materiały prasowe Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris - Ma większe tarcze hamulcowe niż Supra
Różnice między GR Yarisem, a zwykłym widać z każdej strony (obie wersje dzielą ze sobą tylko elementy wnętrza i lampy), bo GR jest zauważalnie szerszy (tylna oś pochodzi z Corolli!) i ma bardzo mocno opadającą linię dachu (ten wykonano z „karbonu”), jednak jeszcze więcej dzieli je na asfalcie – można śmiało powiedzieć, że GR Yaris jeździ jak Subaru Impreza STi w wersji mini. Samochód otrzymał bardzo mocny silnik, stały (!) napęd na cztery koła z mechanizmami różnicowymi typu Torsen z przodu i z tyłu, piekielnie skuteczne hamulce (ma większe tarcze niż Supra), sztywne zawieszenie oraz bardzo precyzyjną mechaniczną przekładnię. Taki miks sprawił, że GR Yaris to samochód jedyny w swoim rodzaju.
Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!
Już pierwsze sto metrów pokonane tym autem pozwala kierowcy zauważyć, że działanie układu kierowniczego, skrzyni biegów, zawieszenia i układu hamulcowego zapowiada, że GR Yarisa stworzono do jazdy bez trzymanki. Kierowca może też zmieniać ustawienia napędu. Do wyboru są trzy tryby pracy – normalny (rozdział siły napędowej przód:tył w stosunku 60:40), track (50:50) oraz sport (30:70). Każdy sprawdza się w innej sytuacji, ale w każdym samochód prowadzi się wybitnie.
materiały prasowe Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris - Czy liczba cylindrów przeszkadza?
Najwięcej kontrowersji budzi oczywiście silnik. To trzycylindrowa jednostka 1.6 turbo – najmniejszy silnik 1.6 turbo na świecie i jednocześnie najpotężniejszy trzycylindrowy (261 KM). Czy liczba cylindrów przeszkadza? Nic z tego! Silnik jest jedną z najmocniejszych stron auta – reakcja na gaz jest fenomenalna, dźwięk towarzyszący jeździe więcej niż zaskakująco przyjemny, a siła z jaką napędza on wszystkie cztery koła jest wręcz nie do uwierzenia.
Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!
Komentarze