Skoda Kodiaq: Taki standard - TEST

Wprowadzanie zmian stylistycznych i wyposażeniowych to rutynowe działanie przy liftingu każdego modelu – także Skody Kodiaq. Większą nowością jest mocny benzynowy silnik wersji RS.

Skoda Kodiaq Materiały prasowe
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 110 550 PLN
Dostępne nadwozia: kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Pięć lat mija od debiutu największego SUV-a Skody, nadszedł więc czas, żeby coś w nim zmienić. Właśnie, „coś” okazuje się tu odpowiednim słowem, bo zmiany – poza jedną – są raczej niewielkiej wagi.

REKLAMA

Skoda Kodiaq - Znika Scout

Ponieważ z oferty zniknęła wersja Scout, teraz w elementy stylistyczne mające dodawać autu powagi w terenie wyposażono wszystkie Kodiaqi. Są to bardziej pionowy „grill” oraz części przedniego i tylnego zderzaka wyglądające jak aluminiowe. Kodiaq po face liftingu ma też seryjne LED-owe reflektory (także matrycowe) i diodowe lampy z tyłu. Czy z tego powodu jest sprawniejszy poza asfaltem? Wątpimy. Przekonaliśmy się jednak, że model z dwulitrową jednostką TSI o mocy 190 KM bez trudu wdrapuje się po szutrze na wysokość 1900 m i jechałby dalej, gdyby nie skończyła mu się droga. We wspomnianej wersji silnikowej Kodiaq ma seryjny napęd na cztery koła i kosztuje co najmniej 162 250 zł. Za tę cenę otrzymujemy auto, w którym zmieniono także wnętrze – nowe panele dekoracyjne, ozdobne szwy na tablicy rozdzielczej i drzwiach, a także pokryte perforowaną skórą tzw. ergonomiczne fotele z przodu z funkcją przewietrzania i masażu (dopłata 11 300 zł w wersji Style) to kolejne wyróżniki modelu po face liftingu.

Skoda KodiaqMateriały prasowe
Zmieniono grafikę zegarów na wyświetlaczu. Na szczęście klimatyzację nadal reguluje się pokrętłami

Skoda Kodiaq - Benzyna zamiast ON 


Zestaw silników do standardowych wersji Kodiaqa składa się z dwóch jednostek benzynowych i dwóch diesli, nowością jest – i to uznajemy za rzecz większej wagi – benzynowy silnik 2.0 TSI o mocy 245 KM w modelu RS. To najmocniejsza jednostka Skody Kodiaq, montowana tylko w RS-ie, w którym zastąpiła diesla. Napęd na cztery koła, adaptacyjne zawieszenie, progresywny układ kierowniczy – wszystko to są seryjne elementy wyposażenia Kodiaqa RS, który do setki rozpędza się w 6,5 s, a przy szybkiej jeździe zużywa nawet 10 l/100 km. I kosztuje 200 700 zł – ceny nowych modeli również poddano liftingowi.

Skoda KodiaqMateriały prasowe
LED-owe matrycowe reflektory są teraz standardem w każdej wersji Kodiaqa z wyjątkiem podstawowej

 

Dane producenta SKODA KODIAQ 2.0 TSI 4X4 STYLE
Cena 162 250 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika benzynowy, R4 turbo
Pojemność skokowa 1984 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
190 KM
4200-6000/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
320 Nm
1500-4100/min
Rodzaj napędu na cztery koła
Skrzynia biegów 7-biegowa dwusprzęgłowa
OSIĄGI
0–100 km/h 7,5 s
Prędkość maksymalna 216 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie (WLTP) 8,1 l/100 km
Emisja CO2 (WLTP)
184 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowy, 5- lub 7-miejscowy SUV, długość x szerokość x wysokość 4697 x 1882 x 1681 mm, rozstaw osi 2790 mm, masa własna 1645 kg, poj. bagażnika 835/2065 l, poj. zbiornika paliwa 58 l.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA