Trzycylindrowa jednostka napędowa Boosterjet jest o 20 KM mocniejsza i ma o 50 Nm wyższy maksymalny moment obrotowy niż również stosowany w Baleno wolnossący silnik 1.2. Suzuki ze 110-konną jednostką 1.0 chętniej reaguje na wciśnięcie pedału gazu, a podczas przyspieszania nie brakuje mu mocy.
Silnik jest także elastyczny – bez obawy można wyprzedzać na 4. biegu. Pięciobiegowa skrzynia mechaniczna ma długi skok dźwigni, ale nie jest to wadą; przekładnia pracuje lekko, a biegi zmienia bez żadnych oporów. Trzycylindrowa jednostka (droższa od wolnossącej aż o 10 tys. zł) może też być oszczędna. W mieście zadowoli się 7 litrami paliwa, a na trasie nie trzeba się szczególnie starać, aby uzyskać spalanie 4,6 l/100 km. Niestety, jej apetyt na paliwo rośnie na autostradzie.