Długa na 4,7 m Octavia Combi to wielkolud wśród kompaktów. Dobrze dobrane proporcje sprawią jednak, że jest autem niezwykle zgrabnym. Wersji 4x4 nie sposób odróżnić od samochodu napędzanego na jedną oś. W podstawowym wyposażeniu auta znajduje się pakiet na bezdroża, w skład którego wchodzą wzmocniona osłona pod silnikiem (niestety z tworzywa sztucznego) oraz dłuższe sprężyny zawieszenia (nadwozie wyliftowane jest o 20 mm).
Nad rozdziałem siły napędowej czuwa komputer, który czerpie informacje z czujników systemu ABS montowanych przy każdym z kół oraz z czujnika żyroskopowego. W chwili uślizgu któregokolwiek z kół moment obrotowy kierowany jest do kół, które tę przyczepność mają. Podczas wspinaczki pod górę „z automatu” część siły napędowej trafia na koła tylnej osi. Haldex piątej generacji zamontowany w Skodzie potrafi rzucić nawet 100% siły napędowej na koła jednej osi. Kierowca Octavii 4x4 nie ma wpływu na to w jakiej ilości i gdzie trafia moment obrotowy. Zresztą nie musi, bo samochód nawet na oblodzonym podjeździe czy krętej zaśnieżonej drodze trafia dokładnie tam, gdzie chce kierowca.
Konfigurując auto staje się przed trudnym wyborem. Opcje są dwie – 2-litrowy TDI (150 KM) z mechaniczną skrzynią biegów lub 1,8-litrowy TSI (180 KM) z 6-biegową skrzynią DSG. To drugie rozwiązanie zapewnia większy komfort, lepsze osiągi, a przy spokojnej jeździe pozwala nie zrujnować się na paliwo.
Dane producenta Skoda Octavia Combi 1.8 TSI 4x4 Ambition
Dane producenta Skoda Octavia Combi 1.8 TSI 4x4 Ambition | |
---|---|
Cena | 103 000 zł |
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU | |
Rodzaj silnika | benzynowy, R4 turbo |
Pojemność skokowa | 1798 cm3 |
Moc maksymalna | 180 KM |
przy obrotach | 5100/min |
Maksymalny moment obrotowy | 250 Nm |
w zakresie obrotów | 1250 obr/min |
Rodzaj napędu | na cztery koła; 6-biegowa przekładnia DSG |
OSIĄGI | |
0–100 km/h | 7,5 s |
Prędkość maksymalna | 227 km/h |
ZUŻYCIE PALIWA | |
Średnie | 6,7 l/100 km |
Emisja CO2 | 156 g/km |
NADWOZIE | 5-drzwiowe, 5-miejscowe kombi, długość x szerokość x wysokość 4659 x 1814 x 1465 mm, rozstaw osi 2680 mm, masa własna 1428 kg, pojemność bagażnika 610/1740 l, pojemność zbiornika paliwa 50 l. |
Naszym zdaniem
Michał Hutyra redaktor „auto motor i sport”
Octavia 4x4 to bardzo funkcjonalne i praktyczne auto. Tyle że za 103 tys. zł można mieć rasowego SUV-a.
to polubisz - czujniki parkowania
Wizualizacja na ekranie przydaje się nie tylko w miejskim gąszczu. Ułatwia też jazdę w „terenie”.
tego nie - tryb ręczny skrzyni
Za możliwość zmiany przełożeń łopatkami przy kierownicy trzeba zapłacić ekstra 500 lub 600 zł.
Michał Hutyra
amis