Używana Alfa Romeo Giulia (2015-): niezawodność, usterki

Giulia to powrót do sportowych korzeni Alfy Romeo. Atrakcyjny, sportowy wygląd łączy z doskonałym prowadzeniem. Do tego ma klimatyczne, dobrej jakości wnętrze.

Alfa Romeo Giulia Szczepan Mroczek
Alfa Romeo Giulia
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 193 000 PLN
Dostępne nadwozia: sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Giulia celuje w klientów BMW 3


Debiutowała w czerwcu 2015 roku na 105-lecie firmy – w topowej, 510-konnej tylnonapędowej wersji Quadrifoglio. Dopracowane, słabsze odmiany zaprezentowano w 2016 r. podczas salonu samochodowego w Genewie. Standardowo Giulia ma napęd na tylną oś (może on być wyposażony w blokadę – wersja Q2), a mocne odmiany są też dostępne z napędem 4x4 (Q4), który więcej momentu obrotowego standardowo przekazuje na tylną oś. Auto zbudowano na płycie podłogowej stosowanej przez Maserati. Niestety, model nie jest tani w serwisowaniu. Na pocieszenie – w przyszłości z pewnością będzie poszukiwanym klasykiem, zwłaszcza wersje V6 i Q2 oraz Q4. Do 2021 r. Giulia miała 4-letnią gwarancję bez limitu kilometrów, teraz jest to 5 lat i limit 200 tys. km.

REKLAMA

Alfa Romeo GiuliaMateriały prasowe
Kokpit jest skierowany ku kierowcy. Przy małej kierownicy łopatki do zmiany przełożeń wydają się bardzo duże. Liczbę przełączników ograniczono do minimum. Po liftingu – ekran dotykowy multimediów może mieć przekątną 8,8 cala
Alfa Romeo GiuliaMateriały prasowe
Zegary są czytelne, ale tylko analogowe

Używana Alfa Romeo Giulia - Układ napędowy

Trwałe turbodoładowane silniki to mocny punkt tego modelu. Wszystkie, poza podstawowymi dieslami, zapewniają sportowe osiągi. Podstawowa jednostka benzynowa 2.0 TB może osiągać 200 lub 280 KM, jest żwawa, lecz paliwożerna. Jednak sporadycznie dochodzi w niej do wypadnięcia zapłonów spowodowanego uszkodzeniem modułu Multiair, który zastępuje wałek rozrządu dla zaworów ssących (koszt naprawy ok. 5400 zł). Sitkowy filtr układu M-air jest trudno dostępny, co wymusza częstszą wymianę oleju. Wysokoobrotowy i dynamiczny silnik 2.9 V6 ma geny Ferrari, niepowtarzalne brzmienie i wielki apetyt. Zastosowano go również w specjalnych (łącznie 500 egzemplarzy) wersjach GTA (510 KM) i dwuosobowej GTAm (540 KM), wprowadzonych na 110-lecie marki. Diesel jest tylko jeden – o pojemności 2,2 litra. To jednostka bardzo oszczędna (realne zużycie paliwa nawet poniżej 6 litrów!), bardzo rzadka i w mocniejszych wersjach bardzo dynamiczna. Początkowo występowała w odmianach o mocy 150, 180 i 210 KM. Od 2018 r. dwie pierwsze wersje są mocniejsze o 10 KM.

Alfa Romeo GiuliaMateriały prasowe
Wygodne i dobrze wyprofilowane fotele osadzono nisko nad podłogą
Alfa Romeo GiuliaMateriały prasowe
Mocno bijące serce wersji Quadrifoglio: wysokoobrotowy silnik 2.9 V6 to skrócona o 2 cylindry jednostka Ferrari wyposażona w dwie turbosprężarki

Używana Alfa Romeo Giulia - Nadwozie

Giulia ma dość obszerne wnętrze. Z przodu siedzi się nisko, z tyłu przeszkadza wysoki tunel. Minimalistyczny kokpit jest łatwy w obsłudze.

Używana Alfa Romeo Giulia - Wykonanie

W Giulii zastosowano dobre, odporne na zużycie materiały, montaż wnętrza jest precyzyjny, choć początkowo występowały stuki i trzaski. Nie ma problemów z korozją.

Używana Alfa Romeo Giulia- Bezpieczeństwo

Auto seryjnie wyposażono w sześć poduszek powietrznych, w standardzie jest też ESP. W teście zderzeniowym Euro-NCAP Giulia uzyskała najwyższą ocenę (pięć gwiazdek).

Używana Alfa Romeo Giulia - Zawieszenie

Sportowe wielowahaczowe zawieszenie, równy rozkład masy pomiędzy osie i bardzo bezpośredni układ kierowniczy zapewniają niezły komfort, świetne właściwości jezdne i precyzję w zakrętach.

Alfa Romeo GiuliaMateriały prasowe
Harmonijna sylwetka kryje zaawansowane technicznie zawieszenie i zespoły napędowe. Rozkład masy – równo po 50% na osie. Nadwozie w dużej części wykonano z aluminium. Ciekawostka – topowe reflektory są ksenonowe!

 

Najlepsze w Alfie Giulia

Silnik
Wszystkie silniki są warte uwagi. Diesle początkowo nie miały katalizatora SCR ani wtrysku AdBlue.

  2.0 Turbo 2.2 D 2.2 D
Budowa silnika/liczba cylindrów rzędowy/4 rzędowy/4 rzędowy/4
Pojemność skokowa cm3 1995 2143 2143
Moc maksymalna kW (KM)
przy obrotach 1/min
147 (200)
5000
110 (150)
4250
132 (180)
3750
Maks. moment obrotowy Nm
przy obrotach 1/min
330
1750
380
1500
450
1750
Masa własna/ładowność kg 1504/501 1449/491 1540/480
Długość × szerokość × wys. mm 4643 × 1860 × 1436
Pojemność bagażnika l/VDA 480 480 480
Prędkość maksymalna km/h 235 220 230


Rocznik
W ramach liftingu w 2020 r. nieznacznie zmieniono wygląd auta. Zastosowano też nowe systemy asystujące i nowocześniejsze multimedia.

Wyposażenie
Już podstawowa wersja ma elektrycznie sterowane szyby i lusterka, centralny zamek, klimatyzację dwustrefową, komputer pokładowy, tempomat, 16-calowe obręcze kół z lekkich stopów i radioodtwarzacz.

Ceny
Trudno znaleźć egzemplarz za mniej niż 70 tys. zł. Króluje wersja 2.0 TB. Podaż modelu z silnikiem wysokoprężnym jest bardzo niska, wersjia Quadrifoglio to również rzadkość.

ROCZNIK 2020 2019 2018 2017 2016
2.0 TB/200 KM 122 800 114 500 108 900 99 900 90 000
2.2 JTDm/150/160 KM 88 500 83 900
2.2 JTDm/180/190 KM 99 900 93 800 89 900
Ceny w złotych; źródło: Otomoto


Niezawodność

Poważne awarie nie trapią tego modelu. Akcja serwisowa obejmowała egzemplarze z wadliwym oprogramowaniem tempomatu adaptacyjnego (lata 2017-2019). Początkowo zdarzały się problemy z elektroniką: komunikaty o błędach, zapalające się kontrolki. Samoistnie rozładowywał się akumulator, same składały się lusterka, otwierały lub zamykały drzwi, silnik nie uruchamiał się. Czasami pomagało wgranie nowego oprogramowania, a czasami wymiana akumulatora (nawet na gwarancji). W przekładniach automatycznych produkcji ZF zdarza się szarpanie przy zmianie biegów – problem zazwyczaj rozwiązuje aktualizacja oprogramowania. Olej w przekładni warto wymieniać co 100 tys. km.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

Zobacz także:
REKLAMA