Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0
BP BP

Toyota Yaris Hybrid 100 – długo i tanio

Hybryda czy diesel? Toyota chce przekonać polskich klientów do inwestycji w hybrydy. Kusi ceną, gwarancją i niskimi kosztami eksploatacji. Czy takie auto jest grzechu warte?

Toyota Yaris Hybrid 100 Toyota Yaris Hybrid

Auta z napędem hybrydowym są drogie, ich baterie szybko tracą swoje właściwości i pojazdami tymi, póki nie niosą ze sobą korzyści podatkowych, nie warto zawracać sobie głowy - to obiegowe sądy na temat hybryd. O tym, że są bezzasadne ma przekonać mniejszy krewniak Priusa - hybrydowa Toyota Yaris.

Czy jest droga? Jak na malucha - nietania, bo trzeba wydać na nią minimum 65 100 zł. To jednak mniej, niż należy zapłacić za podobnie wyposażoną wersję z silnikiem wysokoprężnym (Sol - 66 700 zł). Za tę cenę dostajemy pięciodrzwiowy samochód z siedmioma poduszkami powietrznymi, ESP (zwanym w Toyocie VSC), dwustrefową klimatyzacją i z superoszczędnym układem napędowym, czyli takim, który pozwala na uzyskanie średniego zużycia paliwa na poziomie 3,5 l/100 km. Dla porównania - wersja z silnikiem wysokoprężnym ma palić o 0,4 litra więcej.

A jak z trwałością? Producent daje gwarancję na pięć lat lub 100 tys. kilometrów. Za przewagę nad dieslem w tym względzie uznać trzeba jeszcze brak całego kosztownego osprzętu jednostki napędowej, w postaci tradycyjnego sprzęgła, filtra cząstek stałych, rozrusznika, alternatora, czy paska rozrządu - słowem, nie ma się co psuć.

O korzyściach podatkowych natomiast na razie nie ma co opowiadać. Za to warto skupić się na tym, jak to-to jeździ. W mieście - "nie zamula", porusza się całkiem cicho i sprawnie. Poza miastem - zbyt wielu przyjemności nie zapewnia; do wyprzedzania trzeba szykować się dużo wcześniej i głęboko deptać prawy pedał, by auto chciało jechać. Yaris z dieslem radzi sobie w takiej sytuacji o niebo lepiej.

Jak fabryczne wyniki zużycia paliwa mają się do rzeczywistych? Sprawdziliśmy to na drogach płaskiej jak stół Holandii. Podczas 300-kilometrowej podróży średnie zużycie paliwa nie spadło poniżej 4,4 litra. Jak widać, jeździć hybrydą trzeba umieć. Już niebawem będziemy intensywnie pobierać nauki - gdy Toyota Yaris Hybrid 100 przyjedzie na test.

DANE TECHNICZNE

DANE TECHNICZNE
Cena65 100 zł
KonkurenciVW Polo BlueMotion
Zespół hybrydowysilnik benzynowy, R4, 1.5, silnik elektryczny AC
Moc zespołu hyb.100 KM
0-100 km/h11,8 s
Prędkość maksymalna165 km/h
Zużycie paliwa3,5 l/100 km
Emisja CO279 g/km
Silnik spalinowypojemność 1497 cm3, moc maks. 55 kW (75 KM) przy 6000 obr/min, maks. moment obrotowy 111 Nm przy 3600-4400 obr/min.
Silnik elektrycznymoc maks. 45 kW, maksymalny moment obrotowy 169 Nm; akumulatory niklowowodorkowe, skrzynia biegów bezstopniowa, napęd na przednie koła.
Nadwozie5-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 3905 x 1695 x 1510 mm, rozstaw osi 2510 mm, masa własna 1085 kg, poj. bag. wg VDA 286 l, poj. zbiornika paliwa 36 l.

Tekst Adam Majcherek

zobacz galerię

Zobacz także:
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 47 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 (8)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij