REKLAMA

Skoda Kodiaq Sportline: Dobry kompromis - TEST

Skoda Kodiaq z pakietem stylistycznym Sportline i 190-konnym silnikiem Diesla to udane połączenie – jest przestronna, komfortowa, dobrze wyposażona i bardzo dynamiczna. Dla wielu lepszym wyborem będzie jednak Kodiaq RS.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 137 550 PLN
Dostępne nadwozia: kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

W porównaniu ze standardowym Kodiaqiem wersja Sportline ma bogatsze wyposażenie – zderzaki lakierowane w kolorze nadwozia, inne progi, tylny zderzak z imitacją końcówek wydechu, 19-calowe obręcze kół i kilka elementów lakierowanych na czarno, m.in. osłonę chłodnicy i obramowanie szyb. Nie są to duże różnice, ale Kodiaq z takim make-upem wygląda atrakcyjnie. Więcej sportowych akcentów znalazło się we wnętrzu, bo dzięki cyfrowym wskaźnikom o grafice jak z auta sportowego, trójramiennej kierownicy i mocno wyprofilowanym fotelom można pomyśleć, że nie jedzie się rodzinnym SUV-em z silnikiem Diesla, ale hot hatchem.



Skoda Kodiaq Sportline - Sportowy, ale tylko wygląd 

Na drodze jednak Kodiaq to rodzinny SUV. Praca silnika nie męczy uszu, ale wyraźnie słychać ją podczas przyspieszania, reakcja przekładni na głębokie wciśnięcie pedału gazu nie jest piorunująco szybka, a w zakrętach ciężkie nadwozie nieco przysiada na zewnętrznych kołach. Usztywnione adaptacyjne amortyzatory (opcja za 4000 zł!) w zasadzie niewiele zmieniają.
Kodiaq ze 190-konnym dieslem nie jest usportowionym SUV-em, ale ma design przyciągający wzrok i zapewnia wysoki komfort jazdy.

REKLAMA

Skoda Kodiaq Sportline - A może RS...

Przy kasie pojawia się jednak pytanie, czy nie lepiej dopłacić do Kodiaqa RS, który przyspiesza do setki o 1,5 sekundy szybciej, ma silnik o mocy 240 KM i moment obrotowy o wartości 500 Nm, a przy tym wygląda o włos bardziej rasowo. RS kosztuje od 194 tys. zł, ale dziś wielu kierowców jest gotowych tyle zapłacić za Skodę – wystarczy wspomnieć, że testowany Sportline, wyposażony po dach, kosztuje aż 220 tys. zł.

Wygląd cyfrowych wskaźników można dowolnie zmieniać – opcja z centralnym obrotomierzem dodaje Kodiaqowi charakteru

 

Dane producenta Skoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4X4 SPORTLINE
Cena 176 050 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika turbodiesel, R4
Pojemność skokowa 1968 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
190 KM
3500-4000/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
400 Nm
1900-3300/min
Rodzaj napędu na cztery koła
Skrzynia biegów 7-biegowa dwusprzęgłowa
OSIĄGI
0–100 km/h 8,4 s
Prędkość maksymalna 210 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie (WLTP) 7,1-7,6 l/100 km
Emisja CO2 (WLTP)
186-199 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowy, 5-miejscowy SUV, długość x szerokość x wysokość 4697 x 1882 x 1659 mm, rozstaw osi 2791 mm, masa własna 1815 kg, poj. bagażnika 765/2005 l, poj. zbiornika paliwa 60 l.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA