Outback, kombi klasy średniej o zwiększonym prześwicie i z napędem 4x4 – bezpośredni konkurent VW Passata Alltracka – przeszedł drobny lifting, a w wersji z dieslem otrzymał bezstopniową przekładnię Lineartronic, znaną z modeli napędzanych silnikiem benzynowym.
W przekładni bezstopniowej konstrukcji Subaru metalowy klinowy łańcuch współpracuje z parą ruchomych stożkowych kół, które mogą zbliżać się do siebie lub od siebie oddalać, co powoduje płynną zmianę przełożenia. Przyspieszanie Outbackiem przebiega gładko i bez wrażenia, jakby jechało się autem z automatem, w którym ślizga się sprzęgło. Mocniejsze wciśnięcie pedału gazu, o co najmniej 65%, automatycznie przełącza sterowanie Lineartronikiem z bezstopniowego na stopniowe. Wtedy przekładnia wybiera jedno z siedmiu zaprogramowanych przełożeń.
Świetna sprawa, bawisz się gazem i dyrygujesz skrzynią, która raz pracuje bezstopniowo, a za chwilę stopniowo. Równie sprytnie zachowuje się Lineartronic, gdy mocno hamujesz. Komputer rozpoznaje dynamiczny styl jazdy i ordynuje skrzyni biegów tryb stopniowej redukcji przełożeń.
Zaprogramowane biegi możesz wybierać również manetkami przy kierownicy. Wystarczy dotknąć jednej z dwóch i przez chwilę działa tryb manualny – potrzebne, gdy trzeba szybko wyprzedzić zawalidrogę. Elektronika przy „manualu” jest jednak mało sportowa. Sama wrzuci wyższy bieg przy wysokich obrotach, sama też zredukuje nawet do jedynki, gdy o tym zapomnisz.
Dane producenta | Subaru Outback 2.0 D Lineartronic |
Cena | 149 100 zł |
Silnik i przeniesienie napędu | |
Rodzaj napędu | turbodiesel, B4 |
Pojemność skokowa | 1998 cm3 |
Moc maks./przy obrotach | 150 KM/3600 obr/min |
Maks. moment obr./przy obrotach | 350 Nm/1600–2400 obr/min |
Przeniesienie napędu | na cztery koła, przekładnia bezstopniowa |
Osiągi | |
0–100 km/h | 9,7 s |
Prędkość maksymalna | 195 km/h |
Zużycie paliwa | |
Średnie | 6,3 l/100 km |
Emisja CO2 | 166 g/km |
Nadwozie | |
5-drzwiowe, 5-miejscowe kombi, długość x szerokość x wysokość 4790 x 1820 x 1605 mm, rozstaw osi 2745 mm, masa własna 1638 kg, pojemność bagażnika 526/1726 l, pojemność zbiornika paliwa 65 l. |
Jacek Dobkowski - redaktor „auto motor i sport”
Dzięki przekładni CVT silnik jak najdłużej jest utrzymywany w najbardziej ekonomicznym zakresie obrotów.
To polubisz - Przestronność
Ani z przodu na wygodnych fotelach, ani z tyłu na obszernej kanapie nie brakuje miejsca na nogi i nad głową.
Tego nie - wspomaganie
Kierownicę w Outbacku obraca się zdecydowanie za łatwo, co pogarsza poczucie kontaktu kół z nawierzchnią.