REKLAMA

Skoda Karoq z dieslem i napędem 4x4: Ginący gatunek - TEST

Kompaktowy SUV plus mocny diesel plus napęd na cztery koła – nie wiadomo kiedy na rynku zostało ledwie kilka takich modeli. Jednym z ostatnich jest Skoda Karoq.

Skoda Karoq Fot. Jacek Hanusz
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 94 650 PLN
Dostępne nadwozia: kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Konkurentów ma niewielu i raczej słabszych pod względem mocy. Wśród rywali Karoqa jest np. 150-konne Renault Kadjar, a na parkingach Nissana znajdą się jeszcze pewnie ostatnie sztuki Qashqaiów z identycznym silnikiem. U VW można znaleźć T-Roca, ale jego diesel jest o 40 KM słabszy. Z drugiej strony, do sprzedaży wciąż jeszcze nie trafił bliźniak czeskiego SUV-a, czyli Seat Ateca z taką samą jednostką (2.0 TDI), którą ma Skoda.

REKLAMA
Skoda KaroqFot. Jacek Hanusz
Z największym wyświetlaczem i cyfrowymi zegarami wnętrze ma nowocześniejszy wygląd
Skoda KaroqFot. Jacek Hanusz
Na ekranie dotykowym ustawia się treść i formę tzw. wirtualnych zegarów

Skoda Karoq - Dobre połączenie

Tymczasem Karoq udowadnia, że połączenie mocnego diesla, napędu 4x4 i, jak w tym wypadku, przekładni dwusprzęgłowej, to zestaw prawie bez wad. No, poza ceną, bo po wybraniu kilku dodatków wykracza ona już poza 150 tys. zł. Za to koszty eksploatacji powinny to nieco osłodzić, ponieważ silnik 2.0 TDI zużywa w trasie (drogi krajowe i autostrady) mniej niż 7 l/100 km, a kiedy jedzie się superoszczędnie i omija autostrady – tylko 5 litrów na setkę. Jeśli chodzi o dynamikę, to 400 Nm robi swoje. Tak wysoki i szybko dostępny moment obrotowy oznacza, że dwusprzęgłowa skrzynia nie musi redukować biegu, żeby auto mogło „odjechać”. Zapas mocy w Karoqu jest dla kierowcy satysfakcjonujący. Owacji nie wywołuje natomiast wyciszenie jednostki napędowej, mamy wrażenie, że w tej kwestii można byłoby co nieco poprawić.

Skoda Karoq - Bez wyrzeczeń 

Na dłuższych trasach bardzo dobre okazują się fotele, a ilość miejsca w środku zapewnia wygodną podróż, bez jakichkolwiek wyrzeczeń, czterem osobom. Dotyczy to też bagażu, bo ponad 500-litrowy, ustawny bagażnik zmieści wszystko. Kokpit Skody jest, nazwijmy to, przewidywalny, a w jasnym kolorze wygląda bardziej estetycznie niż w ciemnym. A więc spieszmy się kochać diesle, tak szybko odchodzą.

Skoda KaroqFot. Jacek Hanusz

 

Dane producenta SKODA KAROQ 2.0 TDI DSG 4X4 STYLE
Cena 141 700 zł (cena promocyjna, wyprzedaż rocznika 2020)
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika turbodiesel, R4
Pojemność skokowa 1968 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
190 KM
3500-4000/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
400 Nm
1900-3300/min
Rodzaj napędu na cztery koła
Skrzynia biegów 7-biegowa dwusprzęgłowa
OSIĄGI
0–100 km/h 7,4 s
Prędkość maksymalna 211 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie (WLTP) 5,9-7,1 l/100 km
Emisja CO2 (WLTP)
155-185 g/km
NADWOZIE

5-drzwiowy, 5-miejscowy SUV, długość x szerokość x wysokość 4382 x 1841 x 1607 mm, rozstaw osi 2630 mm, masa własna 1610-1839 kg, poj. bagażnika 521/1630 l, poj. zbiornika paliwa 55 l.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

 

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA