym położeniu siedzeń i aż o 235 litrów przy złożonej kanapie, ale także zwiększyć ilość miejsca na tylnych siedzeniach. Niestety, uzyskanie maksymalnej pojemności bagażnika okupione jest wysoką krawędzią tylną i nierównością podłogi po złożeniu siedzeń; w tak małym samochodzie pole manewru jest niewielkie. Dla zawiedzionych przewidziano inne wyjście - mniej zgrabnego, ale pojemniejszego (po złożeniu siedzeń) Roomstera.

Wnętrze kombi jest identyczne, jak w hatchbacku, równie funkcjonalne i o niezłej jakości. Siedzenia są wygodne, a podczas jazdy można odnieść wrażenie, że samochód jest lepiej wyciszony od hatchbacka, przynajmniej w testowanych wersjach 1.9 TDI i 1.6 16V. Diesel, wykorzystujący pompowtryskiwacze, oszczędnie obchodzi się z paliwem, przy spokojnej jeździe ubywa tylko 5,4 l/100 km (przy szybszej - 6,5 l/100 km). Silnik benzynowy zużywa ponad dwa litry więcej.

Obie wersje nadwoziowe Fabii mają takie samo zawieszenie kół, w kombi nieco inaczej zestrojone - po prostu dostosowano je do większej masy za tylną osią. Kombi prowadzi się równie dobrze jak hatchback, dzięki zaś innemu rozkładowi masy jest stabilniejsze i pomimo dość sztywnego zawieszenia lepiej radzi sobie z nierównościami drogi. Niestety, jeszcze nie wiemy, jak się zachowa pod pełnym obciążeniem. Również ilość wersji silnikowych, jak i dostępnego wyposażenia jest taka, jak w hatchbacku, dodatkowo wprowadzono lampy doświetlające w zakrętach.

Poprzednia Fabia kombi miała spore wzięcie, między innymi dlatego, że niewiele jest "kombiaków" w tej klasie aut. Atuty nowego modelu to jeszcze większe wnętrze, lepsze wyposażenie i odświeżona stylistyka. W salonach nowa Skoda pojawi się na początku roku.

Tekst: Bogdan Czajkowski
Zdjęcia: Skoda

REKLAMA

DANE TECHNICZNE

DANE TECHNICZNE
NadwoziePięciodrzwiowe, pięciomiejscowe kombi, długość x szerokość x wysokość 4239 x 1642 x 1498 mm, rozstaw osi 2462 mm, masa własna 1190 kg, ładowność 515 kg, pojemność bagażnika 480/1460 l.
SilnikWysokoprężny, rzędowy, 4-cylindrowy, umieszczony poprzecznie, dwa zawory na cylinder. Pojemność skokowa 1896 cm3, moc maksymalna 77 kW (105 KM) przy 4000 obr/min, maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 1800 obr/min. Napęd na koła przednie.
Osiągi*Przyspieszenie 0-100 km/h 11,0 s Prędkość maksymalna 191 km/h Średnie zużycie paliwa 4,9 l/100 km

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA