REKLAMA

Skoda Octavia RS – Sport i komfort

Szybkie kombi. Na drodze potrafi więcej, szybciej, lepiej. Skoda Octavia RS 2.0 TDI DSG to sport i oszczędność w jednym. Ale za duże pieniądze.

Skoda Octavia RS
W RS-ie nie można narzekać ani na nadmiar hałasu, choć silnik słychać wyraźnie przy wyższych obrotach, ani na zbyt twarde resorowanie.
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 82 250 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Możesz wybierać pomiędzy limuzyną a kombi, pomiędzy 200 KM silnika benzynowego a 170 KM turbodiesla. W przypadku RS-a z jednostką wysokoprężną masz jeszcze w odwodzie zautomatyzowaną skrzynię biegów z dwoma sprzęgłami o sześciu przełożeniach, za którą trzeba dopłacić 7300 zł.

DSG działa tak jak powinno i nie odbiera Octavii nic z jej wrodzonej dynamiki. Do 100 km/h auto przyspiesza w ciągu 8,5 s - w takim samym czasie, co jego odpowiednik ze skrzynią mechaniczną. Biegi na wyższe zmienia w okamgnieniu, a typową gimnastykę w postaci kickdownu wykonuje bardzo sprawnie. Jeszcze lepiej jest w opcji Sport, która pozwala zapędzać wskazówkę obrotomierza daleko w czerwone pole i po odpuszczeniu gazu długo utrzymuje silnik na obrotach, nie zmieniając od razu biegu na jak najwyższy. Sama jednostka napędowa jest dynamiczna, elastyczna, chętnie wchodzi na obroty i ma niewielką turbodziurę. A przy tym, nawet przy bardzo ostrej jeździe, w trasie nigdy nie zużywa więcej niż 9 litrów paliwa na 100 kilometrów.

W RS-ie nie można narzekać ani na nadmiar hałasu, choć silnik słychać wyraźnie przy wyższych obrotach, ani na zbyt twarde resorowanie. Jest sztywniej, ale nie męcząco, a zawieszenie świetnie daje sobie radę z mocą i masą auta. RS jest pewny przy dużych prędkościach, szybko zmienia kierunek jazdy, ale kierownica daje się kręcić trochę za lekko.

Octavia RS to auto świetnie wyposażone. Ale to nie usprawiedliwia jej wysokiej ceny!

Tekst: Maciej Struk
Zdjęcia: Paweł Łapot

REKLAMA

DANE TECHNICZNE SKODA OCTAVIA COMBI RS

DANE TECHNICZNE Skoda Octavia COMBI RS
Cena119 400 zł
KonkurenciAlfa 159 2.4, Saab 9-3 TTiD
Silnikbenzynowy, R4, 2.0 turbo
Moc/przy obrotach170 KM/4200 obr/min
0-100 km/h8,5 s
Prędkość maksymalna222 km/h
Zużycie paliwa6,0 l/100 km
Emisja CO2159 g/km
Silnikpoj. 1968 cm3, 350 Nm przy 1800 obr/min, skrz. bieg. 6DSG, napęd na przednie koła.
Nadwozie5-drzwiowe kombi, dług. x szer. x wys. 4579 x 1769 x 1451 mm, rozstaw osi 2578 mm, masa wł. 1520 kg, poj. bagażnika 580/1620 l.


zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 (12)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA