[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.5
BP BP

Tata Indica Vista – Vista wio

Indica została w Europie przyjęta niezbyt gorąco. Tata nie rezygnuje jednak z europejskiego rynku i już na salony wjeżdża nowy model, znacznie lepszy - Indica Vista. 

Tata Indica Vista Vista urodą nie grzeszy, ale wygląda już bardzo współcześnie. Drzwi po otwarciu sprężynują

 

Mając w pamięci wrażenia z jazdy Indicą, sceptycznie podchodziłem do nowego modelu. Owszem, samochód ma współczesną linię nadwozia, jednak wygląd to nie wszystko. Ważniejsze jest to, co pod maską oraz wrażenia z jazdy. I tu miłe zaskoczenie. Silniki pochodzą z Fiata. Benzynowy nazywa się Safire, ma pojemność 1,4 l i moc 75 KM. Diesel to nic innego jak znany 1.3 Multijet o mocy 75 KM, który nazywa się Quadrajet. Reszta, według zapewnień producenta, to już czysta indyjska myśl techniczna.

Wnętrze jest przestronne, nawet pięć osób może podróżować w miarę komfortowo. Bagażnik ma pojemność 232 l i daje się powiększyć do 610 l po złożeniu asymetrycznie dzielonej tylnej kanapy. Fotele przednie są dużo lepiej wyprofilowane niż u poprzednika, a nadwozie podczas gwałtownych manewrów przechyla się umiarkowanie.

Deskę rozdzielczą oraz boczki drzwiowe wykonano z miękkich materiałów. Jakość montażu jest przyzwoita, a na szczycie deski rozdzielczej znajdują się proste, czytelne zegary. Osobiście wolę tradycyjne miejsce, tuż przed oczami kierowcy, ale chęć obniżenia kosztów produkcji wydaje się zrozumiała - wszak Indica Vista najliczniej sprzedaje się w krajach, gdzie jeździ się samochodami z kierownicą po "niewłaściwej" stronie.

REKLAMA

 

TATA INDICA VISTA

Tata Indica VISTA
Cena 29 950 zł
KonkurenciSuzuki Swift, Dacia Sandero
Silnikbenzynowy, R4, 1.4
Moc/przy obrotach75 KM/6000 obr/min
0-100 km/hb.d.
Prędkość maksymalna170 km/h
Zużycie paliwa5,9 l/100 km
Emisja CO2139 g/km
Silnikpojemność skokowa 1368 cm3, 114 Nm przy 3250 obr/min, skrzynia biegów 5M, napęd na przednie koła.
Nadwozie5-drzw., 5-miejsc. hatchback, dł. x szer. x wys. 3795 x 1695 x 1550 mm, rozstaw osi 2470 mm, masa wł. 1150 kg, poj. zb. paliwa 44 l, poj. bag. 232/610 l.

Indica na drodze okazuje się dość zwinna i bardzo stabilna, nie ulega ani pod- ani nadsterowności. Za 29 950 zł otrzymujemy auto wyposażone m.in. w klimatyzację, elektrycznie sterowane szyby, dwie poduszki powietrzne, system ABS oraz centralny zamek.

Ani z silnikiem benzynowym, ani z dieslem Vista nie jest demonem szybkości. Nie sprawia, że na jej widok serce zabije mocniej, ale też zakup jej nie wiąże się z żadnym ryzykiem. Biorąc pod uwagę powiększającą się sieć salonów i serwisów, to, że ma 3-letnią gwarancję z limitem 100 000 km oraz pakietem 24h Road Assistance obejmującym 3 lata eksploatacji, można być spokojnym o przyszłość Taty w Europie. Oczywiście Vista nie ma aspiracji, by konkurować z VW Polo, czy Fordem Fiestą, ale np. z Dacią Sandero, która pełnymi garściami czerpie z technologii Renault.

Tata to firma ambitna - mogłaby korzystać ze spuścizny Forda czy BMW, przejętej wraz z Jaguarem i Land Roverem, a tego nie robi. Biorąc pod uwagę tempo technicznego rozwoju, można przypuszczać, że za jakieś 10 lat wyrośnie z niej drugi Hyundai lub Kia. Czy Hindusi, tak jak Koreańczycy, zaleją Europę tanimi i dobrymi autami?

Tekst Michał Hutyra
amis 12/2010

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 (11)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij