To jeden z niewielu modeli, który uodpornił się na nowinki typu turbodoładowane silniki o mniejszej pojemności czy funkcje autonomicznej jazdy. Choć akurat ostatnia Corolla po raz pierwszy w historii (od drugiej w kolejności wersji Premium) może ostrzec kierowcę o przeszkodzie oraz przed nią zahamować. Bardzo dobrze działa asystent świateł drogowych (szybkość reakcji, zdolność „zauważenia” nadjeżdżających pojazdów).
Sprawdź historię Toyoty Corolli
Auto potrafi też „samo” zaparkować (ale tylko w najdroższej wersji Prestige). Cała reszta to rozwiązania, które w Toyocie dobrze znamy. Niewysilony, 1,6-litrowy silnik osiąga przyzwoite 132 KM. Niestety, tradycyjnie dla jednostek bez doładowania, do 3000 obr/min zachowuje się tak, jakby ktoś do przewodów paliwowych wstrzyknął środek uspokajający. Przyrost mocy czuć dopiero od 4000 obr/min, ale wtedy zaczyna przeszkadzać hałas.
![]() |
![]() |
TO POLUBISZ | TEGO NIE |
PRZESTRONNA KABINA Płaska podłoga z tyłu plus rozstaw osi jak w Avensisie robią swoje – Corolla rozpieszcza pasażerów ilością miejsca. |
ZAWIASY POKRYWY KUFRA Aż dziwne, że w tak dopracowanym aucie Toyocie umknął ten szczegół. Zawiasy wnikają do bagażnika i mogą pognieść bagaż. |
Dlatego Corollą najprzyjemniej jedzie się, utrzymując stałe tempo. Wtedy też silnik odwdzięcza się niskim spalaniem (minimalnie poniżej 6 litrów, średnio ok. 7 l/100 km) i cichą pracą. Bardzo klasyczne jest też zawieszenie Corolli, z tyłu z belką skrętną. Gwarantuje wysoki komfort jazdy, nawet na nierównej kostce czy poprzecznych nierównościach i nie wydaje przy tym dźwięków. Pochwałę klasyki widać też w kabinie – są tu zarówno skórzane obszycia (standard w wersji Prestige) jak i, gdzieniegdzie, zwykły szary plastik.
![]() |
Duża nowość to ekran dotykowy (dostępny od wersji Comfort) wyświetlający obraz wysokiej jakości, szczególne wrażenie robi ten „nadawany” z kamery cofania; klimatyzacja ma trzy tryby pracy (łagodny, średni i szybki), panel do jej obsługi jest pod ręką. |
Cennik „ruszono” nieznacznie – podstawowa Corolla (1.33, 99 KM) jest teraz droższa o 500 zł (w sumie kosztuje 67 400 zł).
Dane producenta | TOYOTA COROLLA 1.6 ACTIVE |
Cena | 70 900 zł |
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU | |
Rodzaj silnika | benz., R4 |
Pojemność skokowa | 1598 cm3 |
Moc maksymalna przy obrotach |
32 KM 6400/min |
Maksymalny moment obrotowy w przedziale obrotów |
160 Nm 4400/min |
Rodzaj napędu | na przednie koła; 6-biegowa przekł. mech. |
OSIĄGI | |
0–100 km/h | 10,0 s |
Prędkość maksymalna | 200 km/h |
ZUŻYCIE PALIWA | |
Średnie | 6,0 l/100 km |
Emisja CO2 | 139 g/km |
NADWOZIE | |
4-drzwiowy, 5-miejscowy sedan długość x szerokość x wysokość 4620 x 1775 x 1465 mm, rozstaw osi 2700 mm, masa własna 1195 kg, pojemność bagażnika 452 l, ładowność 580 kg, pojemność zbiornika paliwa 55 l. |
Naszym zdaniem
Szymon Piaskowski
redaktor "auto motor i sport"
Mimo zastosowania kilku nowoczesnych rozwiązań Corolla wciąż pozostaje jednym z najbardziej klasycznych – komfortowych i prostych w obsłudze – aut na rynku. To jej największa siła.