Obecna, trzecia generacja Toyoty Yaris zadebiutowała w 2011 roku. Po raz pierwszy została zmodernizowana w 2014 roku, a na początku tego roku zmieniono ją po raz drugi. Na pierwszy rzut oka nie widać wielu różnic, ale Toyota twierdzi, że nowych jest aż 900 elementów.
Toyota Yaris - nie zmieniać dobrego
Zamiast zaprezentować Yarisa nowej generacji, Toyota przeprowadziła jego drugi face lifting. Bo po co zmieniać auto, które świetnie się sprzedaje?

REKLAMA
REKLAMA

Yaris ma teraz zderzaki w nowym kształcie, zmienioną osłonę chłodnicy, inną „grafikę” reflektorów, nowe tylne lampy, nowe obręcze kół i kolory nadwozia, a w przednich i tylnych kloszach można mieć teraz efektowne paski diod. Te zmiany sprawiły, że Yaris wygląda naprawdę świeżo. Został też lepiej wyposażony.
-
WYDARZENIA
Bolid Alfa Romeo F1 Team ORLEN jeździ po Polsce
-
WYDARZENIA
Nissan Ariya w oficjalnej sprzedaży. Taniej, niż było
-
WYDARZENIA
Darmowe autostrady dla aut elektrycznych. Są jednak haczyki
-
WYDARZENIA
Ford Bronco trafi do Europy. Niestety w limitowanej serii
-
PORADY
Wyjazd samochodem na wakacje - jak się przygotować?
REKLAMA

Już w podstawowej wersji ma seryjny pakiet Toyota Safety Sense, który zawiera system ostrzegania przed kolizją z funkcją automatycznego awaryjnego hamowania, układ utrzymujący auto na pasie ruchu, system automatycznego przełączania świateł oraz (w droższych wersjach) funkcję rozpoznawania znaków drogowych.
REKLAMA
REKLAMA

Jednak największe zmiany zaszły pod maską – wolnossący silnik benzynowy 1.33 został zastąpiony przez 1.5, również bez turbosprężarki. Taka zamiana (wbrew zasadom downsizingu) ma sprawić, że samochód będzie zużywał mniej paliwa i emitował mniej dwutlenku węgla. Silnik 1.5 VVT-i ma średnio pochłaniać 4,6 l/100 km i jest to spalanie, które przy odrobinie szczęścia można rzeczywiście uzyskać podczas eksploatacji auta.
REKLAMA

Jednostka 1.5 spełnia restrykcyjną normę Euro 6c (wejdzie w życie we wrześniu 2018 r.), a dzięki wyższej mocy (o 12 KM) i momentowi obrotowemu (o 11 Nm) oraz zmiennym fazom rozrządu zapewnia Yarisowi lepsza dynamikę niż silnik 1.33. Do setki auto przyspiesza o 0,8 s szybciej (w 11,0 s), a czas rozpędzania od 80 do 120 km/h skrócił się o sekundę. W czasie jazdy po mieście 2500 obr/min wystarcza, by się sprawnie rozpędzać, nie ma potrzeby wkręcania silnika na wyższe obroty.
REKLAMA
REKLAMA

Jednostka ochoczo reaguje na gaz, a skrzynia biegów działa precyzyjnie i z delikatnym oporem, co sprawia, że jazda Yarisem jest dość przyjemna. Przy wyższych obrotach w kabinie robi się jednak zbyt głośno. Yaris nie zmienił się pod względem praktycznym – siedzi się w nim wygodnie w dość komfortowym fotelu, na kanapie, jak na tę klasę aut, jest dużo miejsca, a nad głową aż nadto przestrzeni.
REKLAMA

Yaris po face liftingu posłużył jako baza do stworzenia rajdowego
Yarisa WRC. W ofercie pojawi się też niedługo 210-konny Yaris GRMN
REKLAMA
REKLAMA

Dość duży zakres regulacji fotela i kierownicy pozwalają wygodnie usiąść za sterami Yarisa
REKLAMA

Maksimum czytelności, minimum efekciarstwa – wskaźniki i ekran komputera pokładowego pomiędzy nimi są bardzo czytelne
REKLAMA
REKLAMA

Pod względem jakości materiałów we wnętrzu Yaris wyróżnia się spośród konkurentów
REKLAMA
Dane producenta | Toyota Yaris 1.5 VVT-I LIFE |
Cena | 46 900 zł |
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU | |
Rodzaj silnika | benzynowy, R4 |
Pojemność skokowa | 1496 cm3 |
Moc maksymalna przy obrotach |
111 KM 6000/min |
Maksymalny moment obrotowy przy obrotach |
136 Nm 4400/min |
Rodzaj napędu | na przednie koła; 6-bieg. przekł. mechaniczna |
OSIĄGI | |
0–100 km/h | 11,0 s |
Prędkość maksymalna | 175 km/h |
ZUŻYCIE PALIWA | |
Średnie | 4,6 l/100 km |
Emisja CO2 | 103 g/km |
NADWOZIE | |
5-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 3945 x 1695 x 1510 mm, rozstaw osi 2510 mm, masa własna 1020 kg, pojemność bagażnika 286 l, pojemność zbiornika paliwa 42 l. |
REKLAMA