REKLAMA

Toyota RAV4 - mniejszy lepszy

Toyota RAV4 z dwulitrowym dieslem radzi sobie niemal równie dobrze, jak z większym silnikiem, a kosztuje sporo mniej – tylko brać.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 38 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3
SPRAWDŹ OFERTY

Ostatnia generacja japońskiego SUV-a to dobra propozycja dla kierowców szukających obszernego auta, które będzie w stanie bez problemu pokonać lekki teren. Na asfalcie nie męczy podróżujących nawet na dalekiej trasie, ma niepozornie wyglądające, ale bardzo wygodne fotele i nieźle wyciszoną kabinę. Natomiast na bardziej wymagającym podłożu, np. mokrym, czy oblodzonym asfalcie albo wręcz w terenie, daje kierowcy mnóstwo pewności siebie. Oczywiście pod warunkiem, że ma się do czynienia z wersją z napędem na cztery koła.

REKLAMA

Czteronapędowego RAV-a z mocnym, 2,2-litrowym dieslem już testowaliśmy, teraz dla porównania próbujemy 124-konnej odmiany 2.0. Mniejszy silnik równie chętnie wkręca się na obroty i całkiem żwawo rozpędza ważące ponad 1,5 tony auto – sprint do setki zajmuje mu 11 s. Maksymalny moment obrotowy 310 Nm dostępny już przy 1600 obr/min zapewnia też bardzo przyzwoitą elastyczność.

Do listy zalet dodajemy jeszcze realne średnie zużycie paliwa na poziomie 6,5 l/100 km oraz cenę – o 20 tysięcy niższą niż wersji 2.2. W związku z 20. rocznicą powstania modelu polski importer wprowadził do cennika pakiet 20th Anniversary, dostępny wyłącznie do najpopularniejszej wersji wyposażenia – Premium. Za 9900 zł można doposażyć samochód w reflektory ksenonowe, 18-calowe felgi, bezkluczykowy dostęp do wnętrza i trochę chromu.

Sugerujemy jednak, by pozostać przy praktyczniejszych i tańszych (gdy przyjdzie je wymienić) oponach „siedemnastkach” i ewentualnie dokupić same ksenony (3900 zł) oraz nawigację (3200 zł), prosząc od razu w salonie o aktualizację jej map. 

Dane producenta Toyota RAV4 2.0 D-4D 125 Premium
Cena 119 900 zł
Silnik i przeniesienie napędu
Rodzaj napędu na cztery koła; 6-biegowa przekładnia mechaniczna
Pojemność skokowa 1998 cm3
Moc maks./przy obrotach 124 KM/3600 obr/min
Maks. moment obr./przy obrotach 310 Nm/1600-2400 obr/min
Osiągi
0–100 km/h 11,0 s
Prędkość maksymalna 180 km/h
Zużycie paliwa
Średnie 6,3 l/100 km
Emisja CO2 136 g/km
Nadwozie
5-drzwiowy, 5-miejscowy SUV, długość x szerokość x wysokość 4570 x 1845 x 1660 mm, rozstaw osi 2660 mm, masa własna 1585 kg, pojemność bagażnika 547/1746 l, pojemność zbiornika paliwa 60 l

Naszym zdaniem

Adam Majcherek - redaktor "auto motor i sport"
Wygodny w trasie, sprawny w terenie – RAV 4 to naprawdę wszechstronnie utalentowany samochód.
To polubisz - diesel 2.0
Niezła cena, kultura pracy bez zarzutu, przyzwoite przyspieszenie, akceptowalne spalanie – ten silnik to dobry wybór.
Tego nie - elektryczna klapa
Podnoszenie pokrywy bagażnika trwa tym dłużej, im bardziej się spieszysz i im mocniej pada na Ciebie deszcz.

Adam Majcherek

amis

zobacz galerię

Komentarze

 (5)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA