Skoda Scala Monte Carlo 1.5 TSI: na dopingu - TEST

Scala to mocna zawodniczka wystawiona przez Skodę do wyścigu w klasie samochodów kompaktowych. W wersji Monte Carlo z dodatkowym dopingiem.

Skoda Scala Fot. Paweł Krzyśków
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 68 550 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Monte Carlo kojarzy się ze sportem samochodowym, a w przypadku Skody nazwa ta nawiązuje do historycznych osiągnięć marki w słynnym rajdzie. Scala Monte Carlo nie jest jednak autem w usportowionym wydaniu, swego rodzaju odpowiednikiem serii RS, lecz jedynie najbogatszą wersją wyposażeniową dostępną zarówno w autach z mocniejszym silnikiem 1.5 TSI, jak i z mniejszym, jednolitrowym.

REKLAMA

Skoda Scala Monte Carlo 1.5 TSI - Najlepsza odmiana

Testowana 150-konna Scala okazuje się najbardziej dynamiczna w gamie i naszym zdaniem jest najlepsza spośród dostępnych. W połączeniu z dwusprzęgłową przekładnią zapewnia dobre osiągi, a w codziennym użytkowaniu jest ekonomiczna i cicha. Długa trasa nie powoduje zmęczenia, co jest także zasługą dobrze zestrojonego układu jezdnego oraz wygodnych, sportowo stylizowanych i sprężystych foteli. Ponieważ wnętrze jest zaskakująco obszerne, auto zapewnia na tyle dobrą wygodę podróżowania, że po dotarciu na miejsce samopoczucie pasażerów nie jest gorsze niż przed rozpoczęciem jazdy. Wersja Monte Carlo jest wyposażona w elementy zwiększające komfort, jak np. dwustrefowa klimatyzacja automatyczna, lepszy sprzęt audio czy panoramiczny dach, ale przede wszystkim ma ona dodatki nadające Scali atrakcyjny wygląd. Czarne osłona chłodnicy, wloty powietrza, progi i lusterka, przyciemnione tylne szyby oraz aluminiowe obręcze kół dodają sylwetce dynamiki. W tej topowej wersji brakuje jednak czujników parkowania z przodu – warto je dokupić.

REKLAMA

REKLAMA

Skoda Scala Monte Carlo 1.5 TSI - Pułap Octavii

Bogato wyposażony egzemplarz testowy kosztuje ponad 120 tys. zł i osiąga pułap cenowy Octavii. Jednak wybierając Scalę Monte Carlo, można liczyć na pewien indywidualizm. Jeśli oczywiście przyjmie się założenie, że Skoda jest w stanie wyróżnić się wśród innych aut.

Skoda ScalaFot. Paweł Krzyśków
Skoda ScalaFot. Paweł Krzyśków
Logo Monte Carlo znajduje się na błotnikach, a we wnętrzu – na kierownicy

 

Dane producenta SKODA SCALA MONTE CARLO 1.5 TSI DSG
Cena 100 700 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika benz., R4 turbo
Pojemność skokowa 1498 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
150 KM
5000-6000/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
250 Nm
1500-3500/min
Rodzaj napędu na przednie koła
Skrzynia biegów 7-biegowa dwusprzęgłowa
OSIĄGI
0–100 km/h 8,2 s
Prędkość maksymalna 219 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie (WLTP) 6,1-6,7 l/100 km
Emisja CO2 (WLTP)
139-153 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 4362 x 1793 x 1471 mm, rozstaw osi 2649 mm, masa własna 1335 kg, poj. bagażnika 467/1410 l, poj. zbiornika paliwa 50 l.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA