Jest dowodem na to, że teoria ewolucji (niedawno mocno podważana) obowiązuje nawet w świecie motoryzacji. Peugeot 308, następca niezwykle popularnej "307", to samochód, który garściami czerpie z doświadczeń poprzednika. Ale to także samochód, przed którym stoi niezwykle trudne zadanie - sprostać ogromnej konkurencji w klasie kompakt, gdzie panuje ścisk jak w ulu. Wyzwaniem dla niego jest liczba trzech milionów sprzedanych egzemplarzy modelu 307.
Te same proporcje i niemal identyczne wymiary nadwozia łączą obie generacje auta. Różnica polega na tym, że większość osób w "spojrzeniu" nowego Peugeota dojrzy ten sam błysk co w modelu 207. Nowo zaprojektowany tył, ze światłami mocno wcinającymi się w błotniki, to już zupełnie inna bajka. Ale jedno jest pewne - to nadwozie znajdzie swoich amatorów, mimo że będą oni płacić wysoką cenę za bezpieczeństwo... bezpieczeństwem właśnie. A dokładniej, słabą widocznością z wnętrza, szczególnie w przód po przekątnej - gruby przedni słupek dachowy potrafi zasłonić nawet pół przejeżdżającego auta! Podobnie rzecz się ma z szerokim tylnym słupkiem, utrudniającym wykonywanie wszelkich manewrów. Nabywając Peugeota 308 warto więc od razu dopłacić 1300 zł za czujniki parkowania (nie ma ich w wyposażeniu seryjnym nawet najbogatszej wersji Premium+).
W porównaniu z "307" największą różnicę widać we wnętrzu, które pod względem jakości wykonania coraz odważniej puka do klasy premium. Zresztą testowana przez nas wersja - wyposażona m.in. w pakiet skórzany, obejmujący tapicerkę ze skóry, kierownicę i dźwignię zmiany biegów pokryte tymże materiałem oraz podgrzewane fotele (dopłata 5 600 zł) i nawigację satelitarną z dużym kolorowym wyświetlaczem (dopłata 9 500 zł) - zdaje się już w niej być. Elementy obsługi zostały rozplanowane niemal książkowo, a górną powierzchnię deski rozdzielczej wykonano z miękkiego materiału. Szyku dodają jasne zegary umieszczone w osobnych tubach, schowanych pod daszkiem, i ładne detale, jak chromowane obwódki wlotów powietrza, czy imitujące aluminium uchwyty do zamykania drzwi. Wprawdzie są plastikowe, ale prezentują się nieźle.
Komentarze
auto motor i sport, 2008-01-29 10:38:46
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?