REKLAMA

Suzuki Swace: Legalna kopia - TEST

W ramach współpracy Suzuki z Toyotą na świat przyszedł stary-nowy model – Swace to legalna kopia Corolli kombi. Auto jest dostępne tylko w jednej wersji napędowej.

Suzuki Swace Fot. Paweł Krzyśków
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 103 500 PLN
Dostępne nadwozia: kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Jeden rodzaj nadwozia, jeden rodzaj układu napędowego, dwie wersje wyposażenia do wyboru, przy czym jedna dość bogata, a druga bardzo bogata – klienci w salonach Suzuki nie będą musieli poświęcać wiele czasu na analizowanie cenników i pakietów. Już w podstawowej odmianie, dla niepoznaki nazwanej Premium Plus, Swace ma m.in. 8-calowy ekran systemu multimedialnego, kamerę cofania, 2-strefową klimatyzację, reflektory LED, czy podgrzewane przednie fotele. O 14 tys. zł droższa wersja Elegance jest bogatsza m.in. o bardziej zaawansowane reflektory Bi-LED, trzy dodatkowe systemy bezpieczeństwa (m.in. ostrzegający o obiektach w martwym polu lusterek), czujniki parkowania, trochę skórzanych obszyć (ze skóry syntetycznej, oczywiście), tzw. nastrojowe oświetlenie kabiny, półkę z funkcją ładowania smartfona i bezkluczykowy dostęp do auta. Z praktycznego punktu widzenia najbardziej irytujące w codziennej eksploatacji tańszej wersji jest to, że silnik można włączać, wciskając przycisk, ale i tak chwilę wcześniej trzeba sięgnąć do kluczyków, żeby otworzyć drzwi. Warto zachować czujność przy wsiadaniu, bo nisko poprowadzony dach zmusza do głębokiego skłonu.

REKLAMA
Suzuki SwaceFot. Paweł Krzyśków
Gdyby nie znaczek na kierownicy, można by pomyśleć, że to wnętrze Corolli. Obsługa poszczególnych funkcji jest intuicyjna
Suzuki SwaceFot. Paweł Krzyśków
Jedną z ciekawszych statystyk jest ta, ile czasu zajęła jazda w trybie czysto elektrycznym
Suzuki SwaceFot. Paweł Krzyśków
LED-owe światła mijania mają ręczną regulację poziomu wiązki świetlnej reflektorów – warto o tym pamiętać po obciążeniu auta

Suzuki Swace - Bez zmian

W kabinie trudno wychwycić jakiekolwiek zmiany w stosunku do modelu Toyoty – poza firmowym znaczkiem na kierownicy. Fotele da się opuścić stosunkowo nisko, jak w Corolli, mimo to pasażerowie siedzący z tyłu znajdą miejsce, by wsunąć pod nie stopy. Przestrzeń to coś, czego na pokładzie Swace’a nie brakuje. Identyczny jak w Corolli jest również prawie 600-litrowy bagażnik – też ma podwójną podłogę, haczyki na torby i, tak jak w Corolli, marne oświetlenie, które w dodatku łatwo zasłonić nawet niewielkim bagażem. Za to na plus trzeba mu zapisać równą powierzchnię podłogi po złożeniu oparć kanapy. Żywcem z Corolli przeniesiono cały system multimedialny oraz to, co kierowca widzi na pierwszym planie, czyli cyfrowo-analogowy zestaw zegarów za kierownicą. Możliwości konfiguracji zaczynają się i kończą w jego wypadku na zmianie wyglądu prędkościomierza, który może być klasyczny lub przybrać postać wyłącznie cyferek. Niektóre funkcje komputera, z uwagi na bezpieczeństwo, można zmieniać jedynie podczas postoju.
Pod maską Swace’a znalazł się, dobrze znany z Corolli, hybrydowy układ napędowy składający się z silnika 1.8 (98 KM) i jednostki elektrycznej (72 KM). Łącznie zestaw ten osiąga jednak 122 KM i okazuje się w sam raz, żeby zupełnie bezstresowo poruszać się w mieście i w miarę sprawnie na autostradzie. W tym drugim wypadku warto pamiętać, że przy 140 km/h zużycie paliwa rośnie do 8,5 l/100 km, co przy 43-litrowym zbiorniku oznacza tankowanie mniej więcej co 450 km. Jadąc z prędkością 120 km/h, można liczyć na wyraźnie niższe zużycie, około 6,5 l/100 km. Jeszcze mniej benzyny Swace konsumuje w czasie jazdy drogami pozamiejskimi (nieco poniżej 5 l/100 km), a największą zaletą układu napędowego jest niskie zapotrzebowanie na paliwo w mieście – około 5,5 l/100 km.

Suzuki SwaceFot. Paweł Krzyśków
Zaletą bagażnika z systemem podwójnej podłogi jest to, że po złożeniu kanapy powierzchnia staje się równa

 

REKLAMA

REKLAMA

Suzuki Swace - W ciszy 

Z trzech trybów jazdy (Normal, Eco, Sport) do charakteru auta najlepiej pasuje ten drugi. Reakcje silnika na gaz są w nim łagodne, a jednostka elektryczna włącza się często przy stałej prędkości. Zdarza się, że np. cały fragment drogi w terenie zabudowanym można przejechać w ciszy. Silnik benzynowy słychać w zasadzie tylko podczas przyspieszania i wtedy, gdy ładuje akumulatory, co zdarza się np. na postoju. Dynamika przy niskiej prędkości okazuje się szczególnie dobra, co również jest zasługą elektrycznej porcji niutonometrów. Pod względem zestrojenia zawieszenia Swace jest dokładnie taki, jakie powinno być kompaktowe kombi – jego reakcje na zmiany obciążenia kół są przewidywalne, system stabilizacji dość gwałtownie tłumi poślizg tylnej osi, a resorowanie nierówności jest bardzo komfortowe. Okazuje się więc, że legalna kopia trzyma niezły poziom.

Suzuki SwaceFot. Paweł Krzyśków
Kompaktowe hybrydowe kombi z niezłym wyposażeniem kosztują dziś około 100 tys. zł i Swace nie jest wyjątkiem

 

Dane producenta SUZUKI SWACE 1.8 HYBRID 2WD E-CVT PREMIUM PLUS
Cena 100 500 zł (cena promocyjna)
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj napędu benzynowy R4 + elektryczny AC
Moc maks. układu napędowego 122 KM (90 kW)
Maks. moment obr. układu b.d.
Silnik spalinowy benzynowy, R4, 1798 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
98 KM
5200/min
Maks. moment obrotowy
przy obrotach
142 Nm
3600/min
Silnik elektryczny synchroniczny AC z magnesami stałymi
Moc maksymalna 53 kW (72 KM)
Maks. moment obr. 163 Nm
Typ akumulatorów litowo-jonowy
Ilość zmagazynowanej energii b.d.
Rodzaj napędu na przednie koła, zespół przekładni planetarnych
OSIĄGI
0–100 km/h 11,1 s
Prędkość maksymalna 180 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie 4,5 l/100 km
Emisja CO2 103 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowe, 5-miejscowe kombi, długość x szerokość x wysokość 4655 x 1790 x 1460 mm, rozstaw osi 2700 mm, masa własna 1400 kg, pojemność bagażnika 596/1606 l, pojemność zbiornika paliwa 43 l.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA