REKLAMA

Suzuki SX4 S-Cross Hybrid: blaski i cienie | TEST

Chociaż wnętrze Suzuki SX4 S-Cross Hybrid w kilku miejscach może rozczarować, auto niemal nie ma słabych stron, a pod jednym względem jest prawie wybitne.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 96 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Na początek uwaga – „hybrid” w nazwie oznacza układ z 48-woltową instalacją i niewielkim silnikiem elektrycznym, który pełni również rolę rozrusznika. Mamy tu więc do czynienia z tzw. miękką hybrydą.

Suzuki SX4 S-Cross Hybrid - blaski i cienie

Ale zanim napiszemy o blaskach układu napędowego, powiemy o cieniach, jakie na ogólną ocenę Suzuki rzuca kabina. Wyświetlacz między zegarami musiał zaprojektować fan elektroniki z lat 80. Nawet jeśli znajdą się miłośnicy takiej klasyki, i tak będą narzekać na obsługę wyświetlacza, która odbywa się za pomocą umieszczonego obok zegarów przycisku-pokrętła. W oczy rzuca się też niefabryczna, choć umieszczona przez producenta w miejscu radia, stacja multimedialna. W jej wypadku przynajmniej nie ma problemów z obsługą – menu jest czytelne, ekran dobrze reaguje na dotyk, a obraz z kamery cofania jest wysokiej jakości. Zastrzeżenia można mieć jedynie do niektórych ikonek, bo nie do końca wiadomo, co oznaczają. Poza tym w kabinie S-Crossa, z dużymi przyciskami i szarymi plastikami, czuje się typowo japoński klimat. Wystarczy rzut oka, żeby stwierdzić, że całość wygląda na bardzo solidnie zmontowaną i oprze się upływowi czasu. Zaletą jest też spora ilość miejsca dla pasażerów siedzących z tyłu.

W kabinie SX4 S-Crossa panuje typowo japoński klimat: dużo szarego plastiku, a całość wygląda bardzo solidnie

Wyświetlacz między zegarami prawdopodobnie wyjęto z magazynu z częściami do aut z lat 80. Zegary są czytelne

REKLAMA

Suzuki SX4 S-Cross Hybrid - bez szarpania

Kiedy już ruszamy, okazuje się, że Suzuki stworzyło jeden z najpłynniej działających układów napędowych, jakie znamy. 1,4-litrowy silnik o mocy 129 KM gaśnie podczas toczenia się auta poniżej 15 km/h (pod warunkiem że wrzucimy bieg jałowy i nie wciskamy pedału sprzęgła ani gazu), a ponownie uruchamia się bez szarpnięcia czy wibracji. To jeden z najlepszych układów start/stop, z jakimi ostatnio mieliśmy do czynienia. Turbodoładowana jednostka, wspierana siłą niewielkiego „elektryka” (który osiąga do 50 Nm), bardzo sprawnie napędza auto już od 1500 obr/min. Natomiast po sekundzie od zdjęcia nogi z pedału gazu S-Cross zaczyna odzyskiwać energię i płynnie, ale zdecydowanie zwalnia. Zużycie paliwa wynosi ok. 6,5 l w mieście i 7,5 l na autostradzie, poza miastem spada poniżej 6 l/100 km. Układ kierowniczy, mimo że mocno wspomagany i dający słabe pojęcie o kontakcie kół z nawierzchnią, szybko zamienia ruchy kierownicą na ruchy przednich kół, a dość miękko zestrojone zawieszenie sprawia wrażenie, że niestraszne mu największe dziury. Na koniec dnia w bilansie blasków i cieni wyraźnie widać przewagę tych pierwszych.

Nietypowo – przycisk do odryglowywania zamka w bagażniku umieszczono w widocznym miejscu na jego pokrywie

Dane producenta Suzuki SX4 S-Cross HYBRID ELEGANCE
Cena 93 900 zł (88 900 zł w promocji)
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika benzynowy, R4 turbo
Pojemność skokowa 1373 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
129 KM
5500/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
235 Nm
2000-3000/min
Rodzaj napędu na przednie koła
Skrzynia biegów 6-biegowa przekładnia mechaniczna
OSIĄGI
0–100 km/h 9,5 s
Prędkość maksymalna 190 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie 4,6 l/100 km
Emisja CO2 105 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 4300 x 1785 x 1580 mm, rozstaw osi 2600 mm, masa własna 1180 kg, pojemność bagażnika 430/1269 l, pojemność zbiornika paliwa 47 l.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA