[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
3.0

Skoda Karoq 1.5 TSI - jak jeździ crossover Skody?

Skoda Karoq jest jak przedmiot codziennego użytku – doskonale spełnia funkcję, do jakiej ją stworzono, ale nie wzbudza większych emocji.

Stylizacja nadwozia Karoqa nie przyciąga uwagi, a nawet wypada blado przy poprzedniku, bo Yeti miało „weselszy wyraz twarzy”. Podobnie jest we wnętrzu, ponieważ jego wygląd i jakość materiałów można opisać jako „poprawne”, ale z pewnością nie „oryginalne” czy „wysokiej jakości”. Jednak opinia o samochodzie zmienia się wprost proporcjonalnie do czasu w nim spędzanego. Po przejechaniu pierwszych kilometrów okazuje się, że duży zakres regulacji fotela pozwala wygodnie usiąść za kierownicą, wnętrze jest ponadprzeciętnie przestronne i znajduje się w nim wiele schowków (np. na smartfon z ładowarką indukcyjną). Karoq ma też nowoczesne wyposażenie (np. sprzęt multimedialny z wysokiej jakości ekranem i łącznością z internetem), a kanapę można przesuwać i pochylać jej oparcie.

Dzięki systemowi Skoda Connect – po udostępnieniu internetu ze smartfona lub zamontowaniu w aucie karty SIM – można online m.in. czytać wiadomości, znaleźć wolny parking, sprawdzić ceny paliw i prognozę pogody Niewielki ekran pomiędzy zegarami to przeżytek, ale można zamówić wirtualne wskaźniki – kosztują 1850 zł

Skoda Karoq 1.5 TSI - spalanie

Złego słowa nie można powiedzieć o silniku 1.5 TSI – pracuje cicho, zapewnia bardzo dobre osiągi i może zużywać poniżej 7 l/100 km. Przekładnia DSG, która ma 7 biegów, wybiera je błyskawicznie, pozwala na szybką zmianę łopatkami, a po odpuszczeniu gazu w okamgnieniu przechodzi w tryb żeglowania. Czasem tylko irytująco szarpie przy ruszaniu.
Jednak na najwyższą ocenę zasługuje to, jak Karoq spisuje się na asfalcie, bo sprężyste zawieszenie, precyzyjny układ kierowniczy i czułe hamulce sprawiają, że Skoda jest zwinna w zakrętach jak auto kompaktowe. Czyli prowadzi się tak jak większość samochodów koncernu VW. Tutaj też nie ma zaskoczenia.

Zobacz też: pierwsza jazda Hyundaiem Tucsonem

REKLAMA

REKLAMA

Dane producenta SKODA KAROQ
Cena 112 100
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika benzynowy, R4 turbo
Pojemność skokowa 1498 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
150 KM
5000-6000/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
250 Nm
1500-3500/min
Rodzaj napędu na przednie koła
Skrzynia biegów 7-biegowa
dwusprzęgłowa
OSIĄGI
0–100 km/h 8,6 s
Prędkość maksymalna 203 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie 5,4 l/100 km
Emisja CO2 138 g/km
 
Nadwozie: 5-drzwiowy, 5-miejscowy SUV, długość x szerokość x wysokość 4382 x 1841 x 1603 mm, rozstaw osi 2638 mm, masa własna 1393 kg, pojemność bagażnika 521/1630 l, poj. zbiornika paliwa 50 l

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij