Przepis na stworzenie podręcznikowej Skody? Trzeba wykorzystać platformę podłogową mniejszego samochodu i w oparciu o nią zaprojektować auto o klasę większe. Scalę zbudowano na płycie podłogowej VW Polo i Seata Ibizy, czyli modeli stricte miejskich, ale jej karoserię rozciągnięto w każdym kierunku. Tak powstał model większy nawet od kompaktów. Scala ma dłuższe nadwozie niż VW Golf i jest od niego bardziej przestronna. Ma też większy bagażnik – jego pojemność wynosi 467 l, to o 108 l więcej niż pojemność bagażnika w Focusie i o 86 litrów więcej niż w Golfie.
![]() |
![]() |
Przestrzeń w kabinie pozytywnie wpływa na komfort jazdy, jednak równie mocną stroną Scali jest skutecznie wyciszone wnętrze, bo nawet na autostradzie pasażerom nie doskwiera hałas powietrza opływającego nadwozie. Jakość tłumienia nierówności też zasługuje na pochwałę – małe i średnie dziury oraz wypukłości drogi auto przejeżdża miękko, nie przenosząc wstrząsów do wnętrza. To zaskakujące choćby dlatego, że testowany egzemplarz miał duże, 18-calowe obręcze kół. Na wrażenie wysokiego komfortu jazdy znaczny wpływ mają wygodne fotele, nie za miękkie, nie za twarde, za to doskonale wyprofilowane.
Silnik 1.0 TSI w 115-konnej wersji to absolutnie minimum w tym aucie. W duecie ze skrzynią DSG wydaje się co prawda mniej żwawy niż z mechaniczną, ale dla kierowców szukających wygody będzie w sam raz. Trzeba tylko być czujnym podczas doboru wyposażenia – chwila nieuwagi może skończyć się skokiem ceny do 120 tys. zł.
Dane producenta | SKODA SCALA 1.0 TSI DSG STYLE |
Cena | 86 100 zł |
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU | |
Rodzaj silnika | benzynowy, R3 turbo |
Pojemność skokowa | 999 cm3 |
Moc maksymalna przy obrotach |
115 KM 5000-5500/min |
Maksymalny moment obrotowy przy obrotach |
200 Nm 2000–3500/min |
Rodzaj napędu | na przednie koła |
Skrzynia biegów | 7-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa |
OSIĄGI | |
0–100 km/h | 9,9 s |
Prędkość maksymalna | 199 km/h |
ZUŻYCIE PALIWA | |
Średnie | 5,5-6,8 l/100 km |
Emisja CO2 | 124-154 g/km |
NADWOZIE | |
5-drzwiowy, 5-miejsowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 4362 x 1793 x 1471 mm, rozstaw osi 2649 mm, masa własna 1229 kg, poj. bagażnika 467/1410 l, poj. zbiornika paliwa 50 l. |
Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!
Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!
Zobacz także:
- Poznaliśmy ceny nowego Seata Leona
- Nissan X-Trail z dieslem i 4x4 - rzadka kombinacja
- Test Renault Captura