Toyota C-HR GR Sport: Sport dla każdego - TEST

CH-R to obecnie jeden z najciekawiej wyglądających modeli Toyoty. Za fantazyjnie uformowanym kształtem kryje się przyjemny w prowadzeniu samochód, który obecnie oferowany jest w usportowionej wersji GR

Toyota C-HR Szczepan Mroczek
Toyota C-HR
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 112 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Toyota coraz skuteczniej nabiera charakteru. Zaczęło się od modelu GT86, potem pojawiła się prestiżowa Supra, w tym roku światło dzienne ujrzał Yaris z oznaczeniem GR, który wygląda jakby zjechał z odcinka specjalnego i tak też się zachowuje. Oznaczenie GR z roku na rok zyskuje na wartości, ponieważ stoją za nim konkretne emocje. Nic dziwnego, że Toyota uruchomiła linię GR Sport, lekko usportowionych wersji popularnych modeli z barwami TOYOTA GAZOO Racing, czyli motorsportowego działu Toyoty. Na takim ruchu niemieckie marki od lat zarabiają krocie. Usportowione wersje są świetną propozycją dla kierowców, którzy lubią prowadzić, ale potrzebują samochodu na co dzień.

REKLAMA

Toyota C-HRSzczepan Mroczek
Toyota C-HR

Toyota C-HR GR Sport – Dużo czarnego

Z zewnątrz wersję GR można poznać po czarnym tle loga, przyciemnionych reflektorach, atrapie chłodnicy w kolorze ciemnego chromu oraz wstawkach dekoracyjnych w kolorze Piano Black. Oczywiście nie zabrakło logo „GT Sport” oraz dedykowanych aluminiowych felg o średnicy 19-cali, na które nawinięte są opony w rozmiarze 225/45.
W wykonanym z wysokiej jakości materiałów i ciekawym pod względem stylu wnętrzu rzuca się w oczy listwa dekoracyjna na desce rozdzielczej w kolorze Cool Silver oraz sportowe fotele pokryte skórzaną tapicerką z elementami alcantary i charakterystycznymi dla sportowych modeli Toyoty przeszyciami czerwoną i szarą nicią. Czerwone przeszycia pojawiły się również na obszytej perforowaną skórą kierownicy. Właściciele wersji GR mogą również cieszyć oko nakładkami progowymi, oznaczeniami na fotelach, przyciskiem uruchamiania napędu z napisem GR oraz animacją na zegarach. Zakup wersji GR Sport oznacza również dłuższą listę wyposażenia dodatkowego, na której znajdują się m.in. przednie światła LED, przyciemniane szyby tylne, inteligentny kluczyk, elektryczną regulację fotela kierowcy, a wśród opcji system Premium Audio JBL z 8 głośnikami i subwooferem. Nowa wersja GR Sport dostępna jest w siedmiu dwukolorowych odmianach kolorystycznych, w tym w zupełnie nowym połączeniu szarego lakieru Dynamic Grey z czarnym dachem.

 

REKLAMA

REKLAMA

Toyota C-HRSzczepan Mroczek
Toyota C-HR

Toyota C-HR GR Sport – Dwa silniki do wyboru

Zamawiając wersje GR Sport możemy wybierać pomiędzy dwoma napędami hybrydowymi, słabszym o mocy (1.8 l) o mocy 122 KM i mocniejszym (2.0l) o mocy 184 KM. W przypadku naszego testu mamy do czynienia a mocniejszą hybrydą, która jest lepsza niemal pod każdy względem, poza oczywiście ceną. Dzięki mocniejszemu napędowi C-HR znacznie lepiej znosi jazdę autostradą oraz mocne wciskanie pedału gazu. Objawia się to mniejszą nadpobudliwością silnika spalinowego. Nawet podczas agresywnej jazdy silnik rzadziej zapuszcza się w rejon czerwonego pola, ale kierowca ma wrażenie, że samochód porusza się z przyjemną hybrydową lekkością. Podczas typowej sprawnej jazdy silnik elektryczny często wchodzi do gry. Bezgłośnie służy pomocą i obniża spalanie. Podczas testu CH-R zużyła nam 6,7 l/100 km. Pomimo oznaczenia GR napęd naszego C-HR, który nie został specjalnie podrasowany. Wciąż najlepiej czuje się i daje największe korzyści przy płynnej jeździe. 
Są jednak elementy, które zostały nieco podrasowane. Mowa o układzie kierowniczym i zawieszeniu. Modyfikacje są subtelne i staranne. Tak zestrojony układ jezdny mogłaby mieć każda C-HR, bo w żadnym momencie nie odczuwaliśmy dyskomfortu, a tym bardziej obecności 19-calowych felg. Nawet obszerne sportowe fotele, które w zakrętach trzymają ciało w ryzach okazują się bardzo wygodne. Podczas naszej tygodniowej przygody ze usportowioną wersją C-HR nie znaleźliśmy minusów wersji GR Sport. Ciekawie wygląda, świetnie jeździ i jest komfortowa. Cechy, które mogą doskwierać w popularnym crossoverze Toyoty są już dobrze znane i dotyczną oryginalnie stylizowanego tyłu auta. Ujawniają się szczególnie dotkliwie kiedy podróżujesz z dziećmi. Niewielkie okna ograniczają maluchom możliwości podziwiania krajobrazów, a wysoko zamocowana designerska klamka utrudnia dostęp.

Toyota C-HRSzczepan Mroczek
Toyota C-HR

Toyota C-HR GR Sport – Dobry kierunek

Dokładnie tak powinna się prowadzić wersja GR Sport. Jest niczym golf – sport dla każdego. Daje przyjemność, ale nie męczy i nie naraża na kontuzję. Hybrydowy napęd Toyoty niezmiennie najlepiej sprawdza się podczas spokojnej miejskiej jazdy i wtedy możemy czerpać z niego największe korzyści.

Dane producenta Toyota C-HR 2.0 Hybrid GR Sport 
Cena od 141 900 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika hybrydowy: benz., R4 + elektryczny (109 KM)
Pojemność skokowa 1987 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
184 KM
6000/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
190 Nm
4400-5200/min
Rodzaj napędu na przednie koła
Skrzynia biegów e-CVT
OSIĄGI
0–100 km/h 8,2 s
Prędkość maksymalna 180 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie (WLTP) 5,3 l/100 km
Emisja CO2 (WLTP)
120 g/km
NADWOZIE

5-drzwiowy, 5-miejscowy crossover, długość x szer. x wys. 4390 x 1470 x 1555 mm, rozstaw osi 2640 mm, masa własna 1546 kg, poj. bagażnika od 358 l, pojemność zbiornika paliwa 43 l.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

 

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA