Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Gdy po raz pierwszy miałem do czynienia z Suzuki SX4 (jesienią 2006 r.), napisałem o nim, że "bojowy wygląd oraz napęd 4x4 to pozory - Suzuki SX4 najlepiej czuje się na drogach o asfaltowej nawierzchni". Teraz, po kilku dniach użytkowania odświeżonego SX4 w iście zimowych warunkach, muszę zweryfikować tę opinię. Łatwość z jaką hatchback Suzuki, przystrojony w szaty SUV-a, radzi sobie z zaspami czy koleinami daje kierowcy olbrzymią pewność w prowadzeniu auta i potęguje poczucie bezpieczeństwa za kierownicą.
Mimo że auto testowe miało standardowe opony zimowe, a nie terenowe typu "all terrain", można nim było bez problemu parkować w miejscach, z których inne samochody wydostawały się tylko dzięki pomocy osób trzecich. SX4 z załączonym na stałe napędem na wszystkie koła, podczas ruszania spod świateł przy oblodzonej nawierzchni, zostawia inne samocho dy daleko z tyłu. Nawet jeśli powyżej 60 km/h elektronika sterująca pracą układu przeniesienia napędu przełącza go z trybu LOCK (załączony stały napęd 4x4) w tryb AUTO, SX4 wciąż może mieć napęd przekazywany do wszystkich kół. Gdy tylko koła przedniej osi zaczną się obracać szybciej niż koła tylnej, elektromagnetyczne sprzęgło międzyosiowe natychmiast sprawi, że siła napędowa popłynie do kół tylnej osi.
SUZUKI SX4 1.6 4WD PREMIUM
SUZUKI SX4 1.6 4WD PREMIUM | |
---|---|
Cena | 65 900 zł |
Konkurenci | Toyota Urban Cruiser |
Silnik | benzynowy, R4, 1.6 |
Moc/przy obrotach | 120 KM/6000 obr/min |
0–100 km/h | 11,5 s |
Prędkość maksymalna | 175 km/h |
Zużycie paliwa | 6,5 l/100 km |
Emisja CO2 | 149 g/km |
Silnik | poj. 1586 cm3, 156 Nm przy 4400 obr/min, skrzynia biegów 5M, napęd na cztery koła. |
Nadwozie | 5-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, dł. x szer. x wys. 4150 x 1755 x 1620 mm, rozstaw osi 2500 mm, masa własna 1255 kg, poj. bagażnika 270/1045 l. |
dane producenta |
Dzięki kuracji odświeżającej Suzuki SX4 zyskało nie tylko na wyglądzie. Szukanie detali, które zostały zmienione w porównaniu z wersją sprzed liftingu to zabawa w stylu "wytęż wzrok i znajdź szczegóły, którymi różnią się...". Przedni zderzak i tapicerka foteli dość szybko wpadają w oko. Reszty trzeba szukać znacznie dłużej. Poza tym, nie wszystko widać. Najpoważniejszy lifting przeszedł 1,6-litrowy silnik, który nie dość, że obecnie osiąga o 13 KM więcej niż w poprzedniej wersji, to jeszcze spełnia normę Euro 5.
Tekst: Maciej Ziemek
Zdjęcia: Mariusz Barwiński