Skoda Octavia Scout: Czwarty as

Do komfortu, przestrzeni i jakości dorzuca możliwości terenowe w atrakcyjnym opakowaniu – off-roadowy Scout dołącza do Octavii liftback, kombi i 4x4.  

Pierwsza Jazda Skoda Octavia Scout
Atrakcyjny wygląd Scouta idzie w parze z możliwościami terenowymi – nie gorszymi niż u prostszych SUV-ów.
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 86 100 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Scout to Octavia Combi 4x4 stylizowana na crossovera, z większymi kątami natarcia (16,7°) i zejścia (13,8°) oraz większymi kołami. Z zewnątrz wyróżniają go mięsiste zderzaki z wkładkami w kolorze srebra udającymi metal, czarne nakładki na nadkolach i takież odboje na drzwiach. Zwiększony o 31 mm (do 171 mm) prześwit (w porównaniu do „zwykłej” Octavii) oraz osłony podwozia, przewodów hamulcowych i paliwowych pozwalają zagłębić się w niezbyt wymagający teren. W razie potrzeby sterownik na bieżąco oblicza, jaki moment napędowy poprzez wielopłytkowe sprzęgło Haldex 5. generacji ma trafić na tylną oś.

REKLAMA

Możliwości terenowe zwiększają elektroniczne blokady mechanizmów różnicowych EDS obu osi; ich współdziałanie zastępuje też blokadę międzyosiową. Ale i tak możliwości podjazdu i zjazdu auta są imponujące, podobnie jak dopuszczalna 2-tonowa masa holowanej przyczepy.

Scout prowadzeniem i komfortem nie odbiega od zwykłej Octavii. Jest stabilny na autostradzie i przewidywalny w zakrętach. W wersji, którą jeździliśmy zużył średnio tylko 6,5 l/100 km. Jeśli potrzebujesz auta sprawnego w niezbyt wymagającym terenie, to Scout jest dla Ciebie.

Pierwsza Jazda Skoda Octavia Scout
Napis „Scout” znajdziemy na kierownicy, dźwigni zmiany biegów, fotelach i progach.
Pierwsza Jazda Skoda Octavia Scout
Wygodne fotele, intuicyjna obsługa i wysoka jakość – jak w każdej Octavii.
Napis „Scout” znajdziemy na kierownicy, dźwigni zmiany biegów, fotelach i progach Wygodne fotele, intuicyjna obsługa i wysoka jakość – jak w każdej Octavii

 

Dane producenta Skoda Octavia Scout 2.0 TDI DSG
Cena 120 300 zł
Silnik i przeniesienie napędu
Rodzaj napędu wysokoprężny, R4
Pojemność skokowa 1968 cm3
Moc maks./przy obrotach 184 KM/3500-4000 obr/min
Maks. moment obr./przy obrotach 380 Nm/1750–3250 obr/min
Przeniesienie napędu na cztery koła; 6-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa
Osiągi
0–100 km/h 7,8 s
Prędkość maksymalna 219 km/h
Zużycie paliwa
Średnie 5,1 l/100 km
Emisja CO2 134 g/km
Nadwozie
5-drzwiowe, 5-miejscowe kombi, długość x szerokość x wysokość 4685 x 1814 x 1531 mm, rozstaw osi 2679 mm, masa własna 1559 kg, pojemność bagażnika 610/1740 l, pojemność zbiornika paliwa 55 l.

Naszym zdaniem


Bogdan Czajkowski - redaktor „auto motor i sport”
Skoda Scout przewyższa pojemnością i właściwościami jezdnymi większość SUV-ów. I wykazuje niezgorsze umiejętności terenowe.
To polubisz - jazda w terenie
Auto łatwo i stabilnie pokonuje podjazdy i zjazdy. Haldex działa w sposób niezauważalny.
Tego nie - próg bagażnika
Dolna krawędź jest umieszczona zbyt wysoko, prawie 70 cm nad ziemią.

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA