[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Toyota Corolla GR Sport: czas na wyrazistość | TEST

Zerwać z nudą – to jedno z ważniejszych zadań Toyoty w ostatnich latach. Patrząc na Corollę GR  Sport ze 180-konnym zespołem hybrydowym, można uznać, że misja zakończyła się sukcesem.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 77 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

GR Sport nie oznacza sportowych osiągów, lecz wyrazistą stylistykę

Najpierw przyszły zwycięstwa w wyścigu 24h Le Mans i rajdach WRC, potem pokazano kilka efektownych aut koncepcyjnych, a na drogach pojawiły się, już seryjne, Yaris GRMN i Supra. Gołym okiem widać, że Toyota konsekwentnie zrywa z wizerunkiem producenta samochodów pozbawionych własnego stylu i charakteru. Na dobre potwierdziła to premiera nowej Corolli. Zdążyliśmy już pochwalić ten model za udaną stylizację i dynamiczny, oszczędny hybrydowy zespół napędowy z nowym 2-litrowym silnikiem benzynowym. Teraz przyszedł czas na przejażdżkę nową odmianą GR Sport. Ile w niej sportu? Niewiele, ale właśnie o to chodziło.

Toyota Corolla GR Sport - lekko usportowiona

Modele z linii GR Sport (obok Corolli – CH-R i Yaris) są dla Toyoty tym, czym Sportline dla Skody, ST Line dla Forda i GT Line dla Peugeota. Pomysł polega na tym, żeby samochód wyglądał jak usportowiony, ale za stylizacją nie muszą wcale iść większa moc i lepsze osiągi. Corolla otrzymała osłonę chłodnicy o nowym wzorze, lakierowaną na czarno, pojawiły się też wyjątkowe dla tej wersji obręcze kół i dwie końcówki układu wydechowego, które są plastikowymi atrapami. Mniej zmian jest we wnętrzu. Widać tu czerwone przeszycia tapicerki i mocniej wyprofilowane fotele, choć można je zamówić także do innych wersji.

Wnętrze GR Sport wyróżnia się wśród innych Corolli jedynie przeszyciami z czerwonej nici
Toyota Corolla GR Sport naprawdę cieszy oko, ale jak się okazuje, na drodze również potrafi dostarczyć kierowcy nieco frajdy. Nowa wersja Corolli występuje tylko jako hybryda, w odmianie z silnikiem 1.8 lub 2.0. Jedynym słusznym wyborem jest mocniejszy wariant. Połączenie silnika benzynowego o mocy 152 KM z elektrycznym osiągającym 109 KM daje maksymalnie 180 KM i sprawia, że Corolla jest najmocniejszym i najszybszym kompaktem Toyoty od lat. Przyspieszenie do 100 km/h w 7,9 s nie imponuje, ale już reakcje układu napędowego na gaz – owszem. Wciśnięcie gazu powoduje natychmiastowe przyspieszanie i nawet jeśli zbyt często towarzyszy mu buksowanie przednich kół, to samochód i tak ochoczo nabiera prędkości.

W cenniku widnieją jako „fotele w stylistyce sportowej” – uczciwie, bo nazwanie ich sportowymi byłoby nadużyciem
Sąsiedztwo słów „sport” i „hybrid” nie kłuje już w oczy tak jak kiedyś

REKLAMA

REKLAMA

Toyota Corolla GR Sport - wreszcie przyjemnie jeździ 

Do przeniesienia napędu wykorzystano zespół przekładni planetarnych, który nie przypomina działaniem przekładni CVT sprzed lat. Co prawda nie imituje ona zmian biegów (to ostatnio popularne rozwiązanie w autach ze skrzynią bezstopniową), ale ma łopatki przy kierownicy, którymi można zarządzać ilością odzyskiwanej energii podczas toczenia się auta i hamowania. Przekładnia przy mocnym wciśnięciu gazu utrzymuje silnik na wysokich obrotach, ale ten nie wyje wniebogłosy tak, jak miało to miejsce w Aurisie – poprzedniku Corolli. Wystarczy też odpuścić gaz, żeby silnik ucichł, a auto utrzymywało prędkość, korzystając tylko z jednostki elektrycznej.
Chwaliliśmy już Corollę za dobre właściwości jezdne, bo ma sztywniejszą konstrukcję niż poprzednik, obniżony środek ciężkości i wielowahaczowe zawieszenie. Wersja GR Sport jeszcze uwypukla dobre wrażenia z jazdy, bo to jedyna Corolla, którą można wyposażyć w amortyzatory o zmiennej sile tłumienia. I jednocześnie pierwszy kompaktowy model Toyoty od ponad dekady, w którym kierowca częściej wybiera sportowy niż komfortowy tryb jazdy.

Z tyłu wersję GR Sport można poznać po dwóch fałszywych  końcówkach układu wydechowego

Dane producenta Toyota Corolla 2.0 HYBRID GR SPORT
Cena 128 900 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj napędu benzynowy R4 + elektryczny AC
Moc maks. układu napędowego 184 KM (135 kW)
Maks. moment obr. układu b.d.
Silnik spalinowy benzynowy, R4, 1987 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
152 KM
6000/min
Maks. moment obrotowy
przy obrotach
190 Nm
4400-5200/min
Silnik elektryczny synchroniczny AC z magnesami stałymi
Moc maksymalna 80 kW (109 KM)
Maks. moment obr. 202 Nm
Rodzaj akumulatora niklowo-wodorkowy
Ilość zmagazynowanej energii 1,5 kWh
Rodzaj napędu na przednie koła, przekładnia planetarna
OSIĄGI
0–100 km/h 7,9 s
Prędkość maksymalna 180 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie (WLTP) 4,7-5,6 l/100 km
Emisja CO2 (WLTP) 106-127 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 4370 x 1790 x 1435 mm, rozstaw osi 2640 mm, masa własna 1340 kg, poj. bagażnika 313/2014 l, poj. zb. paliwa 43 l.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 (3)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA