Zamiast starego Golfa, mam tu Fabię R5, najbardziej sportową ze wszystkich Skód. W końcu Fabia to nie tylko służbowe auto przedstawicieli handlowych różnej maści i niezawodny środek transportu dla rodzin z dwójką dzieci. R5 to samochód mistrzów świata – champion WRC2 z roku 2016, który także w tym roku zdobył już mistrzowski tytuł. Skoda Motorsport sprzedała też prywatnym zespołom rajdowym 150 egzemplarzy auta homologowanego według przepisów WRC2.
Nasz samochód właśnie rozgrzewa się pod płachtą namiotu, obwieszczając to potężnym hukiem silnika. Nie jest prywatnym autem Pontusa Tidemanda, ten egzemplarz należy do zespołu fabrycznego Skody Motorsport. Miły i wyluzowany Szwed zdominował w tym roku zmagania w swojej klasie i tytuł mistrza świata WRC2 zagwarantował sobie jeszcze przed końcem sezonu – z drobnym udziałem swojego 280-konnego narzędzia pracy.
A jak jeździ zielono-biało-czarna bestia? Zaraz się dowiem. Szutrowe opony już założone, ustawiony odpowiedni set-up, w końcu taka rajdówka daje różne możliwości pod tym względem – może być zawieszona tuż nad ziemią, może poruszać się po asfalcie twardo jak kamień albo (wyposażona w amortyzatory o większym skoku i opony z tere nowym bieżnikiem) może pruć pełnym gazem po wyrypach. Czyli kurzyć ile się da, o czym wkrótce się przekonam.
Komentarze
~damian, 2017-12-25 20:27:06
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?