REKLAMA

Toyota Supra - Małe też piękne | TEST

Toyota Supra jest teraz dostępna także z mniejszym, 4-cylindrowym silnikiem 2.0. Sprawdzamy, czy moc 258 KM jest wystarczająca.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 315 900 PLN
Dostępne nadwozia: coupe-2
SPRAWDŹ OFERTY

W nowej podstawowej wersji Toyota Supra także nosi przydomek GR – skrót od „Gazoo Racing”. Są też cyferki 2.0, ale tych nie znajdzie się na nadwoziu. Oznaczają, że pod maską pracuje silnik dwu- a nie trzylitrowy, że są tam cztery, a nie sześć cylindrów i że wytwarzają moc 258 zamiast 340 KM.

Toyota Supra - waga lekka

Toyota dodaje, że za to masa Supry 2.0 w porównaniu z wersją 3.0 zmniejszyła się o 100 kg.
We wnętrzu spodobały nam się intuicyjny system multimedialny, skórzane fotele, które skutecznie przytrzymują ciało w zakrętach, cyfrowe wskaźniki i umieszczony pośrodku obrotomierz.
Zanim wyjedziemy na pas startowy dawnego lotniska, sięgamy do przycisku „safety”, żeby wyłączyć system utrzymujący auto na wybranym pasie i drugi, ostrzegający o ryzyku kolizji. Wybieramy sportowy tryb wyostrzający pracę układu kierowniczego, silnika i skrzyni biegów. Po 5,2 s auto przekracza prędkość 100 km/h, robi to o sekundę później niż model z silnikiem 6-cylindrowym, ale gdy nie ma bezpośredniego porównania, taki wynik też wydaje się więcej niż dobry. Dopiero gdzieś w głębi pasa startowego kierowca życzyłby sobie nieco większego przyspieszenia, chciałby je zresztą poczuć nie tylko w plecach, ale i w uszach. Mimo że dźwięk czterocylindrowego silnika sztucznie podbito, to i tak brakuje mu mocy.

We wnętrzu  widać pokrewieństwo z modelami BMW

Supra z 4-cylindrowym silnikiem 2.0 szczególnie nadaje się do codziennej jazdy

REKLAMA

Toyota Supra - pakiet sportowy 

Ostrzejsze mogłyby też być hamulce. Reakcje pedału i siła działania układu hamulcowego nie do końca są takie, jakich można się spodziewać po sportowym samochodzie. Warto więc od razu wybrać pakiet sportowy, w którego skład oprócz hamulców z czterotłoczkowymi zaciskami wchodzą aktywny mechanizm różnicowy i amortyzatory o zmiennej sile tłumienia. Akurat o zawieszeniu nie da się powiedzieć złego słowa. Nie tylko na betonowym pasie startowym, ale też na prowincjonalnych drogach wokół lotniska zawieszenie Supry sprawnie tłumi nierówności. Sztywne zawieszenie powoduje, że nadwozie nie przechyla się w zakrętach, lecz zwinnie w nie wpasowuje. Sportowa Toyota trzyma się przy tym ściśle zadanej linii przejazdu, zgrabnie zarzucając tyłem.
Na zwykłych drogach nie sposób zauważyć, że pod maską Supry pracuje słabszy silnik. Czterocylindrowa jednostka osiąga moment obrotowy o wartości 400 Nm, ochoczo kręci się prawie do 7000 obr/min i doskonale dogaduje ze świetnie zestopniowaną ośmiobiegową automatyczną przekładnią. Wszystko to świadczy o tym, że nawet, gdy idzie o silnik sportowego samochodu, małe może być piękne.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

 Zobacz także:

 Jednym z atutów sportowej Toyoty jest doskonałe zestrojenie zawieszenia

Dane producenta TOYOTA GR SUPRA 2.0
Cena 209 900 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika benzynowy, R4 turbo
Pojemność skokowa 1998 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
258 KM
5000-6500/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
400 Nm
1550-4400/min
Rodzaj napędu na tylne koła
Skrzynia biegów 8-biegowa przekładnia automatyczna
OSIĄGI
0–100 km/h 5,2 s
Prędkość maksymalna 250 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie (WLTP) 6,9-7,6 l/100 km
Emisja CO2 (WLTP) 156-172 g/km
NADWOZIE
2-drzwiowe, 2-miejscowe coupé, długość x szerokość x wysokość 4379 x 1854 x 1299 mm, rozstaw osi 2470 mm, masa własna 1470 kg, pojemność bagażnika 290 l, pojemność zbiornika paliwa 52 l.

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA