Ostatnia generacja japońskiego SUV-a to dobra propozycja dla kierowców szukających obszernego auta, które będzie w stanie bez problemu pokonać lekki teren. Na asfalcie nie męczy podróżujących nawet na dalekiej trasie, ma niepozornie wyglądające, ale bardzo wygodne fotele i nieźle wyciszoną kabinę. Natomiast na bardziej wymagającym podłożu, np. mokrym, czy oblodzonym asfalcie albo wręcz w terenie, daje kierowcy mnóstwo pewności siebie. Oczywiście pod warunkiem, że ma się do czynienia z wersją z napędem na cztery koła.
Czteronapędowego RAV-a z mocnym, 2,2-litrowym dieslem już testowaliśmy, teraz dla porównania próbujemy 124-konnej odmiany 2.0. Mniejszy silnik równie chętnie wkręca się na obroty i całkiem żwawo rozpędza ważące ponad 1,5 tony auto – sprint do setki zajmuje mu 11 s. Maksymalny moment obrotowy 310 Nm dostępny już przy 1600 obr/min zapewnia też bardzo przyzwoitą elastyczność.
Do listy zalet dodajemy jeszcze realne średnie zużycie paliwa na poziomie 6,5 l/100 km oraz cenę – o 20 tysięcy niższą niż wersji 2.2. W związku z 20. rocznicą powstania modelu polski importer wprowadził do cennika pakiet 20th Anniversary, dostępny wyłącznie do najpopularniejszej wersji wyposażenia – Premium. Za 9900 zł można doposażyć samochód w reflektory ksenonowe, 18-calowe felgi, bezkluczykowy dostęp do wnętrza i trochę chromu.
Sugerujemy jednak, by pozostać przy praktyczniejszych i tańszych (gdy przyjdzie je wymienić) oponach „siedemnastkach” i ewentualnie dokupić same ksenony (3900 zł) oraz nawigację (3200 zł), prosząc od razu w salonie o aktualizację jej map.
Dane producenta | Toyota RAV4 2.0 D-4D 125 Premium |
Cena | 119 900 zł |
Silnik i przeniesienie napędu | |
Rodzaj napędu | na cztery koła; 6-biegowa przekładnia mechaniczna |
Pojemność skokowa | 1998 cm3 |
Moc maks./przy obrotach | 124 KM/3600 obr/min |
Maks. moment obr./przy obrotach | 310 Nm/1600-2400 obr/min |
Osiągi | |
0–100 km/h | 11,0 s |
Prędkość maksymalna | 180 km/h |
Zużycie paliwa | |
Średnie | 6,3 l/100 km |
Emisja CO2 | 136 g/km |
Nadwozie | |
5-drzwiowy, 5-miejscowy SUV, długość x szerokość x wysokość 4570 x 1845 x 1660 mm, rozstaw osi 2660 mm, masa własna 1585 kg, pojemność bagażnika 547/1746 l, pojemność zbiornika paliwa 60 l |
Naszym zdaniem
Adam Majcherek - redaktor "auto motor i sport"
Wygodny w trasie, sprawny w terenie – RAV 4 to naprawdę wszechstronnie utalentowany samochód.
To polubisz - diesel 2.0
Niezła cena, kultura pracy bez zarzutu, przyzwoite przyspieszenie, akceptowalne spalanie – ten silnik to dobry wybór.
Tego nie - elektryczna klapa
Podnoszenie pokrywy bagażnika trwa tym dłużej, im bardziej się spieszysz i im mocniej pada na Ciebie deszcz.
Adam Majcherek
amis