REKLAMA

Suzuki Vitara Hybrid 1.4 Boosterjet: Urok nieoczywisty - TEST

Są samochody pierwszego planu – i są te w tle. Suzuki Vitara należy do drugiej grupy. Nie woła o uwagę, ale niektórych kierowców będzie potrafił do siebie przekonać.

Suzuki Vitara Fot. Jacek Hanusz
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 64 900 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Vitara to doskonały przykład samochodu, który przy pierwszym spotkaniu nie sprawia wrażenia, by warto było go zapamiętać. Nie jest ani szczególnie elokwentny, ani dowcipny, ani nawet uśmiechnięty – jednak z każdym dniem przekonuje do siebie coraz bardziej.

Suzuki Vitara Hybrid 1.4 Boosterjet - Konserwatyzm

Przede wszystkim ma bardzo konserwatywną kabinę, co rzuca się w oczy zwłaszcza w czasach, w których samochody są pełne nie tyle oryginalnych, ile dziwacznych rozwiązań. Stopniowo okazuje się, że to, co było niby konserwatywne jest bardzo funkcjonalne, a na dłuższą metę właśnie to najbardziej się liczy.
Słowo „Hybrid” w nazwie modelu oznacza tzw. miękką hybrydę, czyli nieduży stopień elektryfikacji jednostki spalinowej, przy której znajduje się mały silniczek elektryczny pełniący również funkcję rozrusznika i prądnicy. W wersji przednionapędowej, lżejszej o prawie 80 kg od odmiany 4WD, Vitara okazuje się zadziwiająco dynamiczna. Jak na auto tej klasy dysponujące mocą 129 KM przyspieszenie do setki w czasie 9,5 s to naprawdę niezły wynik. Również podczas rozpędzania na wyższych biegach Suzuki zaskakuje bardziej niż przyzwoitą dynamiką aż do około 120-130 km/h.
Z kolei podczas miejskiej jazdy mały silnik elektryczny umożliwia dość intensywny odzysk energii. Mniej więcej sekundę po zdjęciu nogi z pedału przyspieszenia włącza się do pracy jako prądnica, a z punktu widzenia kierowcy efekt jest taki, jak przy redukcji biegu. Poniżej prędkości 15 km/h umożliwia też wyłączanie jednostki spalinowej jeszcze przed zatrzymaniem auta, trzeba tylko pamiętać, żeby już przy tej prędkości wybrać bieg jałowy.

REKLAMA
Suzuki VitaraFot. Jacek Hanusz
Suzuki VitaraFot. Jacek Hanusz
Suzuki VitaraFot. Jacek Hanusz
Staroświeckie przełączniki sprawiają, że Suzuki w pierwszej chwili nie robi wielkiego wrażenia; styl kabiny jest bardzo konserwatywny

Suzuki Vitara Hybrid 1.4 Boosterjet - Twardy orzech 

Najsłabszym elementem Vitary jest właśnie kabina, w dużej mierze wykonana z twardego plastiku i mało porywająca stylem. Kierowca i pasażer mają za to wygodne fotele i świetną widoczność, bo siedzenia SUV-a umieszczono dość wysoko nad podłogą. Z kolei największa zaleta to układ jezdny, który sprawia wrażenie jakby dla Vitary nie było zbyt dziurawych nawierzchni. Masz wrażenie, że niezależnie od tego, co uderzy w koła, one zawsze wyjdą z opresji zwycięsko. Układ kierowniczy jest bardzo zrelaksowany, co pasuje do charakteru auta – miejskiego SUV-a, który ma więcej charakteru niż się w pierwszej chwili wydaje.

Suzuki VitaraFot. Jacek Hanusz
Największa zaleta kabiny Vitary – zaskakująco wygodne fotele
Dane producenta Suzuki Vitara HYBRID 1.4 BOOSTERJET 2WD
Cena 89 500 zł (Elegance, w promocji)
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika benzynowy R4 turbo
Pojemność skokowa 1373 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
129 KM
5500/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
235 Nm
2000–3000/min
Rodzaj napędu na przednie koła
Skrzynia biegów 6-biegowa mechaniczna
OSIĄGI
0–100 km/h 9,5 s
Prędkość maksymalna 190 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie (WLTP) 5,7–5,9 l/100 km
Emisja CO2 (WLTP)
128–133 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowy, 5-miejscowy SUV, długość x szerokość x wysokość 4175 x 1775 x 1610 mm, rozstaw osi 2500 mm, masa własna 1185 kg, pojemność bagażnika 375/1120 l, poj. zbiornika paliwa 47 l.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA