Suzuki Swift CVT: Sztuka użytkowa - TEST

Dzięki atrakcyjnej stylizacji i dobrym właściwościom jezdnym Suzuki Swift wywalczył sobie wśród maluchów własny kąt. Wrażenia z jazdy wersją z przekładnią CVT.

Suzuki Swift Fot. Paweł Krzyśków
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 55 500 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Pomimo upływu czasu Swift wciąż wyróżnia się wśród maluchów. Nadwozie o zgrabnych proporcjach, ze stosunkowo długim przodem i dość pionowo ustawioną przednią szybą ma w sobie coś z charakteru zadziornego Mini.

REKLAMA

Suzuki Swift CVT - Cztery cylindry 

Dziś Swift to także jeden z nielicznych w tej klasie modeli wciąż napędzanych silnikiem czterocylindrowym. Wolnossąca jednostka 1.2 rozwija moc 83 KM, a od niedawna Suzuki wyposaża ją też w układ zwany mild hybrid w prostszej, 12-woltowej odmianie, z małym silnikiem elektrycznym-generatorem o mocy nieco ponad 2,5 KM (1,94 kW) oraz równie małym akumulatorem litowo-jonowym. Jako zupełna ciekawostka – Suzuki to chyba jedyna firma, która podaje pojemność akumulatora we właściwych jednostkach, czyli amperogodzinach (Ah).
Układ hybrydowy Swifta jest więc bardzo „mild”, pozwala jednak wydłużyć chwile, gdy silnik spalinowy zostaje wyłączony z pracy oraz zapewnia mu lekkie wspomaganie podczas ruszania, czyli wtedy, kiedy jest najmniej ekonomiczny.

Suzuki SwiftFot. Paweł Krzyśków
Zamiast sztuki wyższej jest sztuka użytkowa – czytelne zegary i prosta obsługa
Suzuki SwiftFot. Paweł Krzyśków
Bezstopniowa przekładnia zwalnia kierowcę z pracy i poprawia komfort jazdy w miejskich korkach

 

REKLAMA

REKLAMA

Suzuki Swift CVT - Automat za 5 tys. zł

Wreszcie, egzemplarz testowy był wyposażony w przekładnię bezstopniową typu CVT. Tu z kolei dobra wiadomość jest taka, że przy aktualnych cenach maluchów na poziomie 60 tys. zł dopłata za „automat” wynosząca 5 tys. zł staje się już do przyjęcia. Jak każda przekładnia bezstopniowa, również ta w Swifcie, kiepsko nadaje się do jazdy autem na czas po torze. Znacznie ważniejsze jest jednak to, że znakomicie poprawia komfort w jeździe miejskiej. Swift jest lekki (waży około tony z kierowcą), więc mimo stosunkowo niewysokiej mocy silnika osiągi okazują się poprawne. Przy mocniejszym gazie w plecach da się odczuć nawet coś w rodzaju przyspieszenia.
Fotele umieszczono stosunkowo wysoko, co ułatwia wsiadanie i poprawia widoczność z miejsca kierowcy. W topowej wersji Premium Plus w wyposażeniu Swifta znajdują się klimatyzacja, mały system multimedialny, łącze bluetooth oraz kilka systemów wspomagających kierowcę, jak funkcja rozpoznawania znaków drogowych, monitorowania martwego pola, czy ostrzegająca przed zjechaniem z pasa ruchu.

Suzuki SwiftFot. Paweł Krzyśków

 

Dane producenta SUZUKI SWIFT HYBRID 1.2 DUALJET CVT PREMIUM PLUS
Cena 65 500 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika benzynowy, R4
Pojemność skokowa 1197 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
83 KM
6000/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
107 Nm
2800/min
Rodzaj napędu na przednie koła
Skrzynia biegów przekładnia bezstopniowa
OSIĄGI
0–100 km/h 12,2 s
Prędkość maksymalna 175 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie (WLTP) 5,4 l/100 km
Emisja CO2 (WLTP)
121-122 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 3845 x 1735 x 1495 mm, rozstaw osi 2450 mm, masa własna 1011 kg, poj. bagażnika 265/947 l, poj. zbiornika paliwa 37 l.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA