Jest jak matura - dłuższy, intensywniejszy i daje lepsze wyobrażenie o możliwościach ucznia, niż zwykła kartkówka. Nasz uczeń - Skoda Fabia 1.6 16v - całą trasę testu na dystansie 50 tys. km pokonał bez wpadek.
Pierwszoroczniak - Skoda Fabia drugiej generacji - trafił do naszej redakcji, gdy na jego liczniku widniało 7386 km przebiegu. Auto pachniało jeszcze nowością i można powiedzieć, że zostało dopiero co dotarte. Jego wyróżniki to jasne wnętrze, bogate wyposażenie oraz najmocniejszy w ofercie silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra i mocy 105 KM.
Fabia z miejsca przystąpiła do ostrej harówy. Ruszyła z kopyta i w ciągu pierwszego tygodnia służby w redakcji dostała w kość, niczym na lekcji WF-u, na której trzeba zaliczyć kilometrowy bieg. Pokonała dystans 1805 km. Ale potem wcale nie było lżej. Kumulacja, jak w dużym lotku, miała miejsce w połowie października, gdy w ciągu 7 dni przebieg Skody wzrósł dokładnie o 4598 km!
Na początku swego życia Fabia przeszła test sprawnościowy, polegający na pomiarach przyspieszenia i elastyczności. To samo powtórzyliśmy po pokonaniu całego dystansu. Wyniki okazały się zaskakujące. O ile przyspieszenie od 0 do 100 km/h poprawiło się o 0,7 s (i to na oponach zimowych!), o tyle patrząc na pomiary elastyczności przecieraliśmy oczy ze zdziwienia. Fabia z przeciętniaka przeobraziła się we wzorowego ucznia! Od 60 do 100 km/h na IV i V biegu uzyskała wyniki, odpowiednio, 9,1 s i 12,8 s (wcześniej było to 11,3 s i 15,7 s!). Znacznie poprawiła się także w próbach elastyczności od 80 do 120 km/h - 9,5 s na IV biegu i 13,8 s na V to szybciej, odpowiednio o 2,4 s niż przedtem i rekordowe 3,1 s! Zupełnie jakby w jej serce wstąpiły nowe siły!
WYPOSAŻENIE
Cena wersji testowanej na początku testu (zł) 60 050
Cena Skody Fabii 1.6 16v Comfort na początku testu (zł) 55 400
Wyposażenie seryjne:
poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, boczne poduszki powietrzne, ABS+ASR+MSR+Dual Rate, hamulce tarczowe tylnych kół, trzypunktowe pasy bezpieczeństwa z regulacją wysokości mocowania i pirotechnicznymi napinaczami, immobilizer, elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego, kolumna kierownicza regulowana w dwóch płaszczyznach, półautomatyczna klimatyzacja Climatic (z chłodzeniem schowka), schowek pod fotelem pasażera, fotele kierowcy i pasażera z regulacją wysokości, podgrzewane fotele przednie, komputer pokładowy, przednie reflektory projekcyjne, reflektory przeciwmgielne, radioodtwarzacz DANCE z CD, możliwością odtwarzania plików MP3 i wejście AUX IN, elektrycznie opuszczane szyby z przodu, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka boczne, centralny zamek zdalnie sterowany, zderzaki w kolorze nadwozia, obręcze kół z lekkich stopów ANTARES z oponami 195/55 R15
Wyposażenie dodatkowe modelu testowanego:
klimatyzacja automatyczna, reflektory skrętne z funkcją doświetlania zakrętów, zmieniarka płyt CD
Komentarze
~Skoda Fabia - nigdy więcej, 2009-03-01 09:57:27
auto motor i sport, 2008-06-10 12:23:08
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?