Skoda Kodiaq 1.5 TSI: Życiowy wybór - TEST

Auta z mocnymi silnikami i napędem na cztery koła ładnie wyglądają w reklamach, ale gdy przychodzi do zakupu, kierowcy decydują się na tańsze wersje – jak Skoda Kodiaq 1.5 TSI.

Skoda Kodiaq Fot. Jacek Hanusz
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 117 850 PLN
Dostępne nadwozia: kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

O face liftingu Kodiaqa pisaliśmy już jakiś czas temu, więc tylko krótko przypomnimy, że największymi nowościami są zmieniony wygląd przodu nadwozia, przemodelowane reflektory i bardziej muskularna osłona chłodnicy. Zmiany sprawiły, że Kodiaq prezentuje się bardziej masywnie – jak na największego SUV-a marki przystało. Do takiego wyglądu, przynajmniej teoretycznie, nie całkiem pasują napęd na przednie koła i podstawowy silnik 1.5 o mocy 150 KM. Jednak już po pierwszych metrach za kierownicą można przekonać się, że pod względem dynamiki jazdy jest zaskakująco dobrze. SUV Skody rozpędza się nawet z niskich obrotów i nawet na autostradzie nie brakuje mu siły napędowej do wyprzedzania innych samochodów. Coś nam mówi, że poprawiono też pracę dwusprzęgłowej przekładni DSG, która nie szarpie już podczas ruszania, a na mocne wciśnięcie gazu reaguje szybkimi redukcjami.

REKLAMA

 

Skoda KodiaqFot. Jacek Hanusz
Jasna tapicerka optycznie powiększa wnętrze i sprawia, że Kodiaq wygląda na droższe auto


Równie dobre wrażenie Skoda sprawia pod względem wyciszenia wnętrza, bo rzadko w nim słychać hałas czterocylindrowego silnika. Czy ta wersja jest więc idealnym Kodiaqiem? Jeżeli ktoś porusza się w mieście, może być z takiego auta bardzo zadowolony, zwłaszcza że w porównaniu z odmianami wyposażonymi w 190-konny benzynowy silnik 2.0 turbo lub 150-konny wysokoprężny 2.0 testowany model jest tańszy o kilkanaście tysięcy złotych. Na świecie rzadko można jednak znaleźć samochody idealne i tak też jest w tym wypadku. W zależności od stylu jazdy – mały silnik w dużym aucie będzie bardzo oszczędny podczas spokojnej jazdy albo paliwożerny, jeżeli kierowcy się spieszy; średnie zużycie może sięgnąć 12 l/100 km.
Kodiaq 1.5 TSI jest więc propozycją dla kierowców szukających komfortu, a nie sportowych wrażeń z jazdy.

Skoda KodiaqFot. Jacek Hanusz
Skoda Kodiaq nie jest wyposażana w przekładnie mechaniczne – każdy egzemplarz ma 7-biegową DSG

 

Dane producenta SKODA KODIAQ 1.5 TSI DSG STYLE
Cena 152 800 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika benzynowy, R4 turbo
Pojemność skokowa 1498 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
150 KM
5000-6000/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
250 Nm
1500-3500/min
Rodzaj napędu na przednie koła
Skrzynia biegów 7-biegowa dwusprzęgłowa
OSIĄGI
0–100 km/h 9,8 s
Prędkość maksymalna 205 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie (WLTP) 6,8-7,5 l/100 km
Emisja CO2 (WLTP)
154-169 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowy, 5-miejscowy SUV, długość x szerokość x wysokość 4697 x 1881 x 1660 mm, rozstaw osi 2790 mm, masa własna 1836 kg, poj. bagażnika 765/2005 l, poj. zbiornika paliwa 58 l.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

Zobacz także:
REKLAMA