Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
BP BP
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.9

Toyota Yaris - nie zmieniać dobrego

Zamiast zaprezentować Yarisa nowej generacji, Toyota przeprowadziła jego drugi face lifting. Bo po co zmieniać auto, które świetnie się sprzedaje?

Toyota Yaris

Obecna, trzecia generacja Toyoty Yaris zadebiutowała w 2011 roku. Po raz pierwszy została zmodernizowana w 2014 roku, a na początku tego roku zmieniono ją po raz drugi. Na pierwszy rzut oka nie widać wielu różnic, ale Toyota twierdzi, że nowych jest aż 900 elementów. 

BP
Toyota Yaris

Yaris ma teraz zderzaki w nowym kształcie, zmienioną osłonę chłodnicy, inną „grafikę” reflektorów, nowe tylne lampy, nowe obręcze kół i kolory nadwozia, a w przednich i tylnych kloszach można mieć teraz efektowne paski diod. Te zmiany sprawiły, że Yaris wygląda naprawdę świeżo. Został też lepiej wyposażony. 

Toyota Yaris

Już w podstawowej wersji ma seryjny pakiet Toyota Safety Sense, który zawiera system ostrzegania przed kolizją z funkcją automatycznego awaryjnego hamowania, układ utrzymujący auto na pasie ruchu, system automatycznego przełączania świateł oraz (w droższych wersjach) funkcję rozpoznawania znaków drogowych. 

Toyota Yaris

Jednak największe zmiany zaszły pod maską – wolnossący silnik benzynowy 1.33 został zastąpiony przez 1.5, również bez turbosprężarki. Taka zamiana (wbrew zasadom downsizingu) ma sprawić, że samochód będzie zużywał mniej paliwa i emitował mniej dwutlenku węgla. Silnik 1.5 VVT-i ma średnio pochłaniać 4,6 l/100 km i jest to spalanie, które przy odrobinie szczęścia można rzeczywiście uzyskać podczas eksploatacji auta. 

Toyota Yaris

Jednostka 1.5 spełnia restrykcyjną normę Euro 6c (wejdzie w życie we wrześniu 2018 r.), a dzięki wyższej mocy (o 12 KM) i momentowi obrotowemu (o 11 Nm) oraz zmiennym fazom rozrządu zapewnia Yarisowi lepsza dynamikę niż silnik 1.33. Do setki auto przyspiesza o 0,8 s szybciej (w 11,0 s), a czas rozpędzania od 80 do 120 km/h skrócił się o sekundę. W czasie jazdy po mieście 2500 obr/min wystarcza, by się sprawnie rozpędzać, nie ma potrzeby wkręcania silnika na wyższe obroty. 

Jednostka ochoczo reaguje na gaz, a skrzynia biegów działa precyzyjnie i z delikatnym oporem, co sprawia, że jazda Yarisem jest dość przyjemna. Przy wyższych obrotach w kabinie robi się jednak zbyt głośno. Yaris nie zmienił się pod względem praktycznym – siedzi się w nim wygodnie w dość komfortowym fotelu, na kanapie, jak na tę klasę aut, jest dużo miejsca, a nad głową aż nadto przestrzeni. 


Yaris po face liftingu posłużył jako baza do stworzenia rajdowego
Yarisa WRC. W ofercie pojawi się też niedługo 210-konny Yaris GRMN


Maksimum czytelności, minimum efekciarstwa – wskaźniki i ekran komputera pokładowego pomiędzy nimi są bardzo czytelne

Pod względem jakości materiałów we wnętrzu Yaris wyróżnia się spośród konkurentów

Pod względem jakości materiałów we wnętrzu Yaris wyróżnia się spośród konkurentów

Dane producenta Toyota Yaris 1.5 VVT-I LIFE
Cena 46 900 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika benzynowy, R4
Pojemność skokowa 1496 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
111 KM
6000/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
136 Nm
4400/min
Rodzaj napędu na przednie koła; 6-bieg. przekł. mechaniczna
OSIĄGI
0–100 km/h 11,0 s
Prędkość maksymalna 175 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie 4,6 l/100 km
Emisja CO2 103 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 3945 x 1695 x 1510 mm, rozstaw osi 2510 mm, masa własna 1020 kg, pojemność bagażnika 286 l, pojemność zbiornika paliwa 42 l.
Zobacz także:
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 49 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij