REKLAMA

Toyota Yaris Hybrid 100 – długo i tanio

Hybryda czy diesel? Toyota chce przekonać polskich klientów do inwestycji w hybrydy. Kusi ceną, gwarancją i niskimi kosztami eksploatacji. Czy takie auto jest grzechu warte?

Toyota Yaris Hybrid 100 Toyota Yaris Hybrid
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 55 500 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Auta z napędem hybrydowym są drogie, ich baterie szybko tracą swoje właściwości i pojazdami tymi, póki nie niosą ze sobą korzyści podatkowych, nie warto zawracać sobie głowy - to obiegowe sądy na temat hybryd. O tym, że są bezzasadne ma przekonać mniejszy krewniak Priusa - hybrydowa Toyota Yaris.

Czy jest droga? Jak na malucha - nietania, bo trzeba wydać na nią minimum 65 100 zł. To jednak mniej, niż należy zapłacić za podobnie wyposażoną wersję z silnikiem wysokoprężnym (Sol - 66 700 zł). Za tę cenę dostajemy pięciodrzwiowy samochód z siedmioma poduszkami powietrznymi, ESP (zwanym w Toyocie VSC), dwustrefową klimatyzacją i z superoszczędnym układem napędowym, czyli takim, który pozwala na uzyskanie średniego zużycia paliwa na poziomie 3,5 l/100 km. Dla porównania - wersja z silnikiem wysokoprężnym ma palić o 0,4 litra więcej.

A jak z trwałością? Producent daje gwarancję na pięć lat lub 100 tys. kilometrów. Za przewagę nad dieslem w tym względzie uznać trzeba jeszcze brak całego kosztownego osprzętu jednostki napędowej, w postaci tradycyjnego sprzęgła, filtra cząstek stałych, rozrusznika, alternatora, czy paska rozrządu - słowem, nie ma się co psuć.

O korzyściach podatkowych natomiast na razie nie ma co opowiadać. Za to warto skupić się na tym, jak to-to jeździ. W mieście - "nie zamula", porusza się całkiem cicho i sprawnie. Poza miastem - zbyt wielu przyjemności nie zapewnia; do wyprzedzania trzeba szykować się dużo wcześniej i głęboko deptać prawy pedał, by auto chciało jechać. Yaris z dieslem radzi sobie w takiej sytuacji o niebo lepiej.

Jak fabryczne wyniki zużycia paliwa mają się do rzeczywistych? Sprawdziliśmy to na drogach płaskiej jak stół Holandii. Podczas 300-kilometrowej podróży średnie zużycie paliwa nie spadło poniżej 4,4 litra. Jak widać, jeździć hybrydą trzeba umieć. Już niebawem będziemy intensywnie pobierać nauki - gdy Toyota Yaris Hybrid 100 przyjedzie na test.

REKLAMA

DANE TECHNICZNE

DANE TECHNICZNE
Cena65 100 zł
KonkurenciVW Polo BlueMotion
Zespół hybrydowysilnik benzynowy, R4, 1.5, silnik elektryczny AC
Moc zespołu hyb.100 KM
0-100 km/h11,8 s
Prędkość maksymalna165 km/h
Zużycie paliwa3,5 l/100 km
Emisja CO279 g/km
Silnik spalinowypojemność 1497 cm3, moc maks. 55 kW (75 KM) przy 6000 obr/min, maks. moment obrotowy 111 Nm przy 3600-4400 obr/min.
Silnik elektrycznymoc maks. 45 kW, maksymalny moment obrotowy 169 Nm; akumulatory niklowowodorkowe, skrzynia biegów bezstopniowa, napęd na przednie koła.
Nadwozie5-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 3905 x 1695 x 1510 mm, rozstaw osi 2510 mm, masa własna 1085 kg, poj. bag. wg VDA 286 l, poj. zbiornika paliwa 36 l.

Tekst Adam Majcherek

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 (8)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA