REKLAMA

Skoda Kodiaq 1.5 TSI: Typ nietypowy - TEST

Siedem miejsc w kabinie i najbogatsza wersja wyposażenia, a pod maską podstawowy silnik 1.5 i 150 KM plus napęd tylko na przednią oś. Wrażenia z jazdy Skodą Kodiaq.

Skoda Kodiaq Fot. Kacper Mucha
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 110 550 PLN
Dostępne nadwozia: kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Kodiaqa w mocniejszych wersjach, na 240-konnej RS kończąc, znamy na wylot. Jego obsługa jest nieskomplikowana, kabina ogromna, komfort jazdy wysoki, a talent do szybkiego pokonywania zakrętów niespecjalny. Ogólnie rzecz biorąc, jest to auto, które robi wszystko, czego od niego wymagasz, a przewiezie z pewnością więcej, niż się spodziewasz. Co dorzuca do tej listy cech model z podstawowym silnikiem benzynowym? Na pewno potrafi być oszczędny. Skrót ACT w nazwie oznacza system dezaktywacji dwóch cylindrów, który przy niewielkiej prędkości, najczęściej w przedziale 40-90 km/h, wyłącza z pracy dwa z nich, co przynosi realną oszczędność paliwa. Poza miastem, przy łagodnej jeździe, można uzyskać spalanie rzędu 6-7 l/100 km. Wyjazd na autostradę oznacza, że wynik ten wzrośnie o co najmniej dwa litry, z kolei w mieście wszystko poniżej 10 l na setkę okaże się sukcesem – częste wprawianie w ruch tak ciężkiego auta pożera wiele energii. 150-konny silnik radzi sobie z rozpędzaniem auta całkiem nieźle, przynajmniej do prędkości około 120 km/h. Dwusprzęgłowej przekładni trzeba wybaczyć jedno – przy mocnym gazie na starcie zwleka z przekazaniem siły napędowej na koła. Receptą na tę opieszałość jest włączenie trybu S skrzyni. Bogate wyposażenie zwiększa i tak wysoki komfort podróży, a dwa dodatkowe miejsca w kabinie pozwalają w awaryjnych sytuacjach przewieźć nawet siedmiu pasażerów, pod warunkiem że ci z drugiego rzędu przesuną fotele nieco do przodu. Kierowcy, którzy patrzą bardziej na wygodę niż na osiągi, będą z Kodiaqa 1.5 TSI zadowoleni.

REKLAMA
Skoda KodiaqFot. Kacper Mucha
Skoda KodiaqFot. Kacper Mucha
Po odpuszczeniu gazu często włącza się bieg jałowy, a auto toczy się siłą rozpędu; o zmniejszenie zużycia paliwa walczy też system dezaktywacji cylindrów
Skoda KodiaqFot. Kacper Mucha
Za 2000 zł ekstra przednie fotele mogą być wentylowane – funkcję tę uruchamia się poprzez ekran

 

Dane producenta SKODA KODIAQ 1.5 TSI ACT DSG L&K
Cena 162 250 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika benzynowy, R4 turbo
Pojemność skokowa 1498 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
150 KM
5000-6000/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
250 Nm
1500-3500/min
Rodzaj napędu na przednie koła
Skrzynia biegów 7-biegowa dwusprzęgłowa
OSIĄGI
0–100 km/h 9,9 s
Prędkość maksymalna 198 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie (WLTP) 6,8-8,1 l/100 km
Emisja CO2 (WLTP)
154-184 g/km
NADWOZIE

5-drzwiowy, 5/7-miejscowy SUV, dł. x szer. x wys. 4697 x 1882 x 1660 mm, rozstaw osi 2791 mm, masa własna 1829 kg, pojemność bagażnika 270/765/2005 l, poj. zbiornika paliwa 58 l.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA