Pracując nad nową wersją inżynierowie skoncentrowali się na poprawie właściwości jezdnych, lepszym wyciszeniu kabiny i wykończeniu jej materiałami wyższej jakości – w sumie wymienili ponad 1000 części. Pod nadwoziem, stylizowanym trochę na wzór Aygo, trochę na wzór Avensisa, skrywają się więc m.in. sztywniejsze niż do tej pory stabilizatory, nowe amortyzatory i sprężyny oraz nowa belka skrętna, dzięki którym poprawiła się stabilność samochodu podczas energicznej zmiany kierunku jazdy.
Wprowadzenie szeregu drobnych zmian – od wyciszenia komory silnika i deski rozdzielczej, przez wymianę uszczelek, aż po zastosowanie przedniej szyby o lepszej izolacji akustycznej – pozwoliło na skuteczniejsze odseparowanie wnętrza od hałasów docierających do środka w czasie jazdy.
Facelifting, jakiemu poddano Yarisa okazał się najdroższy w historii Toyoty.
Właściciele nowych Yarisów pochwalą dopracowanie kabiny – jakość materiałów użytych do wykończenia kokpitu i boczków drzwi sprawiła, że auto wygląda lepiej, a wspomniane elementy są przyjemniejsze w dotyku. System multimedialny Toyota Touch 2 & Go z nawigacją i dostępem do internetu ma teraz większy, siedmiocalowy ekran, ale na razie pozwala na korzystanie z zaledwie kilku aplikacji internetowych.
Za 2100 zł jest on oferowany od wersji Premium, która w cenie 52 100 zł z dobrze znanym silnikiem 1.3 o mocy 99 KM ma być odmianą najchętniej wybieraną przez klientów indywidualnych w Polsce. Najtańsza Toyota Yaris, z jednostką 1.0 o mocy 69 KM produkowaną w Wałbrzychu, kosztuje 39 990 zł.
Dane producenta | Toyota Yaris 1.33 Life |
Cena | 45 900 zł |
Silnik i przeniesienie napędu | |
Rodzaj napędu | benzynowy, R4 |
Pojemność skokowa | 1329 cm3 |
Moc maks./przy obrotach | 99 KM/6000 obr/min |
Maks. moment obr./przy obrotach | 250 Nm/4000 obr/min |
Przeniesienie napędu | na przednie koła; 6-biegowa przekładnia mechaniczna |
Osiągi | |
0–100 km/h | 12,6 s |
Prędkość maksymalna | 175 km/h |
Zużycie paliwa | |
Średnie | 5,9 l/100 km |
Emisja CO2 | 114 g/km |
Nadwozie | |
5-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 3950 x 1695 x 1510 mm, rozstaw osi 2510 mm, masa własna 1070 kg, pojemność bagażnika 286 l, pojemność zbiornika paliwa 42 l. |
Adam Majcherek - redaktor „auto motor i sport”
Dobry patent
Jeśli myślisz o Yarisie z silnikiem 1.0 – ostatnie sztuki sprzed liftingu z klimatyzacją i radiem kosztują 40 800 zł.
To polubisz - USB pod ręką

Gniazdo USB z trudno dostępnego miejsca w schowku na rękawiczki przeniesiono na środek kokpitu.
Tego nie - wąski podłokietnik

Jest zbyt cienki i nie zapewnia odpowiedniego podparcia dla łokcia. Do tego nie można regulować jego pochylenia.