[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


Toyota C-HR po face liftingu

Niewielki lifting z zewnątrz, lepsze multimedia i wreszcie mocny napęd pasujący do dynamicznego wyglądu – tym chce przyciągnąć kierowców zmodernizowana Toyota C-HR.

Z zewnątrz nowe są przód oraz z tyłu dyfuzor i lampy
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 94 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Jako pierwszy kompaktowy SUV C-HR jest dostępny z dwoma hybrydowymi zespołami napędowymi do wyboru. Dotychczas stosowany 1.8 Hybrid zapewniał moc 122 KM, a jego osiągi nie bardzo pasowały do ekspresyjnej stylistyki Toyoty C-HR – 11 sekund do setki może wystarczyć w miejskim maluchu, ale nie w samochodzie, którego wygląd ma świadczyć o ponadprzeciętnych możliwościach.

C-HR Hybrid Dynamic Force - osiągi i zużycie paliwa

Toyota zaoferowała więc do wyboru drugi hybrydowy zespół napędowy, znany z Corolli. Jego elementem jest benzynowy silnik 2.0, dzięki któremu auto przekracza setkę o trzy sekundy wcześniej niż C-HR wyposażony w jednostkę 1.8. Teraz hybrydowa Toyota zawsze dysponuje zapasem mocy, w mieście łatwo przyspiesza i już nie odczuwa się typowego dla hybryd z bezstopniową przekładnią CVT dysonansu między obrotami silnika a przyrostem prędkości. Na trasie nowa jednostka z każdej prędkości i bez ociągania mocno rozpędza auto. W lepiej wygłuszonym wnętrzu jest cicho, choć nieco słychać szumy powietrza i opon. Zużycie benzyny okazuje się niskie, trudno przekroczyć 5,5 l/100 km. W ruchu miejskim wskaźnik rodzaju napędu pokazuje, że nawet 80% trasy samochód przejeżdża, korzystając z silnika elektrycznego.
Do większych osiągów dostrojono zawieszenie – jest dość sztywne, przy powolnej jeździe czuć nierówności nawierzchni. Przy większej prędkości tłumienie okazuje się dobre, a dynamiczna jazda krętą drogą nie powoduje przechyłów nadwozia. Układ kierowniczy jest wystarczająco komunikatywny.

REKLAMA

Na tablicy dominuje nowy, łatwy w obsłudze system multimedialny

Wnętrze ma wyższą jakość dzięki zastosowaniu szlachetniejszych materiałów. Obsługa kokpitu stała się łatwiejsza dzięki nowemu systemowi multimedialnemu z wygodnymi przyciskami i pokrętłami. System ma interfejsy Android Auto i Apple CarPlay. Jednak to, co było wadą tego modelu, czyli mała ilość miejsca na kanapie i marna widoczność do tyłu, pozostało niezmienione. W standardzie jest natomiast wiele układów poprawiających bezpieczeństwo jazdy.
C-HR 2.0 Hybrid kosztuje co najmniej 123 900 zł. Teraz, na początku sprzedaży, Toyota oferuje ten model w specjalnej, bogatej specyfikacji Selection Orange za 137 900 zł (z 2-strefową klimatyzacją, specjalnym lakierem, czy skórzaną tapicerką). Nietanio, ale naszym zdaniem C-HR z mocniejszym zespołem hybrydowym to wyjątkowo udany samochód.

Dane producenta TOYOTA C-HR 2.0 HYBRID DYNAMIC FORCE
Cena 123 900 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj napędu hybrydowy: benz., R4, 2.0 + elektr. AC
Moc maks. układu napędowego/przy obrotach 184 KM
6000/min
Maks. moment obr. układu b.d.
Silnik spalinowy benzynowy R4, 1987 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
152 KM
6000/min
Maks. moment obrotowy
przy obrotach
190 Nm
4400-5200/min
Silnik elektryczny synchroniczny ze stałym magnesem
Moc maksymalna 80 kW
Maks. moment obr. 202 Nm
Pojemność akumulatorów b.d.
Ilość zmagazynowanej energii 11,5 kWh
Rodzaj napędu na przednie koła; bezstopniowa CVT
OSIĄGI
0–100 km/h 8,2 s
Prędkość maksymalna 180 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie (WLTP) 5,3-5,4 l/100 km
Emisja CO2 (WLTP) 118–120 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowy, 5-miejscowy SUV, długość x szerokość x wysokość 4390 x 1795 x 1565 mm, rozstaw osi 2640 mm, masa własna 1485 kg, ładowność 445 kg, pojemność bagażnika 358 l, pojemność zbiornika paliwa 50 l.

Zobacz także: koronawirus - jak bezpiecznie tankować auto?

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA