REKLAMA

Subaru XV 2.0i-S e-BOXER: Na wszystkie okazje - TEST

Subaru XV przejęło rolę crossovera w gamie Subaru, którą przed laty pełnił Forester. Teraz modele XV i Forester łączy również wszechstronny napęd typu mild hybrid o oznaczeniu 2.0i-S e-BOXER.

Subaru XV AMIS
Subaru XV
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 106 833 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Subaru zdecydowało się wprowadzić do oferty silnik mild hybrid 2.0 l o mocy 150 KM. To druga poza wolnossącym bokserem o pojemności 1.6 litra i mocy 114 KM opcja do wyboru. Mocniejsza wersja wymaga dopłaty 27 tys. zł i stanowi optymalny napęd do crossovera tej wielkości. Silnik elektryczny o mocy 17 KM konstrukcji mild hybrid umożliwia ruszanie z miejsca bez pomocy boxera , pomaga przy przyspieszaniu oraz zdarza mu się przejąć zadanie utrzymywania prędkości przy niewielkim wychyleniu pedału gazu. Przy dynamicznej jeździe zawsze pierwsze skrzypce odgrywa boxer.

Głosuj w konkursie Best Cars 2021 i wygraj Subaru Forester

Subaru XVAMIS
Subaru XV

Subaru XV 2.0i-S e-BOXER - Przyjemnie brzmi

Montaż napędu mild hybrid z akumulatorem o pojemności 13,5 kWh oznacza pomniejszenie bagażnika z 385 do 340 l oraz zbiornika paliwa z 63 do 48 l, względem wersji 1.6 l. Wolnossący boxer o pojemności 2 litrów wspomagany silnikiem elektrycznym przyjemnie reaguje na gaz, soczyście brzmi i średnio konsumuje ok. 8,5 litra na 100 km. Bezstopniowa skrzynia to jedno z najprzyjemniej pracujących tego typu rozwiązań na rynku. Ma wirtualne biegi, które powodują, że przyspieszanie jest znacznie bardziej? naturalne. Silnik zachowuje się wtedy podobnie jak w przypadku zwykłego automatu i nie drażni monotonnym dźwiękiem wysokich obrotów. Poza tym w trybie manualnym utrzymuje obroty nawet jeśli wciśniesz gaz do oporu. Takie rozwiązanie przydaje się np. kiedy chcemy dynamiczniej pokonać kręty górski odcinek drogi.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Subaru XVAMIS
Subaru XV

Zawieszenie o dużym skoku świetnie tłumi wszelakie nierówności, od torowisk po progi zwalniające i nawet podczas szybkiej jazdy po wątpliwej jakości asfalcie pracuje niezwykle cicho. A to powoduje, że w XV po polskich drogach przemieszczasz się wygodnie. W komforcie związanym faktem, że ciało kierowcy nie jest poniewierane pionowymi przeciążeniami. Ale też wynikającym z relaksującego sposobu prowadzenia. Nie musisz przejmować się stanem dróg, nie musisz omijać wszystkich nierówności, nie musisz prowadzić z sercem na ramieniu z obawy przed kolejnym łomotem i ryzykiem uszkodzenia zawieszenia. Nawet kiedy niespodziewanie wpadniesz na remontowany odcinek drogi, zawieszenie bezboleśnie rozprawia się z nierównościami.
Dzięki tak zestrojonemu układowi jezdnemu oraz zapewniającemu stabilność nawet na śliskiej nawierzchni napędowi 4x4 prowadzenie Subaru XV jest bezstresowe. Na poczucie pewności siebie za kierownicą XV wpływają również naturalnie zestrojone instrumenty sterowania. A to cenna cecha ponieważ w nowych samochodach z elektrycznym wspomaganiem kierownicy i hybrydowym napędem bardzo często pojawiają się problemy z wyczuciem układu kierowniczego i hamulcowego.
Wyjątkowo duży jak na crossovera prześwit (22 cm), skuteczny napęd na 4 koła, solidne zawieszenie jak i opony o wysokim profilu (225/55) pozwalają XV nie tylko zjechać z asfaltu, ale również eksplorować niedostępne szlaki.

Zobacz także:

Subaru XVAMIS
Subaru XV

Subaru XV 2.0i-S e-BOXER - Bezstresowa jazda 

Wrażenie solidności poza zawieszeniem serwuje też starannie wykonane i wykończone miękkimi tworzywami sztucznymi wnętrze. Nawet nie nierównej drodze nie słychać skrzypnięć ani trzasków. Ekskluzywności dodaje pomarańczowa stebnówka, którą wykończone są miękkie i obszerne fotele.
Już po kilkudziesięciu kilometrach za kierownicą XV doceniamy należące do seryjnego wyposażenia systemy bezpieczeństwa czynnego, które są nie tylko zaawansowane, ale też innowacyjne i skuteczne. Opierają swoje obliczenia na danych pozyskiwanych z aż dwóch kamer umieszczonych na przedniej szybie (EyeSight), dzięki czemu precyzyjniej oceniają odległość i przewidują zagrożenia. Siedząc za kierownicą Subaru XV chętnie oddasz tempomatowi kontrolę nad autem ponieważ świetnie naśladuje kierowcę, który płynnie prowadzi auto. Bardzo dobre wrażenia pozostawiają również multimedia z dostępnością Android Auto i CarPlay oraz ekranem o smartfonowej jakości obrazu.
Subaru XV jest samochodem dla aktywnych ludzi, którzy nie tolerują ograniczeń i niepraktycznych rozwiązań i lubią się zrelaksować podczas podróży.

Subaru XVAMIS
Subaru XV

 

Subaru XV 2.0i-S e-BOXER Platinum -  Dane techniczne 

Dane producenta  
Cena 154 923 zł (testowana)
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika benz. mild hybrid, B4
Pojemność skokowa 1995 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
150 KM
5600-6000/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
194 Nm
4000/min
Rodzaj napędu na cztery koła
Skrzynia biegów automatyczna bezstopniowa
OSIĄGI  
0–100 km/h 10,7 s
Prędkość maksymalna 193 km/h
ZUŻYCIE PALIWA  
Średnie  7,9 l/100 km
Emisja CO2  180 g/km g/km
NADWOZIE  
5-drzwiowy, 5-miejscowy crossover, długość x szerokość x wysokość 4465 x 1800 x 1595 mm, rozstaw osi 2665 mm, masa własna 1553 kg, maks. pojemność bagażnika 340/1173 l, poj. zbiornika paliwa 48 l.

 

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA