Tym razem testujemy opony przeznaczone do SUV-ów klasy kompaktowej. To właśnie aut w rodzaju Opla Mokki, Seata Ateki czy VW T-Roca jest na ulicach najwięcej – i najczęściej nie mają napędu na cztery koła. Nie musi to być wadą w mieście, czyli tam, gdzie tego rodzaju samochody poruszają się najczęściej, chyba że drogowcy zostaną zaskoczeni i nawet tam ulice pokryją się w zimie gładką, śliską warstwą. Wtedy z pomocą przychodzą zimowe opony. Tylko które?
Oferta „zimówek” w rozmiarze 215/55 R 17 zalecanych do naszego testowego VW T-Roca jest bardzo bogata. Wybraliśmy te najbardziej godne uwagi. Przeciw sprawdzonej oponie Continental TS 850 P, która wygrała test w zeszłym roku i dzisiaj jest oponą referencyjną, występują trzy nowości: Bridgestone Blizzak LM005, zmodyfikowana Goodyear UltraGrip Performance Plus oraz niedawno zaprezentowana Nokian WR Snowproof, która podobno została ulepszona specjalnie pod kątem warunków panujących w środkowej Europie. Z droższych opon mamy też wciąż niestarego Michelina Alpin 6; są również debiutujący w 2018 r. Vredestein Wintrac Pro, Pirelli Winter Sottozero 3, Toyo Snowprox S954 i dostępny od 2015 roku Hankook i*cept evo2. Spośród tańszych testujemy opony Falken Eurowinter HS01 i Giti Winter W1.
Opony w rozmiarze 215/55 R 17 Pasują także do:
|
Komentarze