Subaru Outback: Własną drogą - TEST

Subaru Outback szóstej generacji, chociaż nowy, zachowuje niepowtarzalny charakter swoich poprzedników. Nie jest dla każdego, ale na pewno dla tych, którzy lubią od czasu do czasu zjechać z asfaltu.

Subaru Outback Fot. Andre Tillman
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 179 822 PLN
Dostępne nadwozia: kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Outback najlepiej nadaje się do spokojnej jazdy, zawieszenie zestrojono z myślą o komforcie

Po drogach i bezdrożach świata przestronne kombi Subaru krąży już od 25 lat. Jego solidne, podwyższone nadwozie stało się swego czasu inspiracją dla SUV-ów i crossoverów, które dominują dzisiaj w drogowym krajobrazie. Wyróżnikiem japońskiego auta od zawsze były silniki typu bokser i montowany seryjnie napęd na cztery koła. I za tę konsekwencję Subaru należy się szacunek – tym bardziej teraz, gdy w salonach sprzedaży pojawi się niedługo Outback szóstej generacji.
Sprawdzony benzynowy bokser o pojemności 2,5 litra i mocy 169 KM, osiąga maksymalny moment obrotowy 252 Nm przy 3800 obrotach na minutę – to pozwala domyślić się, że nie wyposażono go w turbosprężarkę.

REKLAMA
Subaru OutbackFot. Andre Tillman
Duży, pionowy ekran multimediów nadaje wnętrzu nowoczesny charakter, ale sprawił, że z tablicy pod nim zniknęły pokrętła klimatyzacji

 

Subaru Outback - Wygodnie i cicho

Jednostka spalinowa Outbacka nie wydaje się przesadnie mocna dla kombi ważącego 1,6 tony, jednak w połączeniu z bezstopniową przekładnią CVT wystarczy każdemu, kto lubi spokojną jazdę. Silnik ten podoba się ze względu na łagodny charakter pracy, do 3500 obr/min pozostaje bardzo cichy. Maksymalnie można się autem rozpędzić do 193 km/h.
Ponieważ konwencjonalne zawieszenie Outbacka zestrojono przede wszystkim z myślą o komforcie podróżowania, a układ kierowniczy okazuje się niezbyt bezpośredni, kombi Subaru nie jest mistrzem szybkiej jazdy w zakrętach. Jego zaletami są głównie niezawodność i wytrzymałość – także podczas wykonywania zadań specjalnych. Stały napęd na cztery koła, dwa tryby jazdy do wyboru, układ wspomagający zjazd ze wzniesienia oraz prześwit wynoszący 21 cm sprawiają, że samochód doskonale daje sobie radę poza asfaltem. Na dodatek jest w stanie pociągnąć przyczepę o masie dwóch ton, a na dachu unieść ekwipunek ważący nawet sto kilogramów. Do wizerunku zaprawionego w bojach trapera pasuje również stalowa płyta osłaniająca silnik od strony nawierzchni.

Subaru OutbackFot. Andre Tillman
Ilość miejsca z tyłu jest bardzo duża, a kanapa szeroka i wygodna

 

REKLAMA

REKLAMA

W 4,87-metrowym kombi nie brakuje miejsca. Na dużej kanapie można rozsiąść się wygodnie, miejsca na nogi i nad głową jest wręcz bardzo dużo. Wrażenie komfortu psuje tylko tapicerka ze zmywalnej sztucznej skóry, która w dotyku rzeczywiście nie pozostawia złudzeń, że z prawdziwą skórą nie ma nic wspólnego. Prawdziwą można mieć, zamawiając Outbacka w wyższej wersji wyposażenia. Niezależnie od wersji nowe Subaru wyposażono w system składania oparć kanapy również od strony bagażnika, który ma zresztą bardzo dużą maksymalną pojemność – 1822 litry. To więcej niż w Volkswagenie Passacie Variancie ze 1780-litrowym przedziałem bagażowym. Bardzo przydatne na co dzień może być i to, że długość bagażnika Outbacka, mierzona do oparć przednich foteli, wynosi dwa metry, a pod podłogą znajduje się duży schowek, do którego można włożyć zdemontowaną roletę.

Subaru OutbackFot. Andre Tillman
Bagażnik okazuje się większy niż w Passacie kombi, roletę nad nim można włożyć do schowka pod podłogą
Subaru OutbackMateriały prasowe
Outback ma diodowe reflektory z funkcją dynamicznego doświetlania zakrętów. LED-owe są też światła do jazdy dziennej, przeciwmgłowe i lampy z tyłu
Subaru OutbackMateriały prasowe
18-calowe obręcze kół z lekkich stopów dopasowano kolorystycznie do offroadowego wystroju auta


Tyle dobrego, jeśli chodzi o właściwości jezdne i transportowe możliwości Outbacka. Pod względem obsługi systemu multimedialnego i różnych pokładowych funkcji nie wszystko jest już jednak tak funkcjonalne, bo nowe Subaru idzie drogą, na którą niestety wkroczyło ostatnio wielu producentów. Z tablicy rozdzielczej znikają wygodne pokrętła i przyciski, a pojawiają się pola dotykowe służące do regulacji niemal wszystkiego. Na szczęście menu komputera w nowym modelu nie jest zbyt skomplikowane, a wyższy niż szerszy ekran bardzo dobrze się prezentuje, dominując na tablicy rozdzielczej. Wszystko razem sprawia, że Outback szóstej generacji wygląda świeżo i nowocześnie, a mimo to zachowuje swój niepowtarzalny charakter.

 

Subaru OutbackFot. Andre Tillman
2,5-litrowy silnik benzynowy w nowym Outbacku produkuje 169 KM

 

Dane producenta SUBARU OUTBACK 2.5I 
Cena

od 198 893 zł

SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika benzynowy, B4
Pojemność skokowa 2498 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
169 KM
5000/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
252 Nm
3800/min
Rodzaj napędu na cztery koła
Skrzynia biegów bezstopniowa CVT
OSIĄGI
0–100 km/h 10,2 s
Prędkość maksymalna 193 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie (WLTP) 8,6 l/100 km
Emisja CO2 (WLTP)
b.d.
NADWOZIE
5-drzwiowe, 5-miejscowe kombi, długość x szerokość x wysokość 4870 x 1875 x 1670 mm, rozstaw osi 2745 mm, masa własna 1646 kg, pojemność bagażnika 561/1822 l, pojemność zbiornika paliwa 63 l.

 

Subaru OutbackFot. Andre Tillman
Solidne zderzaki, nakładki na nadkolach, a pod silnikiem stalowa osłona – Outback jest przygotowany do wyjazdu w teren

 

KIEROWCA W OKU KAMERY

Subaru OutbackMateriały prasowe
W nowym Outbacku debiutuje wzbogacony o nowe funkcje pakiet systemów bezpieczeństwa, w języku Subaru od lat nazywany EyeSight. Samochód „widzi” więcej, dzięki nowej kamerze stereo, której pole widzenia zwiększono niemal dwukrotnie. System rozpoznawania przeszkód czy znaków ma z kolei nowe, bardziej inteligentne oprogramowanie. Na pokładzie jest łącznie 11 nowych lub zaktualizowanych funkcji: adaptacyjny tempomat z wyrównywaniem toru jazdy, system utrzymywania auta na pasie ruchu, rozpoznawanie znaków z możliwością automatycznego dostosowania do nich prędkości jazdy, układ ostrzegający o zjeżdżaniu z pasa ruchu, który rozpoznaje np. krawędź drogi czy pas zieleni, a także układ automatycznego hamowania reagujący na auta nadjeżdżające z przeciwka na skrzyżowaniu. Do zestawu należą także układ monitorowania martwego pola lusterek i system automatycznie zatrzymujący auto przed przeszkodą podczas cofania. Outback jest w stanie podjąć nawet pewne decyzje za kierowcę, np. jeśli na drodze jest dużo miejsca, podczas awaryjnego hamowania, może sam próbować skręcić kierownicą, by ominąć przeszkodę. W Subaru znajduje się też system, który zapobiega uderzeniu w przeszkodę, np. w budynek, gdy auto stoi przodem do niej. Jeśli zamiast wstecznego, kierowca włączy bieg do jazdy w przód, zostanie ostrzeżony wizualnie i dźwiękowo, a moc silnika ograniczona. Nowością w Outbacku jest też system monitorowania zmęczenia kierowcy, który zwraca mu uwagę, gdy jest rozkojarzony i nieskupiony na tym, co dzieje się na drodze, zalecając przerwę.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA