REKLAMA

Toyota C-HR: Jak jeździ nowa, hybrydowa wersja - TEST

Po liftingu Toyota C-HR wreszcie otrzymała mocny układ napędowy – to 184-konny hybrydowy zespół znany z Corolli. Modny crossover zużywa jednak więcej paliwa niż kompaktowa Toyota.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 94 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Fenomen Toyoty C-HR polega na tym, że mimo mniej praktycznego wnętrza, gorszych właściwości jezdnych i wyższego zużycia paliwa niż w wypadku Corolli jest autem niesamowicie popularnym. Recepta na sukces to oczywiście oryginalnie stylizowane nadwozie oraz wyższa pozycja za kierownicą niż w kompakcie.

Toyota C-HR - Więcej mocy

Po modernizacji z 2019 roku Toyota C-HR zyskała kolejną, bardzo ważną zaletę – jest dynamiczna. Obok oszczędnej, ale powolnej hybrydy z silnikiem benzynowym 1.8 pojawiła się teraz mocniejsza, z silnikiem o pojemności 2.0. Dane fabryczne różnią się wyraźnie – mocniejsza wersja przyspiesza do 100 km/h w 8,2 sekundy, aż o trzy sekundy szybciej niż słabsza – a na drodze przewaga jest jeszcze mocniej odczuwalna.

Fotele w C-HR zapewniają dobre podpracie w zakrętach, ale ich siedziska są zbyt krótkie, dlatego podczas długiej jazdy nie będą wygodne

Wciśnięciu gazu towarzyszy błyskawiczna reakcja układu napędowego, do pracy najpierw zabiera się silnik elektryczny, potem spalinowy, a samochód nabiera prędkości. Robi to w takim tempie, o jakie jeszcze kilka lat temu nie posądzalibyśmy Toyoty.

REKLAMA

Toyota C-HR - Niższe obroty 

C-HR ma oczywiście przekładnię bezstopniową, więc podczas rozpędzania się nie traci czasu na zmianę biegów. Takie rozwiązanie do niedawna miało jednak sporą wadę, bo przy każdym wciśnięciu pedału gazu przekładnia utrzymywała silnik na najwyższych obrotach, a jego hałas był bardzo uciążliwy. W odświeżonym modelu tego nie doświadczymy – silnik co prawda wspina się na wysokie obroty, ale już niewielkie odpuszczenie gazu sprawia, że obroty spadają; do tego komora silnika jest bardzo dobrze wyciszona, więc w większości sytuacji dźwięk jego pracy nie męczy.
Nowa, bardziej dynamiczna charakterystyka samochodu sprawia, że jest on lepszy niż dotychczas, ale nadal to przede wszystkim oszczędna hybryda. Podczas jazdy w mieście zużycie paliwa wyniosło 5,5 l/100 km – to bardzo dobry wynik, jednak Corolla z takim samym napędem spala o litr mniej benzyny. C-HR wypada pod tym względem gorzej, bo jego nadwozie jest większe i cięższe. Ale przyznacie – dla wielu osób oryginalna stylistyka będzie ważniejsza niż oszczędność kilku złotych przy dystrybutorze.

 

Dane producenta Toyota C-HR 2.0 HYBRID EXECUTIVE
Cena 135 900 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj napędu benzynowy R4 + elektryczny AC
Moc maks. układu napędowego 184 KM (135 kW)
Maks. moment obr. układu b.d.
Silnik spalinowy benzynowy, R4, 1987 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
152 KM
6000/min
Maks. moment obrotowy
przy obrotach
190 Nm
4400-5200/min
Silnik elektryczny synchroniczny AC z magnesami stałymi
Moc maksymalna 80 kW (109 KM)
Maks. moment obr. 202 Nm
Rodzaj akumulatora niklowo-wodorkowy
Ilość zmagazynowanej energii b.d.
Rodzaj napędu na przednie koła, przekładnia bezstopniowa
OSIĄGI
0–100 km/h 8,2 s
Prędkość maksymalna 180 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie (WLTP) 5,3-5,4 l/100 km
Emisja CO2 (WLTP) 118-120 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 4390 x 1795 x 1565 mm, rozstaw osi 2640 mm, masa własna 1525 kg, pojemność bagażnika 358 l/b.d., poj. zb. paliwa 43 l.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA