Zwycięstwa Skody w Rajdzie Monte Carlo sprzed ponad 40 lat to dobry pretekst, by umieścić kilka emblematów z nazwą imprezy na nadwoziu najnowszego crossovera – żartujemy, ale tylko troszeczkę, wszak w Skodzie wersje Monte Carlo tradycyjnie mają dynamiczną stylizację. Czarne elementy na zderzaku i progach oraz oznaczenia na pokrywie bagażnika, seryjne, 17-calowe obręcze kół (egzemplarz na zdjęciu ma lakierowane na czarno „18” za 1900 zł ekstra), do tego bogatsze wyposażenie seryjne – tak pokrótce przedstawia się Kamiq Monte Carlo. Bardzo dobre okazują się fotele ze świetnym podparciem bocznym i zintegrowanymi zagłówkami, a jeszcze lepsze – już po przejechaniu kilku pierwszych zakrętów. Wnętrzu sportowego sznytu dodaje też spłaszczona u dołu kierownica, a o tym, że Kamiq to z założenia bardziej analogowy niż cyfrowy crossover świadczy klasyczna dźwignia hamulca postojowego.
Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!
![]() |
|
![]() |
![]() |
Monte Carlo jest topową wersją Kamiqa: w standardzie ma m.in. panoramiczny dach i reflektory Full Led |
Skoda Kamiq Monte Carlo - Najjaśniejszy punkt
1,5-litrowy silnik współpracujący z 7-biegową przekładnią DSG to jeden z najjaśniejszych punktów auta – 150 KM uwija się na tyle efektywnie, że wciskając mocniej gaz, można otrzeć się nawet o poczucie przyjemności z jazdy. Szczególnie w wersji z obniżonym o 10 mm zawieszeniem, które kosztuje 1850 zł. Taki zabieg przeważnie zmniejsza komfort, nie dając nic w zamian, ale Kamiq to wyjątek od reguły. Zapewnia niezłe resorowanie, nieźle maskując swój wysoki wzrost, kiedy kierowca postanowi przycisnąć go mocniej w zakrętach. Jeśli więc ktoś chciałby crossovera z nutą dynamiki w tle, to Kamiqa powinien mieć wysoko na liście.
Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!
Zobacz także:
- Ford Bronco - wielki powrót legendy
- Toyota Corolla Cross - nowy SUV w rodzinie
- Renault Laguna III - tej generacji trzeba się obawiać?
Zobacz także:
-f738fcc8549e018e847655809816a36a.jpg)
Dane producenta | SKODA KAMIQ 1.5 TSI DSG MONTE CARLO |
Cena | 101 050 zł |
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU | |
Rodzaj silnika | benzynowy, R4 turbo |
Pojemność skokowa | 1498 cm3 |
Moc maksymalna przy obrotach |
150 KM 5000-6000/min |
Maksymalny moment obrotowy przy obrotach |
250 Nm 1500-3500/min |
Rodzaj napędu | na przednie koła |
Skrzynia biegów | 7-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa |
OSIĄGI | |
0–100 km/h | 8,4 s |
Prędkość maksymalna | 212 km/h |
ZUŻYCIE PALIWA | |
Średnie (WLTP) | 6,3-7,4 l/100 km |
Emisja CO2 (WLTP) | 143-167 g/km |
NADWOZIE | |
5-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 4241 x 1793 x 1553 mm, rozstaw osi 2651 mm, masa własna 1436 kg, pojemność bagażnika 400/1395 l, pojemność zbiornika paliwa 50 l. |
Komentarze