Chodzi o VAT – tak jak w przypadku każdego pick-upa, jeśli kupujesz go „na firmę", odliczysz całą kwotę VAT-u od jego ceny. Tak samo zrobisz z VAT-em zawartym w paliwie. Pozostaje tylko pytanie – po co Ci taki samochód? Tu się zdziwisz, bo to całkiem wygodne szosowe auto. Odnowiony Actyon Sports ma dość komfortowe zawieszenie. Tylny most jest oczywiście sztywny, ale ze sprężynami śrubowymi, a nie piórowymi resorami jak u konkurentów, więc bardzo dobrze „wyrównuje" dziury w asfalcie. Na dodatek dwulitrowy diesel o mocy 155 KM pracuje cicho, nie emitując natarczywych dźwięków nawet przy przyspieszaniu. Po autostradzie będziesz mógł podróżować bez kompleksów, bo auto rozpędza się żwawo, maksymalna prędkość 163 km/h podawana przez importera na pewno nie jest zawyżona. Średnie spalanie wersji 4WD z automatem to, wg producenta, 8,0 l/100 km; po teście aż takimi optymistami nie jesteśmy, ale na 9-9,3 l/100 km możesz liczyć. Rywale, np. Mitsubishi L200 2.5 DI-D (178 KM) czy Toyota HiLux 2.5 D-4D (144 KM) – potrzebują po 10 l i więcej (z mechanicznymi skrzyniami). Na dodatek Actyon Sports, i to z automatem, jest tańszy od tych konkurentów o kilka (L200) albo kilkanaście tysięcy zł (Hilux).
No i każdy posiadacz SUV-a pozazdrości Ci prawdziwego terenowego auta z napędem 4x4. I to takiego w ciężki teren – ze stałym napędem na tył, napędem na przód dołączanym na sztywno (bez centralnego mechanizmu różnicowego) i z reduktorem. Taki układ wyklucza jazdę z napędem obu osi po przyczepnej drodze, ale na wertepach świetnie się sprawdza. Tyle tylko, że z „dopiętym przodem" nie pojedziesz szybciej niż 80 km/h. Auto służbowe z dużą „paką", które udźwignie 705 kg? A kto powiedział, że masz lekką robotę?
DANE PRODUCENTADANE PRODUCENTA
Cena 116 500 zł SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU Rodzaj silnika turbodiesel, R4 Pojemność skokowa 1998 cm3 Moc maksymalna 155 KM przy obrotach 4000/min Maksymalny moment obrotowy 360 Nm przy obrotach 1500–2800/min Rodzaj napędu na cztery koła, 6-biegowa przekładnia automatyczna OSIĄGI 0–100 km/h b.d. Prędkość maksymalna 163 km/h ZUŻYCIE PALIWA Średnie 8,0 l/100 km Emisja CO2 212 g/km NADWOZIE 4-drzwiowy, 5-miejscowy pick-up, dł. x szerokość x wysokość 4990 x 1910 x 1790 mm, rozstaw osi 3060 mm, masa własna 2035 kg, poj. bagażnika b.d., poj. zbiornika paliwa 75 l.
Komentarze
auto motor i sport, 2012-11-06 12:14:22
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?