[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.6
BP BP

Trudne rozstanie

Jest cięższy od poprzednika, a pod maską ma mniej koni mechanicznych. Nie przeszkadza mu to być szybszym. Oto Peugeot 207 RC.

Lepszego miejsca na sprawdzenie jego możliwości chyba nie ma. Przede mną fragment trasy Rajdu Monte Carlo i 175 KM pod maską.

Siedzę w dużym kubełkowym fotelu, trzymam sportową kierownicę, a przy moim prawym kolanie lśni aluminiowy drążek zmiany biegów. Skrzynia - tylko "piątka", dlatego na pierwszym biegu można rozpędzić się prawie do 70 km/h. Kolejne przełożenia są już krótsze. Zastrze żenia budzi jedynie niezbyt precyzyjna, "miękka" praca lewarka.

Przed oczami gasną kolejne cyfry, sygnalizujące sekundy do startu. Ruszam. Początkowo dzieje się niewiele, ale po przekroczeniu 1600 obr/min, gdy silnik (ten sam, który napędza nowego Mini Coopera S) łapie maksymalny moment obrotowy 240 Nm (funkcja overboost pozwala zwiększyć go chwilowo o 20 Nm), krajobraz za bocznymi szybami zaczyna coraz szybciej uciekać. Po 7,1 s od startu 207 RC mknie już z prędkością 100 km/h. Powyżej niej - tempo wcale nie słabnie.W oddali pojawia się zakręt, a wskazówka prędkościomierza mija właśnie 150 km/h. Hamuję. W duże, 302-milimetrowe, wentylowane tarcze z przodu i 249-milimetrowe tarcze tylne pewnie wgryzają się klocki hamulcowe.

REKLAMA

DANE TECHNICZNE

DANE TECHNICZNE
NadwozieTrzydrzwiowy, pięciomiejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 4003 x 1720 x 1470 mm, rozstaw osi 2540 mm, masa własna 1250 kg, pojemność bagażnika 270/925 l.
SilnikBenzynowy, rzędowy, 4-cylindrowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem, poj. skok.1598 cm3; moc maks. 128 kW (175 KM) przy 6000 obr/min, maks. mom. obr. 240 Nm (260 Nm - overboost) przy 1600 obr/min. Napęd na przednie koła.
Osiągi*Przyspieszenie 0-100 km/h 7,1 s, prędkość maksymalna 220 km/h, śr. zużycie paliwa 7,2 l/100 km
CenaPeugeot 207 RC 84 900 zł

Układ kierowniczy pracuje bezpośrednio, ale elektryczne wspomaganie odbiera nieco poczucia kontaktu kół z nawierzchnią. Gdy mocnym hamowaniem dociążam przód auta, jego tył w skręcie lekko ucieka na zewnątrz. Precyzyjna kontra i problem z głowy. Wyjście z zakrętu, gaz w podłogę, szybki łuk przed którym nie muszę hamować. Tym razem tylne koła pewnie podążają za przednimi. Natrafiam na drobne nierówności nawierzchni - zawieszenie jest dostrojone sztywno, ale nie przesadnie, dlatego w tandemie ze żwawym od niskich obrotów silnikiem, 207 RC równie dobrze nadaje się do spokojnego toczenia się.

Kolejne kilometry, razem ponad 100, mijają szybko. Z tą drogą i Peugeotem 207 RC mógłbym nie rozstawać się przez cały dzień. Oddaję kluczyki. Z żalem.

Tekst: Maciej Struk
Zdjęcia: Peugeot i autor

zobacz galerię

Zobacz także:
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 42 500 PLN
Dostępne nadwozia: sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij