SsangYong Rexton 2.2 Diesel: Łączenie sprzeczności - TEST

SsangYong Rexton wygląda jak luksusowy SUV, ale świetnie radzi sobie w terenie. Na rynku pozostało już niewiele takich samochodów.

SsangYong Rexton Szczepan Mroczek
SsangYong Rexton
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 164 900 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Ruszam nie mogę uwierzyć, że mam do czynienia z samochodem osadzonym na ramie. Ale galaretowate drgania karoserii na nierównościach nie po zostawiają wątpliwości. Mimo, że największy w ofercie SsangYonga model wygląda jak luksusowy SUV pod perłowym lakierem i chromowaną atrapą chłodnicy kryje się konstrukcja ramowa oraz napęd 4x4 znanym z Pick-upów. Rexton nie ma centralnego mechanizmu różnicowego, co oznacza, że na suchym asfalcie powinniśmy poruszać w trybie napędu na tylne koła, a dopiero kiedy pogarsza się przyczepność kół uruchamiać opcję 4x4. Takie rozwiązanie pozwala odwiedzać oddalone od cywilizacji i niedostępne dla SUV-ów miejsca bez ryzyka przegrzania i uszkodzenia napędu. Z pomocą przyjdzie też klasyczny mechaniczny reduktor. W tym wypadku blokada tylnego mostu, która wymaga dopłaty 2 tys. zł jest opcją, którą koniecznie trzeba zamówić. Taka konstrukcja pozwala Rextonowi pociągnąć przyczepę wyposażoną w układ hamulcowy o masie 3 ton. Jeśli przyczepa nie ma hamulców może ważyć maksymalnie 750 kg.

REKLAMA

SsangYong Rexton – Dla koszykarzy

Wybór klasycznej ramy jako konstrukcji nośnej zachwiał proporcjami Rextona. Dlatego kierowca Rextona może spoglądać z góry na kierowców SUV-ów Mercedesa, czy BMW. Jego wysokość sięga aż 182 cm. Wrażenie robi pojemność bagażnika (784 litry), który bez ograniczeń pozwala się spakować na długie wyjazdy. Wersja 7-osobowa wymaga dopłaty 4.5 tys. zł. W SsangYongu nie brakuje miejsca ani na przednich, ani na tylnych fotelach, które wyglądają jakby zostały wyjęte z luksusowej limuzyny i okazują się niezwykle wygodne również podczas podróży długodystansowych. Zawieszenie świetnie radzi sobie szczególnie z tymi najbardziej wrednymi nierównościami. A jego możliwości docenia się szczególnie się poza asfaltem, gdzie bez niepokojących hałasów można pędzić nawet 60 km/h. Wystarczy jednak pokonać kilka zakrętów, by poczuć, że Rexton waży ponad 2,2 tony, a jego układ jezdny to konstrukcja typowo terenowa. Auto wyraźnie przechyla się w zakrętach i brakuje mu zwinności nowoczesnych SUV-ów, a to wymusza dostojny styl prowadzenia. Ten z kolei, pasuje diesla o pojemności 2,2 (202 KM i 441 Nm), który wyraźnie zaznacza swoją obecność dźwiękiem. Silnik współpracuje z 8-biegowym automatem i jest to jedyne zestawienie dostępne w tym modelu. Rexton na osiągnięcie setki potrzebuje 10,5 sekundy i spala średnio od 8 do 11 litrów na 100 km. Duży 70-litrowy zbiornik zapewnia jakże przyjemny zasięg realnie przekraczający 700 km. Podczas długich podróży sprawdza się wnętrze starannie wyciszone od hałasów dobiegających od kół i opływającego powietrza. Pozytywne wrażenie pozostawia również bogate wyposażenie obejmujące choćby komplet asystentów drogowych dbających o bezpieczeństwo, system kamer 360 stopni, adaptacyjny tempomat, bezprzewodową ładowarkę do telefonu, zgodność z systemami Android Auto i Car Play, cyfrowy zestaw wskaźników, czy choćby znany z limuzyn przycisk dla pasażera siedzącego z tyłu do przesuwania fotela przedniego. Obsługa nie grzeszących nowoczesnością multimediów okazuje się całkiem przyjazna. SsangYong za to łączy potencjał ekranu dotykowego z wygodą obsługi tradycyjnych przycisków

SsangYong Rexton – Ból nurzania się w błocie

SsangYong Rexton jest propozycją dla ludzi, którzy nie muszą jeździć Lexusem czy Mercedesem, cenią komfort jazdy, ale potrzebują samochodu terenowego. Na rynku pozostała już garstka samochodów terenowych osadzonych na tradycyjnej ramie, a te zwykle są znacznie bardziej surowe od Rextona. Najbliższa, co okazało się dla nas zaskoczeniem, pod względem możliwości i charakteru jest droższa Toyota LandCruiser. Wyraźnie niższa od SUV-ów premium cena SsangYonga złagodzi ból nurzania się w błocie. Rexton w najuboższej wersji Crystal kosztuje 164 900 zł. Na najbardziej luksusowo wyposażoną odmianę Sapphire z napędem 4x4, pakietem Executive (system kamer, tapicerka Nappa, elektryczna klapa bagażnika) i perłowym lakierem trzeba wyłożyć 251 tys. zł.

 

Dane producenta

SsangYong Rexton 2.2 Diesel

Cena od 164 tys. zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika turbodiesel, R4
Pojemność skokowa 2157 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
202 KM
2800/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
441 Nm
1600/min
Rodzaj napędu na cztery koła
Skrzynia biegów 8-bieg. automatyczna
OSIĄGI
0–100 km/h 10,5 s
Prędkość maksymalna 184 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie (WLTP) 8,7 l
Emisja CO(WLTP) 228 g/km
NADWOZIE
Nadwozie: 5-drzwiowy, 7-miejscowy SUV, długość x szerokość x wysokość 4850 x 1960 x 1825 mm, rozstaw osi 2865 mm, masa własna 2241 kg, pojemność bagażnika 784 l, pojemność zbiornika paliwa 70 l.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

 

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA