REKLAMA

Skoda Scala 1.0 TSI z DSG: Kompakt inaczej | TEST

Skodę Scalę stworzono na płycie podłogowej samochodu miejskiego i wyposażono w proste zawieszenie z belką skrętną z tyłu, a mimo to na drodze jest komfortowa jak dobrej klasy kompakt.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 69 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Przepis na stworzenie podręcznikowej Skody? Trzeba wykorzystać platformę podłogową mniejszego samochodu i w oparciu o nią zaprojektować auto o klasę większe. Scalę zbudowano na płycie podłogowej VW Polo i Seata Ibizy, czyli modeli stricte miejskich, ale jej karoserię rozciągnięto w każdym kierunku. Tak powstał model większy nawet od kompaktów. Scala ma dłuższe nadwozie niż VW Golf i jest od niego bardziej przestronna. Ma też większy bagażnik – jego pojemność wynosi 467 l, to o 108 l więcej niż pojemność bagażnika w Focusie i o 86 litrów więcej niż w Golfie.

Półka z ładowarką indukcyjną jest duża, ale brakuje przycisku do włączania i wyłączania funkcji ładowania
Wygodne, dobrze wyprofilowane i z dość długim siedziskiem – fotele są asem w talii Skody

Przestrzeń w kabinie pozytywnie wpływa na komfort jazdy, jednak równie mocną stroną Scali jest skutecznie wyciszone wnętrze, bo nawet na autostradzie pasażerom nie doskwiera hałas powietrza opływającego nadwozie. Jakość tłumienia nierówności też zasługuje na pochwałę – małe i średnie dziury oraz wypukłości drogi auto przejeżdża miękko, nie przenosząc wstrząsów do wnętrza. To zaskakujące choćby dlatego, że testowany egzemplarz miał duże, 18-calowe obręcze kół. Na wrażenie wysokiego komfortu jazdy znaczny wpływ mają wygodne fotele, nie za miękkie, nie za twarde, za to doskonale wyprofilowane.
Silnik 1.0 TSI w 115-konnej wersji to absolutnie minimum w tym aucie. W duecie ze skrzynią DSG wydaje się co prawda mniej żwawy niż z mechaniczną, ale dla kierowców szukających wygody będzie w sam raz. Trzeba tylko być czujnym podczas doboru wyposażenia – chwila nieuwagi może skończyć się skokiem ceny do 120 tys. zł.

Dane producenta Skoda Scala 1.0 TSI DSG STYLE
Cena 86 100 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika benzynowy, R3 turbo
Pojemność skokowa 999 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
115 KM
5000-5500/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
200 Nm
2000–3500/min
Rodzaj napędu na przednie koła
Skrzynia biegów 7-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa
OSIĄGI
0–100 km/h 9,9 s
Prędkość maksymalna 199 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie 5,5-6,8 l/100 km
Emisja CO2 124-154 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowy, 5-miejsowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 4362 x 1793 x 1471 mm, rozstaw osi 2649 mm, masa własna 1229 kg, poj. bagażnika 467/1410 l, poj. zbiornika paliwa 50 l.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

REKLAMA

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 (3)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA