REKLAMA

Subaru Outback: Na każdą okazję - TEST

Największe Subaru w polskiej ofercie zostało tak zaprojektowane, by zapewniać komfort, pomagać i chronić kierowcę i pasażerów w tych najbardziej wymagających momentach.

Subaru Outback Szczepan Mroczek
Subaru Outback
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 179 822 PLN
Dostępne nadwozia: kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Subaru Outback ma solidny napęd na 4 koła, duży prześwit, opony o wysokim profilu, obszerne i komfortowe wnętrze, niewysilony benzynowy silnik oraz rozbudowane i skuteczne systemy bezpieczeństwa. Może nie od razu docenisz te zalety, ale jeśli popadniesz w tarapaty drogowe z pewnością uzależnisz się od możliwości Outbacka, który zapoczątkował na świecie modę na podniesione kombi z napędem na cztery koła.

Subaru OutbackSzczepan Mroczek
Subaru Outback

Subaru Outback - Na dzikim zachodzie

Mam wrażenie, że to samochód zaprojektowany tak, by spodobał się klientom w USA, którzy cenią duże, wszechstronne auta. Dlatego Subaru Outback wygląda tak, by można nim było podjechać pod ekskluzywną restaurację w Malibu, ale skonstruowany jest tak by poradził sobie jeśli zapragniesz zmierzyć się z naturą zwiedzając ustronne miejsca Arizony czy Utach. W tym wypadku nie musisz się ograniczać. To szczególnie ceniona cecha auta w USA. Wsiadając do Subaru Outbacka nie zabraknie miejsca ani na nogi, ani nad głowami. Tu nawet zawodnicy NBA nie czuliby się skrępowani. Fotele są obszerne i komfortowe jak kanapa. Nie można mieć zastrzeżeń do wykończenia. Materiały są miękkie, a podczas jazdy nawet po nierównej drodze we wnętrzu nic nie skrzypi. Łatwo dostrzec tu japońską solidność. Mimo napędu 4x4 mamy od dyspozycji obszerny bagażnik, który składając fotele można powiększyć z 559 do 1848 l. Skoro ma być wygodnie to oczywiście drzwi bagażnika otwierają się automatycznie po naciśnięciu przycisku.
Nie tylko wnętrze nie stawia barier. Opony o profilu w wysokości 60 w połączeniu z podniesionym zawieszeniem i prześwitem na poziomie 20 cm powodują, że Outback jest jednym z najbardziej bezproblemowych samochodów w użytkowaniu. Trudno w nim zniszczyć felgi najeżdżając na krawężnik, czy porysować podłogę opuszczając drogę asfaltową. Solidny napęd Symmetrical All Wheel Drive, komfortowe zawieszenie i opony, które wyglądają jak balony powodują, że nawet jeśli pędzisz drogą szutrową z prędkością przekraczającą 60 km/h wciąż masz wrażenie solidności konstrukcji.
Masz pod maską niewysilony, wolnossący silnik benzynowy więc możesz oczekiwać, że będzie bezawaryjny. Co ciekawe pomimo tego, że ma 2.5 l pojemności i 175 KM przy spokojnej jeździe potrafi być oszczędny. To w dużej mierze zasługa bezstopniowej skrzyni biegów Lineartronic o niskich oporach pracy, która skutecznie wykorzystuje dużą pojemność i kulturę pracy silnika i chętnie utrzymuje go na niskich obrotach. Mimo, że mamy do czynienia konstrukcyjnie ze skrzynią bezstopniową kierowca odczuwa zmiany biegów podczas przyspieszania, co tworzy dobre połączenie między nim i samochodem. To jedna z najprzyjemniej pracujących bezstopniowych skrzyń biegów na rynku. Okazuje się, że wcale nie trzeba wykorzystywać downsizingu, by spalanie utrzymywało się przy spokojnej jeździe na satysfakcjonującym poziomie ośmiu litrów na setkę. A mamy przecież do czynienia z dużym kombi z napędem 4x4. Korzystając ze zbiornika paliwa wielkości 60 litrów, możemy cieszyć się realnym zasięgiem na poziomie 750 km.
Subaru jako jedna z niewielu marek na rynku może zaoferować silnik boxer. W takiej konstrukcji tłoki ułożone są naprzeciwko siebie, czyli rozstawione o 180 stopni. Dzięki temu profil silnika jest niższy niż w konkurencyjnych konstrukcjach, a zatem sama jednostka napędowa oraz cały samochód mają niżej położony środek ciężkości. To pomaga w wyważeniu auta, a ponadto przeciwsobne ruchy tłoków znoszą siły bezwładności w układzie korbowym, w naturalny sposób ograniczając drgania. W efekcie silnik mniej wibruje niż jednostki w układzie V oraz rzędowe konstrukcje tej samej klasy, a to wpływa pozytywnie na trwałość.

Subaru OutbackSzczepan Mroczek
Subaru Outback

Subaru Outback - Przygotowany na zimę

Właśnie wchodzimy w jesienny pełen refleksji sezon. Podróżując w deszczu łatwiej sobie przypomnieć, że w naszej strefie klimatycznej występuje taka pora roku jak zima. Za kierownicą innych samochodów musisz zdecydowanie zmienić technikę jazdy kiedy nawierzchnia staje się śliska. Tymczasem Subaru Outback znakomicie radzi sobie przy niesprzyjającej aurze. Jest wyżej zawieszone więc przednia szyba mniej się brudzi, a dobra widoczność pozwala szybciej zareagować w trudnej sytuacji. Generalnie jazda Outbackiem w trudnych warunkach nie wiąże się z istotnym pogorszeniem komfortu.
Wpływa na to solidny napęd na cztery koła. System nieustannie kieruje napęd samochodu do jego wszystkich kół, co zwiększa kontrolę nad autem niezależnie od nawierzchni i warunków drogowych. Ponieważ główne elementy układu napędowego ustawione są wzdłużnie, jest on idealnie zbalansowany w swych ruchach poprzecznych, co skutkuje dużą precyzją kierowania. Nisko położony środek ciężkości jest kolejnym czynnikiem, dzięki któremu Outback sprawnie reaguje na polecenia kierowcy. Poza tym skuteczność napędu ujawnia się na górskiej zaśnieżonej drodze. Podczas wyjazdu na narty możemy na nocleg bez obaw wybrać urokliwy hotel położony w niedostępnym miejscu.

Subaru OutbackSzczepan Mroczek
Subaru Outback

Druga para oczu

Kierowca może czuć się pewnie za kierownicą nie tylko ze względu skuteczność napędu Subaru, ale również z powodu zaawansowanych systemów wspomagających jazdę. Dzięki dwóm kamerom umieszczonym na przedniej szybie automatyczny tempomat działa na tyle płynnie i precyzyjnie, że masz ochotę nieustannie z niego korzystać. Świetnie radzi sobie z prędkościami dochodzącymi nawet do 180 km/h. Choć system został zaprojektowany na autostrady i drogi szybkiego ruchu jego zadanie polega nie tylko na rozpoznawaniu prędkości i odległości od poprzedzającego pojazdu, ale także wychwytywaniu aktywnych świateł „stop”. Dlatego sprawdza się też świetnie w szosowej jeździe typu „stop – go”, istotnie zmniejszając uciążliwość poruszania się w korku. EyeSight, czyli cyfrowa „druga para oczu”, która należy do wyposażenia seryjnego, potrafi rozpoznać nie tylko samochody, ale również motocyklistów, rowerzystów i pieszych. Kiedy wykryje potencjalne niebezpieczeństwo, ostrzeże kierowcę, a kiedy to konieczne uruchomi hamulec.
Outback serwuje duże możliwości kierowcy więc tym samochodem jeździmy odważniej, ale co ważne najnowsze systemy wspomagające jazdę działają tak skutecznie, że Subaru Outback tworzy spójną całość. To samochód bezpieczny o dużych możliwościach.

Subaru Outback 2.5i – DANE TECHNICZNE

Dane producenta  
Cena Od 43 900 euro
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika benzynowy, B4
Pojemność skokowa 2498 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
175 KM
5800/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
235 Nm
4000/min
Rodzaj napędu 4x4
Skrzynia biegów Automatyczna bezstopniowa
OSIĄGI
0–100 km/h 10,2 s
Prędkość maksymalna 198 km/h 
ZUŻYCIE PALIWA 
Średnie (WLTP) 8,6 l/100 km
Emisja CO2 (WLTP) 193 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowe, 5-miejscowe kombi, długość x szerokość x wysokość 4820 x 1840 x 1605 mm, rozstaw osi 2745 mm, masa własna 1590 kg, poj. bagażnika 559/1848 l, poj. zbiornika paliwa 60

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA