Suzuki Vitara: Twardy zawodnik - TEST

W czasach, kiedy wszystko próbuje wyglądać jak SUV, łatwo przegapić prawdziwego SUV-a. Suzuki Vitara nie pozostawia jednak żadnych wątpliwości co do swojego charakteru.

Suzuki Vitara Fot. Jacek Hanusz
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 82 500 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Suzuki Vitara to nietypowy przypadek. Samochód ani najnowocześniejszy w klasie, ani najoszczędniejszy wśród rywali, ani wyróżniający się szczególnie ostrym prowadzeniem, ani dysponujący najnowocześniejszymi multimediami, ani największy, ani najbardziej awangardowo stylizowany, ani nawet najtańszy. A jednak świetnie się trzyma w gromadzie małych crossoverów, dziś już składającej się z kilkunastu modeli.

REKLAMA

Suzuki Vitara - SUV wśród crossoverów

Odpowiedź na to, skąd bierze się siła małego Suzuki, jest prosta – Vitara to SUV wśród crossoverów. Ten rzeczywiście twardy, który błota się nie boi, w grupie bardziej miękkich, takich akurat na krawężniki.

Suzuki VitaraFot. Jacek Hanusz
Kabina nie porywa stylizacją, za to obsługa wszystkich funkcji jest bardzo prosta
Suzuki VitaraFot. Jacek Hanusz
W cenniku małej Vitary znowu pojawiła się znajoma, sześciobiegowa przekładnia automatyczna


W Suzuki wszystko jest niepozorne. Kabina wygląda staroświecko i nie zmieni tego nawet system multimedialny wyposażony w spory ekran dotykowy i parę nowoczesnych funkcji. Już na pierwszym kilometrze czujesz, że masz do czynienia z samochodem, który nie nastraja do entuzjastycznej jazdy, a wyłącznie do spokojnej. Natomiast przy 100 km/h podejrzewasz, a przy 120 km/h wiesz na pewno, że szum powietrza będzie w trasie dawał się we znaki i coś ci jednocześnie podpowiada, że podróż z prędkością autostradową będzie wiązała się ze zwiększonym zużyciem paliwa.
Jednak podczas zwykłej, codziennej jazdy z każdym dniem doceniasz Suzuki coraz bardziej. Obsługa jest prosta i nie irytuje żadnymi udziwnieniami, fotel okazuje się bardzo wygodny, przestrzeń w kabinie jest spora, a widoczność pierwsza klasa. Dodatkowo przy spokojnej jeździe silnik, lekko zelektryfikowany instalacją 48V i wspomagany małą jednostką elektryczną (służącą również do odzysku energii), okazuje się całkiem oszczędny.
A przede wszystkim masz poczucie, że jazda po dziurawych drogach Vitary nie zaboli – układ jezdny ma tę charakterystyczną sprężystość, która sprawia, że wybiera nierówności, ale autem nie szarpie, zawieszenie nie dobija, lecz pracuje miękko i ze spokojem.

Suzuki Vitara - Uniwersalność w cenie 

Do tego dochodzą dwie rzeczy – napęd na cztery koła (wymaga dopłaty 9 tys. zł) oraz sześciobiegowa automatyczna przekładnia (8 tys. zł ekstra), która niedawno wróciła do oferty po przerwie związanej z dostosowaniem do najnowszych przepisów. Pierwszy podnosi uniwersalność na poziom w tej klasie aut niespotykany, druga zaś poprawia komfort jazdy. W ten sposób mamy prawdziwego małego SUV-a – chociaż na tak wyposażonego trzeba wydać 120 tys. zł.

Suzuki VitaraFot. Jacek Hanusz
Wysokie nadwozie z dość pionowo ustawioną przednią szybą – taki styl pasuje do uniwersalnego charakteru auta

 

Dane producenta SUZUKI VITARA HYBRID 1.4 BOOSTERJET 4WD 6AT ELEGANCE SUN
Cena 118 500 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika benzynowy, R4 turbo
Pojemność skokowa 1373 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
129 KM
5500/min
Maksymalny moment obrotowy
w przedziale obrotów
235 Nm
2000-3000/min
Rodzaj napędu na cztery koła
Skrzynia biegów 6-biegowa przekładnia automatyczna
OSIĄGI
0–100 km/h b.d.
Prędkość maksymalna 190 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie (WLTP) 6,3 l/100 km
Emisja CO2 (WLTP)
142 g/km
NADWOZIE

5-drzwiowy, 5-miejscowy SUV, długość x szerokość x wysokość 4175 x 1775 x 1610 mm, rozstaw osi 2500 mm, masa własna 1275 kg, pojemność bagażnika 375/1120 l, poj. zbiornika paliwa 47 l.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA