[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
4.0

Suzuki Vitara Premium z przednim napędem - czy warto

Po czterech latach od debiutu Suzuki Vitary przyszedł czas na jej odświeżenie. Pod maskę trafia nowy silnik turbo, co oznacza koniec ery jednostek wolnossących.

Suzuki Vitara - face lifting

Model zaprezentowany cztery lata temu bardzo mocno różni się od bardziej off-roadowych poprzedników. Nie przeszkadza mu to jednak w napędzaniu sprzedaży japońskiej marki, face lifting ma tę sytuację jeszcze poprawić.

W nowej Vitarze przeprojektowano zderzaki, dodano chromowaną osłonę chłodnicy w stylu Vitary S, nowe są wzory 17-calowych obręczy kół i diodowe lampy z tyłu. W oczy rzuca się nowy zestaw wskaźników z kolorowym wyświetlaczem pomiędzy zegarami. I to w zasadzie tyle widocznych zmian. Jeśli jednak dokładniej rozejrzeć się po wnętrzu, da się zauważyć nieco lepsze materiały wykończeniowe, choć niestety nie wszędzie. W standardzie najwyższej wersji wyposażenia XLED na fotelach pojawiła się natomiast przyjemna w dotyku skórzano-zamszowa tapicerka.

Suzuki Vitara - nowy silnik turbo

Spore zmiany zaszły pod maską. Zrezygnowano ze sprawdzonego, wolnossącego silnika 1.6 o mocy 120 KM, w ofercie są za to dwie turbodoładowane jednostki BoosterJet – nowa, trzycylindrowa o pojemności 1,0 l i mocy 111 KM oraz 140-konna 1.4 znana z Vitary S. Nie mieliśmy okazji przetestować podstawowego silnika, z danych wynika jednak, że powinien godnie zastąpić wolnossącą jednostkę 1.6, którą dla dobrej dynamiki trzeba było mocno wkręcać na obroty, co powodowało spory hałas. Nieco mniejsza moc nowego silnika (111 KM kontra 120 KM) jest rekompensowana wyższą o 14 Nm maksymalną wartością momentu obrotowego, dostępnego już przy 1500 obr/min. Auto powinno być więc bardziej żwawe, a przy tym oszczędne. No i cichsze.

Z bogatszym wyposażeniem, i z napędem 4x4 dostępnym już do wersji z najmniejszym silnikiem nowa Vitara ma szansę sprzedawać się równie dobrze jak jej poprzedniczki

Spośród innych SUV-ów Vitarę wyróżnia opcjonalny napęd 4x4, przez Suzuki zwany AllGrip, dostępny nie tylko do wersji z najmocniejszym silnikiem, ale też z podstawowym trzycylindrowcem. Wymaga 10 tys. zł dopłaty, ale podnosi uniwersalność auta. Mieliśmy okazję przetestować Vitarę 1.4 z napędem na przednie koła. 140-konny samochód przyspiesza dynamicznie, trochę gorzej jest w wersji z automatyczną przekładnią – odbiera ona nieco charakteru autu i nie spodoba się fanom dynamicznej jazdy. Za to „manual” działa jak należy.

REKLAMA

REKLAMA

Vitara na asfalcie

Suzuki Vitara w trasie daje duże poczucie bezpieczeństwa, bo prowadzi się niemal jak samochód osobowy, a nie wysoko osadzony SUV. Mimo prześwitu wynoszącego 18,5 cm, dobrze zestrojone zawieszenie pozwala dynamicznie pokonywać zakręty, bez typowych dla wysokich aut przechyłów nadwozia. Zapas bezpieczeństwa jest duży, zważywszy na przeznaczenie samochodu, którym przecież nie jest sportowa jazda. Zawieszenie, mimo sztywnego ustawienia, dobrze wybiera nierówności.

Wnętrze wykonano z dobrych materiałów.

Suzuki Vitara - ceny

Nowa Vitara nieznacznie podrożała, ale jest lepiej wyposażona pod względem bezpieczeństwa. Podstawowy model 1.0 Comfort kosztuje 64 900 zł; najtańszy z napędem 4x4, dostępnym teraz od wersji Premium, z tym samym silnikiem 1.0, to koszt 81 900 zł. Tyle samo zapłacimy za większego Suzuki SX4 S-Cross z takim samym silnikiem, wyposażeniem i napędem.

Zadbano też o atrakcyjną stylistykę - także nowych wskaźników.

Zobacz także: jak spisuje się SUV Rolls-Royce'a

REKLAMA

Suzuki Vitara Premium 2WD - dane techniczne

Dane producenta Suzuki Vitara Premium 2WD
Cena 78 900 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika benzynowy, R4 turbo
Pojemność skokowa 1373 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
140 KM
5500/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
220 Nm
1500-4000/min
Rodzaj napędu na przednie koła
Skrzynia biegów 6-biegowa przekł. mechaniczna
OSIĄGI
0–100 km/h 9,5 s
Prędkość maksymalna 200 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie 5,8 l/100 km
Emisja CO2 146 g/km
 
Nadwozie: 5-drzwiowy, 5-miejscowy SUV,
dł. x szer. x wys. 4175 x 1775 x 1610 mm, rozstaw osi 2500 mm, masa własna 1120 kg, pojemność bagażnika 375/1120 l, pojemność zbiornika paliwa 47 l.

 

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij