Gdyby nie wysokie nadwozie, mało kto wziąłby Karoqa za SUV-a. Wygląd ma cywilizowany, ani śladu w nim tęsknoty za wertepami i przygodą. Chyba że chodzi o Scouta – wyposażono go m.in. w nakładki na nadkolach i osłonę podwozia. Karoq w tej wersji ma napęd 4x4 i 7-biegową dwusprzęgłową przekładnię. Diesel 2.0 o mocy 190 KM wytwarza moment obrotowy o wartości 400 Nm, auto może więc pociągnąć przyczepę ważącą nawet 2,1 tony.
Głosuj w konkursie Best Cars 2021 i wygraj Subaru Forester
Skoda Karoq Scout - Terenowy tryb jazdy
Kierowcy, którzy wyruszą na bezdroża, mogą skorzystać z terenowego trybu jazdy i elektronicznego wspomagania zjazdu ze wzniesienia, na ekranie komputera pojawią się zaś informacje przydatne podczas jazdy poza asfaltem. Na asfalcie Karoq Scout też okaże się znakomitym kompanem, nawet jeśli przyjdzie mu jeździć po dziurawych drogach. Przydadzą się wtedy amortyzatory o zmiennej sile tłumienia (4000 zł). W trybie Comfort zawieszenie łagodnie amortyzuje nawet spore ubytki w nawierzchni, nadwozie zaczyna się jednak wtedy kołysać. Nie wpływa to ani na bezpieczeństwo jazdy, ani na precyzję prowadzenia. Tę ostatnią cechę Karoq demonstruje zwłaszcza podczas szybkiej jazdy autostradą.
Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!
Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!
![]() |
Obsługa urządzeń nie zmusza kierowcy do rozwiązywania zagadek, jest prosta i czytelna. Na bezdrożach i na asfalcie Scout dobrze tłumi nierówności |
Skoda Karoq Scout - Poczucie pełnego komfortu
W miarę bezpośredni układ kierowniczy precyzyjnie wykonuje polecenia kierowcy. On sam siedzi w fotelu znakomicie przytrzymującym ciało. I tylko silnik głośno mruczy, co trochę zaburza poczucie pełnego komfortu. W czasie testu diesel ten zużył 7,6 l/100 km, nie był więc zbyt oszczędny. Tworzy za to doskonały tandem z działającą płynnie skrzynią biegów i zapewnia dobre osiągi. Według redakcyjnych pomiarów auto osiąga setkę w 7,4 s, gorzej wypadają hamulce, które ze 100 km/h zatrzymują Scouta po 37,1 m. Karoq w tej wersji ma nieco więcej charakteru i nie traci przy tym funkcjonalności typowej Skody.
Zobacz także:
- Rewolucja w przepisach - piesi z pierwszeństwem, zakaz jazdy na zderzaku
- Obowiązki świadka i uczestnika wypadku - to warto wiedzieć!
- Subaru Forester e-BOXER: SUV inny niż wszystkie - TEST
![]() |
![]() |
Dane producenta | SKODA KAROQ SCOUT |
Cena | 155 350 zł |
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU | |
Rodzaj silnika | turbodiesel, R4 |
Pojemność skokowa | 1968 cm3 |
Moc maksymalna przy obrotach |
190 KM 3500-4000/min |
Maksymalny moment obrotowy przy obrotach |
400 Nm 1900-3300/min |
Rodzaj napędu | na cztery koła |
Skrzynia biegów | 7-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa |
OSIĄGI | |
0–100 km/h | 7,4 s |
Prędkość maksymalna | 211 km/h |
ZUŻYCIE PALIWA | |
Średnie (WLTP) | 5,9-7,1 l/100 km |
Emisja CO2 (WLTP) |
155-185 g/km |
NADWOZIE | |
5-drzwiowy, 5-miejscowy SUV, długość x szerokość x wysokość 4398 x 1841 x 1607 mm, rozstaw osi 2630 mm, masa własna 1610 kg, poj. bagażnika 521/1630 l, poj. zbiornika paliwa 55 l. |
Komentarze
~koliber, 2020-11-30 07:04:26
~skodak, 2020-11-30 07:00:25
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?