[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
BP BP

Ssangyong Tivoli - dogonić królika

Koreańska marka powraca na rynek europejski z nowym modelem Tivoli, który pod maską skrywa nową jednostkę wysokoprężną, która współpracuje z napędem 4x4.

W ostatnich latach o marce SsangYong nie mówiło się ani za wiele, ani dobrze. Teraz Koreańczycy starają się nadrobić zaległości, w czym ma pomóc najnowszy model Tivoli. Jego test zamieściliśmy w sierpniowym „auto motor i sport”. Chwaliliśmy m.in. stylistykę i właściwości jezdne, nie przypadł nam do gustu mało dynamiczny i głośny silnik benzynowy. Teraz do oferty wprowadzono Tivoli z jednostką wysokoprężną.

To nowoczesna konstrukcja, ma system start/stop, spełnia normę emisji spalin Euro 6 i rozwija moc 115 KM. Maksymalna siła napędowa (300 Nm) pojawia się szybko, bo już przy 1500 obr/min. W praktyce oznacza to, że zjawisko tzw. turbodziury nie istnieje, a silnik spontanicznie reaguje na gaz. Tivoli z dieslem do 100 km/h rozpędza się w 11,9 s – to o 0,3 s szybciej niż z mocniejszym silnikiem benzynowym. W dodatku diesel jest bardziej oszczędny, zużywa średnio 4,3 l/100 km, czyli o 2,3 l mniej na 100 km niż silnik zasilany oktanami. Najniższe zanotowane podczas jazd spalanie wyniosło 3,8 l/100 km, a najwyższe, autostradowe – 5,5 l/100 km. Jazdę uprzyjemnia dobrze wyciszona kabina, w której nie słychać pracy silnika i precyzyjnie pracujący mechanizm zmiany biegów. Dla „leniuchów” przygotowano 6-biegowy, bardzo sprawnie działający automat firmy Aisin.
Tivoli można wyposażyć w napęd 4x4 realizowany poprzez sprzęgło wielopłytkowe. Gdy przednie koła tracą przyczepność, część siły napędowej jest przekazywana do kół tylnej osi. Auto ma nawet blokadę mechanizmu różnicowego, która poprawia właściwości trakcyjne na śniegu oraz luźnej nawierzchni.

REKLAMA

Tivoli AWD nie jest autem terenowym i nawet nie próbuje go udawać, chodzi wyłącznie o poprawę bezpieczeństwa jazdy. Czy SsangYong powtórzy sukces koreańskich Hyundaia i Kii? Z Tivoli i podobnymi autami w ofercie może mu to się udać.

Dane producenta SsangYong Tivoli 1.6 e-XDI CRYSTAL BASE
Cena 69 900 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika turbodiesel, R4
Pojemność skokowa 1597 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
115 KM
3400-4000/min
Maksymalny moment obrotowy
w przedziale obrotów
300 Nm
1500–2500 obr/min
Rodzaj napędu na przednie koła; 6-biegowa przekładnia mechaniczna
OSIĄGI
0–100 km/h 11,9 s
Prędkość maksymalna 175 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie 4,3 l/100 km
Emisja CO2 113 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowy, 5-miejscowy SUV, długość x szerokość x wysokość 4195 x 1798 x 1590 mm, rozstaw osi 2600 mm, masa własna 1355 kg, ładowność 565 kg, pojemność bagażnika 423/1115 l, pojemność zbiornika paliwa 47 l.
Naszym zdaniem
Michał Hutyra redaktor "auto motor i sport"
Wprowadzenie do oferty diesla to dobry pomysł. Szkoda tylko, że dopłata za ten rodzaj silnika wynosi aż 9,9 tys. zł. Ta kwota zwraca się po przejechaniu 90 tysięcy kilometrów 
TO POLUBISZ - CICHY SILNIK
W kabinie jest cicho, nawet podczas jazdy z wysoką prędkością. Bardziej niż silnik słychać wtedy szum wiatru.
TEGO NIE SYSTEM START/STOP 
Działa poprawnie, ale tylko wtedy, gdy temperatura powietrza wynosi powyżej 5O C. Jeśli jest chłodniej – nie wyłącza silnika. 

zobacz galerię

Zobacz także:
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 65 990 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij