REKLAMA

Skoda Karoq Scout: Można inaczej - TEST

Tożsamość SUV-a Skoda Karoq ujawnia w pełni w wersji Scout, wyposażona w 190-konnego diesla, dwusprzęgłową przekładnię i napęd na cztery koła.

Skoda Karoq Scout Fot. Hans-Dieter Seufert
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 94 650 PLN
Dostępne nadwozia: kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Gdyby nie wysokie nadwozie, mało kto wziąłby Karoqa za SUV-a. Wygląd ma cywilizowany, ani śladu w nim tęsknoty za wertepami i przygodą. Chyba że chodzi o Scouta – wyposażono go m.in. w nakładki na nadkolach i osłonę podwozia. Karoq w tej wersji ma napęd 4x4 i 7-biegową dwusprzęgłową przekładnię. Diesel 2.0 o mocy 190 KM wytwarza moment obrotowy o wartości 400 Nm, auto może więc pociągnąć przyczepę ważącą nawet 2,1 tony.

REKLAMA

Głosuj w konkursie Best Cars 2021 i wygraj Subaru Forester

Skoda Karoq Scout - Terenowy tryb jazdy 

Kierowcy, którzy wyruszą na bezdroża, mogą skorzystać z terenowego trybu jazdy i elektronicznego wspomagania zjazdu ze wzniesienia, na ekranie komputera pojawią się zaś informacje przydatne podczas jazdy poza asfaltem. Na asfalcie Karoq Scout też okaże się znakomitym kompanem, nawet jeśli przyjdzie mu jeździć po dziurawych drogach. Przydadzą się wtedy amortyzatory o zmiennej sile tłumienia (4000 zł). W trybie Comfort zawieszenie łagodnie amortyzuje nawet spore ubytki w nawierzchni, nadwozie zaczyna się jednak wtedy kołysać. Nie wpływa to ani na bezpieczeństwo jazdy, ani na precyzję prowadzenia. Tę ostatnią cechę Karoq demonstruje zwłaszcza podczas szybkiej jazdy autostradą.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Skoda Karoq ScoutFot. Hans-Dieter Seufert
Obsługa urządzeń nie zmusza kierowcy do rozwiązywania zagadek, jest prosta i czytelna. Na bezdrożach i na asfalcie Scout dobrze tłumi nierówności

Skoda Karoq Scout - Poczucie pełnego komfortu

W miarę bezpośredni układ kierowniczy precyzyjnie wykonuje polecenia kierowcy. On sam siedzi w fotelu znakomicie przytrzymującym ciało. I tylko silnik głośno mruczy, co trochę zaburza poczucie pełnego komfortu. W czasie testu diesel ten zużył 7,6 l/100 km, nie był więc zbyt oszczędny. Tworzy za to doskonały tandem z działającą płynnie skrzynią biegów i zapewnia dobre osiągi. Według redakcyjnych pomiarów auto osiąga setkę w 7,4 s, gorzej wypadają hamulce, które ze 100 km/h zatrzymują Scouta po 37,1 m. Karoq w tej wersji ma nieco więcej charakteru i nie traci przy tym funkcjonalności typowej Skody.

Zobacz także:

Skoda Karoq ScoutFot. Hans-Dieter Seufert
Skoda Karoq ScoutFot. Hans-Dieter Seufert

 

Dane producenta SKODA KAROQ SCOUT
Cena 155 350 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika turbodiesel, R4
Pojemność skokowa 1968 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
190 KM
3500-4000/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
400 Nm
1900-3300/min
Rodzaj napędu na cztery koła
Skrzynia biegów 7-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa
OSIĄGI
0–100 km/h 7,4 s
Prędkość maksymalna 211 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie (WLTP) 5,9-7,1 l/100 km
Emisja CO2 (WLTP)
155-185 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowy, 5-miejscowy SUV, długość x szerokość x wysokość 4398 x 1841 x 1607 mm, rozstaw osi 2630 mm, masa własna 1610 kg, poj. bagażnika 521/1630 l, poj. zbiornika paliwa 55 l.

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA