REKLAMA

Suzuki Swift Sport – Dwie strony medalu

Z przodu wygląda, jakby układał pyszczek do cmoknięcia, a z tyłu sterczą dwie pokaźne rury wydechowe. Oto Suzuki Swift Sport z silnikiem o mocy 140 KM, które łączy emocje z przyjaznym charakterem.

Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 56 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Już po kilku kilometrach za kierownicą Swifta w wersji Sport nabierasz zaufania do konstrukcji Suzuki. Jego spontaniczny charakter przypomina starsze samochody, których wrażenia nie były przefiltrowane ekologią, nadpobudliwą elektroniką i poprawnością polityczną. Kiedy dodajesz gazu, ochoczo przyspiesza, kiedy skręcasz nie masz wątpliwości jak spisze się w zakręt, a kiedy hamujesz wiesz dokładnie gdzie się zatrzyma. Swift Sport spontanicznie reaguje na pedał gazu, przyjemnie i naturalnie brzmi, a to przybliża kierowcę do samochodu i powoduje, że szybko zaczynasz lubić to auto. Co ciekawe, sympatyczny maluch jest bezpieczny, oszczędny i podąża z duchem czasu, bo od kwietnia 2020 roku będzie oferowany w wersji mild hybrid.

Promocja! Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Suzuki Swift Sport

Suzuki Swift Sport – cztery cylindry górą

Czterocylindrowy turbodoładowany silnik o pojemności 1.4 litra podważa sens wprowadzania silników 3-cylindrowych. Konstrukcja Suzuki rozpędza się bardzo chętnie już od 1000 oobr./min więc jazda w mieście przy niskich obrotach jest nie tylko przyjemna, ale również oszczędna. Podczas płynnego podróżowania można zejść do poziomu 6 litrów na setkę. Takie spalanie serwuje auto, które rozpędza się do setki w 8,1 s i może popędzić 210 km/h
Z drugiej strony Swift Sport nie boi się autostrad. Z łatwością rozwija wysokie prędkości i napakowany jest zaawansowanymi i dopracowanymi systemami bezpieczeństwa. Adaptacyjny tempomat hamuje zdecydowanie i intuicyjnie, więc kierowca nie musi się martwić, czy elektronika dobrze oceniła odległość i zareaguje wystarczająco szybko. Niestety autostrada ujawnia konsekwencje uporu konstruktorów w odchudzaniu. Zrezygnowano z części ciężkich materiałów wygłuszających i okazuje się, że Swift przy autostradowej jeździe jest nieco za głośny.

Suzuki Swift Sport

Suzuki Swift Sport – Lekkość bytu

Ultraniska masa (975 kg) stanowi ogromną zaletę jeśli poruszamy się w mieście, a braki w wyciszeniu są wtedy niezauważalne. Auto chętnie rozpędza się od najniższych obrotów, więc nie musisz zastanawiać się, na którym biegu jedziesz. Swift Sport zawsze jest gotowy do zmiany pasa, czy wyprzedzania. Mimo to chętnie sięgam do dźwigni zmiany biegów, ponieważ lewarek pracuje gładko, a silnik przyjemnie rozkręca się do wysokich obrotów. 
Swift ma tylko 389 cm długości i pomimo niewielkich rozmiarów maluchem Suzuki podróżuje się komfortowo. To zasługa wygodnych kubełkowych foteli, niezłej pozycji za kierownicą i dobrej widoczności, która w mieście ma duże znaczenie. W porównaniu do poprzedniej generacji najnowsze wcielenie Suzuki Swift Sport stało się znacznie przyjaźniejsze w codziennej jeździe. Zawieszenie tak dobrze radzi sobie z nierównościami, że Swift zachowuje się jak znacznie większe auto. Układ jezdny ma tylko jedną wadę na muldach zdarza mu się dobić, co objawia się nieprzyjemnym hałasem.

REKLAMA

REKLAMA

Suzuki Swift Sport – tradycyjna receptura

Pomimo mody na mocne 3-cylindrowe silniki jazda Swiftem ujmuje i przekonuje do siebie. Niskie spalanie połączone z  gotowością do przyspieszania powoduje, że z odrazą patrzysz ma konstrukcje z odjętym cylindrem, w których by wyprzedzić w Radomiu musisz dodać gazu w Kielcach. Charakter Swifta Sporta spowoduje, że ten samochód nie znudzi ci się po kilku szybszych rundkach krętą drogą i z pewnością nie będziesz miał dość emblematu Sport jeśli poruszasz się głównie w mieście. A jeśli wybierzesz lakier Champion Yellow będziesz się czuł bezpieczniej, bo jest małe ryzyko, że ktoś cię nie zauważy. Suzuki Swift Sport to jeden z najmniej męczących usportowionych maluchów na rynku. 

Suzuki Swift Sport

Dane producenta Suzuki Swift Sport
Cena 79 900 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika benz. turbo, R4
Pojemność skokowa 1373 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
140 KM
 5500/min.
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
230 Nm
2500-3500 /min
Rodzaj napędu na przednie koła
Skrzynia biegów 6-bieg. ręczna
OSIĄGI
0–100 km/h 8,1 s
Prędkość maksymalna 210 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie 5,6 l/100 km
Emisja CO2 125 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowe, 5-miejscowe kombi, długość x szerokość x wysokość 3890 x 1735 x 1495 mm, rozstaw osi 2450 mm, masa własna 975 kg, pojemność bagażnika 265/947 l, pojemność zbiornika paliwa 37 l.

Zobacz także: Suzuki Swift Sport - teraz jako hybryda 

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA