[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Skoda Superb 2.0 TSI Laurin&Klement: fakty i opinie | TEST

Skoda Superb jest ogromna, dopracowana i ma długą listę zalet oraz krótką listę wad – takie są fakty. A opinia: zbyt mało w niej emocji. Wrażenia z jazdy wersją Laurin & Klement z benzynowym silnikiem o mocy 190 KM.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 153 500 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Rzadko zaczynamy opis samochodu od tylnej części nadwozia, ale w wypadku Superba jest to uzasadnione. Jego bagażnik ma ogromną pojemność (od 625 do 1760 litrów), a ilość miejsca z tyłu jest tak duża, że pasażerowie czują się wręcz superkomfortowo. Przestrzeni nie brakuje im ani nad głowami, ani tym bardziej wokół nóg. W bagażniku znajduje się zestaw haczyków i siatka przytrzymująca bagaż, a w kabinie schowków jest tak dużo i są tak pojemne, że łącznie mogłyby służyć jako bagażnik w małym aucie.

Skoda Superb 2.0 TSI Laurin&Klement: Gdzie wzrok nie sięga

Dopracowanie Superba widać też w rozplanowaniu elementów kabiny. Przyciski i pokrętła znajdują się w tych miejscach, do których sięga się odruchowo, a menu systemu multimedialnego jest proste i czytelne. Superba zmontowano solidnie i z materiałów o raczej wysokiej jakości (poza miejscami, w które rzadko się zagląda). Niestety (i to już opinia) wygląd deski rozdzielczej jest tak ekscytujący, jak lektura instrukcji obsługi. Smutno tu i szaro – naszym zdaniem czarny plastik wygląda znośnie tylko wtedy, kiedy jest nieskazitelnie czysty, a o to na co dzień trudno.

Wnętrze – logicznie rozplanowane i solidnie zmontowane, ale bez charakteru

REKLAMA

Skoda Superb 2.0 TSI Laurin&Klement: Spragniony silnik 

Na drodze Superb także nie budzi nadzwyczajnych emocji, ale tym razem to nie zarzut. Zawieszenie komfortowo tłumi nierówności, układ kierowniczy, chociaż tylko przeciętnie informuje o przyczepności kół do nawierzchni, jest precyzyjny, a silnik cichy nawet przy wysokich prędkościach. Moc 190 KM wystarcza do dynamicznej jazdy pod warunkiem zaakceptowania wyższego spalania (do 12 l/100 km). Przy spokojniejszym tempie benzynowy 2.0 TSI może być oszczędny, zużywając 7,5 l/100 km. Szybko można wyczuć, jaka porcja gazu wywoła oczekiwaną reakcję silnika i dwusprzęgłowej przekładni. To wszystko składa się na jeden, niepodważalny fakt – trudno dziś o wygodniejsze auto do długich podróży dla kilku osób niż Skoda Superb.

Dane producenta Skoda Superb LAURIN & KLEMENT 2.0 TSI DSG
Cena 159 350 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika benzynowy, R4 turbo
Pojemność skokowa 1984 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
190 KM
4200-6000/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
320 Nm
1500-4100/min
Rodzaj napędu na przednie koła
Skrzynia biegów 7-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa
OSIĄGI
0–100 km/h 7,7 s
Prędkość maksymalna 240 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie 8,0 l/100 km
Emisja CO2 181 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 4869 x 1864 x 1469 mm, rozstaw osi 2841 mm, masa własna 1535 kg, pojemność bagażnika 625/1760 l, pojemność zbiornika paliwa 66 l.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 (3)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA