Test czytelników - Peugeot 508 SW

Od lat klasa średnia to ciągle podstawa budowy prestiżu marki. Peugeot wreszcie wystawił w tej wadze bardzo atrakcyjnego zawodnika. Model 508 SW nie odstaje od konkurentów, a cenowo się do nich dobiera.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 136 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Na ringu, na którym od lat walczą Volkswagen Passat i Ford Mondeo nie ma miejsca dla słabeuszy. I Peugeot, zamiast słabującego już w sprzedaży modelu 407, zgłasza do rynkowej walki zawodnika, który może tu wiele namieszać. Nowe kombi 508 SW jest rzeczywiście nie tylko autem ładnym, ale większym od obu głównych rywali. A co ciekawe, jest tylko o 20 kg cięższe od sedana. Auto ma świetny współczynnik oporu powietrza (0,25 sedan i 0,28 kombi), co bardzo korzystnie wpływa na zużycie paliwa - w tak dużym aucie (z silnikiem Diesla) na poziomie pięciu litrów/100 km - a więc bardzo rzutuje na ekonomię eksploatacji.

REKLAMA

Duże kombi jest autem uniwersalnym, co zawsze budziło zainteresowanie na rynku. Spory bagażnik jest niezmiennie przydatny, a wzrost turystyki jeszcze tę przydatność powiększa. Jeśli do tego dodać zachęcające ceny i pięcioletnią (lub więcej) gwarancję, to na pewno w tym ringu w wadze średniej Peugeot 508 SW będzie się liczył.

Ale bardzo dobre "oficjalne parametry liczbowe" to jedno, a opinie i odczucia zwykłych klientów to często coś mocno innego. Jak zwykle poprosiliśmy więc naszych niezawodnych czytelników o ocenę tego ciekawego samochodu. Jurorom Peugeot 508 SW się spodobał - ich oceny znajdziecie w galerii obok (link).

Tekst Julian Obrocki,
zdjęcia Mariusz Barwiński
amis 6/2011

zobacz galerię

Zobacz także:
REKLAMA