Scout to Octavia Combi 4x4 stylizowana na crossovera, z większymi kątami natarcia (16,7°) i zejścia (13,8°) oraz większymi kołami. Z zewnątrz wyróżniają go mięsiste zderzaki z wkładkami w kolorze srebra udającymi metal, czarne nakładki na nadkolach i takież odboje na drzwiach. Zwiększony o 31 mm (do 171 mm) prześwit (w porównaniu do „zwykłej” Octavii) oraz osłony podwozia, przewodów hamulcowych i paliwowych pozwalają zagłębić się w niezbyt wymagający teren. W razie potrzeby sterownik na bieżąco oblicza, jaki moment napędowy poprzez wielopłytkowe sprzęgło Haldex 5. generacji ma trafić na tylną oś.
Możliwości terenowe zwiększają elektroniczne blokady mechanizmów różnicowych EDS obu osi; ich współdziałanie zastępuje też blokadę międzyosiową. Ale i tak możliwości podjazdu i zjazdu auta są imponujące, podobnie jak dopuszczalna 2-tonowa masa holowanej przyczepy.
Scout prowadzeniem i komfortem nie odbiega od zwykłej Octavii. Jest stabilny na autostradzie i przewidywalny w zakrętach. W wersji, którą jeździliśmy zużył średnio tylko 6,5 l/100 km. Jeśli potrzebujesz auta sprawnego w niezbyt wymagającym terenie, to Scout jest dla Ciebie.
![]() |
![]() |
Napis „Scout” znajdziemy na kierownicy, dźwigni zmiany biegów, fotelach i progach | Wygodne fotele, intuicyjna obsługa i wysoka jakość – jak w każdej Octavii |
Dane producenta | Skoda Octavia Scout 2.0 TDI DSG |
Cena | 120 300 zł |
Silnik i przeniesienie napędu | |
Rodzaj napędu | wysokoprężny, R4 |
Pojemność skokowa | 1968 cm3 |
Moc maks./przy obrotach | 184 KM/3500-4000 obr/min |
Maks. moment obr./przy obrotach | 380 Nm/1750–3250 obr/min |
Przeniesienie napędu | na cztery koła; 6-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa |
Osiągi | |
0–100 km/h | 7,8 s |
Prędkość maksymalna | 219 km/h |
Zużycie paliwa | |
Średnie | 5,1 l/100 km |
Emisja CO2 | 134 g/km |
Nadwozie | |
5-drzwiowe, 5-miejscowe kombi, długość x szerokość x wysokość 4685 x 1814 x 1531 mm, rozstaw osi 2679 mm, masa własna 1559 kg, pojemność bagażnika 610/1740 l, pojemność zbiornika paliwa 55 l. |
Naszym zdaniem
Bogdan Czajkowski - redaktor „auto motor i sport”
Skoda Scout przewyższa pojemnością i właściwościami jezdnymi większość SUV-ów. I wykazuje niezgorsze umiejętności terenowe.
To polubisz - jazda w terenie
Auto łatwo i stabilnie pokonuje podjazdy i zjazdy. Haldex działa w sposób niezauważalny.
Tego nie - próg bagażnika
Dolna krawędź jest umieszczona zbyt wysoko, prawie 70 cm nad ziemią.